Praėjus daugiau nei metams nuo Tesla Cybertruck pristatymo pirkėjams, Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija paskelbė šio stambaus elektrinio pikapo saugumo bandymų rezultatus. Testuose automobilis pasirodė itin gerai, tačiau jo poveikis pėstiesiems vis dar kelia klausimų.
Kaip buvo vertintas Tesla Cybertruck saugumas?
Lietuvoje automobilio saugumo bandymus atlieka atitinkamos institucijos, kurios tikrina, kaip transporto priemonės apsaugo vairuotojus ir keleivius įvairiose avarijų situacijose. Šie bandymai apima priekinio ir šoninio smūgio, taip pat apsivertimo situacijas.
Pernai pabaigoje buvo atliktas išsamus Tesla Cybertruck testavimas, o šią savaitę paviešinta, kad automobilis surinko aukščiausius įvertinimus – penkias žvaigždutes bendrame reitinge. Daugelyje kategorijų jis pelnė maksimalų įvertinimą.
Testavimo eiga ir rezultatai
- Priekinio susidūrimo bandymas: Automobilis įsirėžė į standžią kliūtį 56 km/h greičiu, siekiant imituoti tiesioginį dviejų vienodų automobilių susidūrimą. Cybertruck gavo penkių žvaigždučių įvertinimą už vairuotojo saugumą ir keturias žvaigždutes už keleivio apsaugą.
- Šoninio smūgio bandymas:
- Šoninės barjero testas: Imituotas dviejų automobilių susidūrimas sankryžoje, kai judanti barjero konstrukcija smūgiuoja į vairuotojo pusę 62 km/h greičiu kampu.
- Šoninio stulpo testas: Automobilis kampu įvažiuoja į standų stulpą 32 km/h greičiu, simuliuojant atsitrenkimą į objektą, pavyzdžiui, medį ar šviesoforo stulpą.
Abiejuose šoninio smūgio bandymuose Cybertruck surinko po penkias žvaigždutes tiek priekinėse, tiek galinėse sėdynėse sėdintiems keleiviams.
- Apsivertimo testas: Šioje bandymų dalyje modelis surinko keturis balus iš penkių galimų.
Pėstiesiems skirtos saugumo problemos
Nors testų rezultatai parodė, kad Cybertruck vidaus keleiviai yra itin gerai apsaugoti avarijų atvejais, išlieka reikšmingų klausimų dėl pėsčiųjų saugumo. Šiuo metu nacionaliniai saugumo bandymai Lietuvoje vertina tik keleivių apsaugą, o pėsčiųjų ar dviratininkų vertinimų dar nėra numatyta.
Cybertruck išsiskiria savo mase – modelio Cyberbeast versija sveria 3 104 kilogramus ir gali iki 100 km/h įsibėgėti per 2,6 sekundės. Palyginimui, vieno populiariausių konkurentų – pikapo – bazinis modelis sveria kiek daugiau nei 1 800 kilogramų, įsibėgėjimo laikas iki 100 km/h siekia apie 5,5 sekundės. Dėl tokios didelės masės ir spartaus įsibėgėjimo kyla rizika pėstiesiems, nes vairuotojams lieka mažiau laiko sureaguoti, o susidūrimo pasekmės tampa sunkesnės.
Be to, medžiagos ir konstrukcija su daugybe aštrių kampų bei standžių paviršių didina traumų riziką pėstiesiems ar dviratininkams. Tokius pavojus kelti gali ir kitų automobilių keleiviams, jei įvyksta susidūrimas.
- Ekspertai įspėja dėl padidėjusio pavojaus sužeisti pėsčiuosius ar dviratininkus, ypač dėl masės ir konstrukcijos ypatumų.
- Norint sumažinti riziką, kai kuriose rinkose automobilių pirkėjai privalo papildomai apsaugoti visus aštrius pikapo kampus specialiomis apsaugomis.
- Nauji bandymai, įvertinantys automobilių saugumą pėstiesiems, yra tik ruošiami ir kol kas Tesla Cybertruck tokių testų neišlaikė.
Paskutinės avarijos ir saugumo sistema
Dalis Cybertruck savininkų džiaugsis paskelbtais rezultatais, tačiau svarbu paminėti, kad Lietuvoje per pastaruosius metus fiksuota keletas skaudžių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo šis automobilis, iš kurių kai kurie baigėsi mirtimis. Yra atvejų, kai vairuotojai tvirtino, kad į avarijas įsitraukė dėl automatinės vairavimo sistemos klaidų.




