Pastaraisiais metais Tesla Model Y susilaukė atnaujinimo, tačiau verta atkreipti dėmesį, jog vizualiniai pokyčiai nėra esminė priežastis svarstant apie šio modelio įsigijimą. Nors atnaujinta versija išryškino jau anksčiau pastebėtas proporcijų ir dizaino problemas, net ir nepatraukli išvaizda nėra pagrindinis argumentas vengti šį automobilį. Vis tik yra gerokai svarbesnių aspektų, dėl kurių reikėtų rimtai pagalvoti prieš įsigyjant Model Y.
Teslos Model Y dizainas ir atnaujinimai
Tesla Model Y pirmą kartą pristatytas 2019 m. – tai didesnė, krosoverio tipo variacija, besiremianti Model 3 pagrindu. 2025 m. atnaujinime buvo šiek tiek pakeisti priekinės ir galinės dalys, minimaliai koreguotas interjeras, tačiau bendras įspūdis išliko nepasikeitęs. Nors priekiniai žibintai tapo siauresni, jungiasi per centrinę šviesos juostą, o tokia stilistika sieja Model Y su kitais markės modeliais, naujoji išvaizda atrodo labiau nuosaiki ir netgi neoriginali. Priekinėse dalyse įdiegti papildomi elementai, tačiau išskirtinumo nesukuria – priešingai, automobilis atrodo sunkus ir masyvus.
Interjero pokyčiai riboti: sumontuotos šiek tiek įdomesnės durų apdailos, puošybos juostos su foniniu apšvietimu, teigiama, kad pagerėjo naudojamos medžiagos. Visgi bendra salono atmosfera išlieka niūri, o dizainas – itin paprastas ir menkai įkvepiantis. Tiek kėbulo proporcijos, tiek stiklinės dalies išdėstymas vis dar kelia abejonių dėl estetinio patrauklumo.
Vairuotojo asistavimo technologijos: saugumo iššūkiai
Viena didžiausių priežasčių, kodėl Model Y gali būti prastas pasirinkimas, yra pačios Tesla diegiamos „Autopilot” ir „Full Self-Driving” (FSD) sistemos. Šios technologijos oficialiai priskiriamos antram autonominio vairavimo lygiui – t. y. jos yra vairuotoją papildančios, bet nėra pilnai autonominės. Nepaisant to, gamintojas leidžia naudoti šias sistemas įvairiomis sąlygomis ir neretai – be rankų ant vairo. Tai kelia rimtų eismo saugumo klausimų, nes sistema neišvengia klaidų, o vairuotojai, pernelyg pasitikėdami, dažnai nebeseka aplinkos.
- Dažna praktika, kad savininkai elgiasi kaip beta testuotojai, o gamintojo požiūris į saugumo protokolus išlieka liberaliai rizikingas.
- Remiantis tyrimais, vairuotojams tenka perimti automobilio valdymą maždaug kas 21 kilometrą.
- Daugelis viešai dokumentuotų incidentų rodo, kad įjungus „Autopilot” ar FSD fiksuojamos ne tik avarijos, bet ir žūtys.
- Pavyzdžiui, Model Y su FSD funkcija užvažiavo ant šaligatvių, nuvažiavo į bėgius, nesugebėjo atpažinti laukinių gyvūnų, motociklininkų ar pėsčiųjų.
- Techniniai nesklandumai gali netgi „užblokuoti” automobilį.
- Pastaraisiais metais Tesla atsisakė radarų, visą vairavimo asistentų veiklą patikėdama tik kameroms, kas daugeliui kelia dar daugiau nepasitikėjimo.
Kiti gamintojai jau siūlo pažangių asistentų sistemas, užtikrinančias žymiai didesnį saugumo lygį ir aiškesnius naudojimo apribojimus. Kai kuriais atvejais nauji automobiliai leidžia atsipalaiduoti eisme žinant, kad sistema buvo testuota pagal aukštus standartus ir su oficialiais leidimais, ko apie Tesla modelius pasakyti negalima.
Kaina ir konkurentų pasiūla
Naujasis Model Y pradinės komplektacijos kainuoja nuo 56 000 Eur. Už šią sumą siūloma tik dviejų varomųjų ašių ilgų distancijų versija (vadinama Launch), su standartine FSD sistema. Ankstesnio modelio, turinčio vieną varomąją ašį, kaina siekia 41 000 Eur, o už papildomus varomuosius ratus ir pilną FSD reikia primokėti atitinkamai 2 800 ir 7 400 Eur. Model Y įsibėgėja iki 100 km/h per 4,1 sekundės, o viena įkrova, teoriškai, galima įveikti 527 kilometrus. Visgi šios charakteristikos, nors ir solidžios, nebėra rinkos lyderių etalonu, ypač įvertinus įkrovimo greičių ribotumus lyginant su 800 V įtampai paruoštais elektriniais automobiliais.
- Šiuo metu rinkoje yra ne vienas modelis už analogišką kainą, kurio savybės nėra prastesnės už Tesla Model Y – pvz., Chevrolet Equinox EV, KIA EV6, Polestar 2, Ford Mustang Mach-E, Mercedes-Benz EQB, Cadillac Lyriq, Volvo EX40.
- Net ir kuklesni modeliai, tokie kaip Toyota BZ4X, gali būti racionalesnis ir patikimesnis pasirinkimas, ypač vertinantiems saugumą bei aptarnavimo infrastruktūrą.
- Sparčiai daugėja naujų modelių su įvairių tipų varos sistemomis ir panašiais ar net pranašesniais rodikliais, todėl pasirinkimas kiekvienais metais tampa vis platesnis.
Hyundai Ioniq 5 kaip alternatyva
Tarp ryškiausių konkurentų šiuo metu išsiskiria 2025 m. patobulintas Hyundai Ioniq 5. Šis elektromobilis pasižymi ne tik didesniu efektyvumu ir ilgesniu nuvažiuojamu atstumu, bet ir platesniu funkcionalumu bei išmanesnėmis technologijomis. Jo dizainas vertinamas kaip ženkliai estetiškesnis ir paskatina rinktis tarp alternatyvų būtent šį modelį. Be to, Hyundai Ioniq 5 dabar turi suderinamą jungtį su Tesla Supercharger įkrovimo tinklu, sukuriant platesnes galimybes tolimesnėms kelionėms.
Taigi, investuojant į naują elektromobilį, verta apsvarstyti platesnį alternatyvų spektrą. Tesla Model Y šiandien nebėra vienintelis logiškas pasirinkimas, o jo trūkumai akivaizdūs tiek dizaino, tiek techninių sprendimų, tiek kainos ir kokybės santykiu.




