Nissan 370Z (2009–2020 m.) apžvalga

Nissan 370Z (2009–2020 m.) apžvalga

Nissan 370Z kupė – tikra japoniškos sportinės dvasios atgija, kuri traukia akį klasikiniu dylu kupė dizainu, ilgu variklio dangčiu ir plačiais galiniais sparnais. Galingas 3,7 litro V6 variklis, galiniai varantieji ratai bei žemai esanti vairuotojo sėdėsena kalba apie tikrą vairavimo malonumą – ypač tiems, kurie pasiilgę daugiau analoginių, nei modernių, sterilizuotų emocijų automobilyje.

Bendra apžvalga

Nissan 370Z išsiskiria ne vien sportiška išvaizda, bet ir techninėmis savybėmis. Šio automobilio 3,7 litro V6 benzininis variklis ir mechaninė šešių pavarų dėžė leidžia pajusti tikrą mechanikos darbą. Tačiau kasdienybėje šis automobilis reikalauja kompromisų – salone skamba variklio, transmisijos ir padangų triukšmas, o pakabos standumas mieste ir net lygioje magistralėje dažniausiai vargina.

Pastangos kiekvienos kartos atnaujinimo metu pagerinti komfortą storinant kilimus ar diegiant daugiau garso izoliacijos nepadėjo – net ir vėlyvuosiuose modeliuose 370Z išlieka triukšmingas. Sunkus sankabos pedalas ir trumpas, bet ganėtinai grubus perjungimas dar labiau sustiprina archajšką įspūdį – tokio jausmo šiuolaikiniuose sportiniuose kupė jau beveik nerasite.

Vairavimo ypatybės

370Z inžinerija orientuota į vairavimo entuziastus, tačiau šis automobilis visiškai atsiskleidžia tik tobulų, plačių ir lygių kelių vingiuose. Kasdieniškose situacijose – mieste, priemiestyje ar užmiesčio keliuose – jis gali atrodyti pernelyg griežtas. Sunkus vairas ir aštri, bet ne visada informatyvi pakaba reikalauja daugiau pastangų tiek ramiame, tiek aktyviame važiavime, o posūkiuose automobilis jaučiasi sunkus. Tiesa, geromis sąlygomis vairavimas tampa tikru malonumu, kai galimai pajunti tikrą slydimo ribą ir posūkiuose jautiesi užtikrintai.

Variklis dažnai atrodo grubus, jo grožybę atskleidžia tik viršijus 6000 aps./min. – būtent tada atsiskleidžia tikrasis galios potencialas, tačiau kasdienėje eksploatacijoje dažniau leidi laiką žemame, duslesniame sūkių diapazone. Net ir galingesniame Nismo variante variklio garsas bei vibracijos išlieka, nors galios padidėjimas yra nedidelis.

Pakaba, tiek standartinėje, tiek Nismo versijoje, neduoda visiškai komfortiškos kelionės: važiuojant nelygiais keliais automobilio kėbulas aktyviai siūbuoja, o duobės ir bangos salone stipriai juntamos.

Salonas ir įranga

370Z – dvivietis kupė, kuriame vietos galvai ir kojoms tikrai pakanka. Sėdynės gerai prilaiko posūkiuose, o versijose su oda viduryje įsiūtas veliūras neleidžia išslysti net agresyviai manevruojant. Prietaisų skydelis juda kartu su vairu, tad matomumas – geras. Vis dėlto, vairas reguliuojamas tik aukštyn ir žemyn, o per petį žvalgytis sudėtinga dėl storų galinių statramsčių.

Bagažinė yra nestandartiškai sekli dėl įmontuoto standumo stiprintuvo, tad daiktų telpa mažiau nei tikėjaisi, nors smulkių daiktų dėtuvės salone kompensuoja šį trūkumą. Interjero kokybė nuvilia – aplink pavarų svirtį bei daiktadėžę daug kietų, braižymui neatsparių plastikų, o kai kurie panelės elementai atrodo per pigūs ar senamadiški.

Norint mėgautis 7 colių lietimui jautriu ekranu, navigacija ir kokybišku garso įrašu iš tvirto kietojo disko – reikia rinktis GT komplektaciją. Visgi sistemos veikimo greitis ir ekrano grafika atsilieka nuo analogiškų konkurentų.

Eksploatacijos išlaidos ir pasirinkimo galimybės

Kiek kainuoja naudotas Nissan 370Z?

Ankstyvieji, daugiau nuvažiavę automobiliai kainuoja nuo 7020 iki 9360 eurų. Už 9360–11700 eurų galima rasti automobilių su tvarkinga istorija ir originalia komplektacija. Modeliai pagaminti 2012–2015 metais dažnai kainuoja tarp 14 040 ir 23 400 eurų, o naujesni – nuo 29 250 iki 38 610 eurų.

Kiek kainuoja eksploatuoti Nissan 370Z?

3,7 litro V6 benzininis variklis pasižymi nemenka galia, tačiau kuro sąnaudos nėra kuklios – vidutiniškai apie 8,9 l/100 km pagal senesnius matavimų standartus. Intensyviai važinėjant, realios sąnaudos bus dar didesnės. Didelė CO₂ emisija reiškia didesnius taršos mokesčius, kurie Lietuvoje priklauso nuo automobilio pirmosios registracijos metų, kuro tipo ir emisijos lygio.

Komplektacijos ir įranga

Į ką atkreipti dėmesį renkantis 370Z?

Visos versijos turi lengvojo lydinio ratlankius, elektrines sėdynes, klimato kontrolę, keyless sistemą ir automatinę apšvietimo valdymo funkciją. GT modeliai pasižymi didesniais 19 colių ratlankiais, šildomomis odinėmis/veliūro sėdynėmis, Bose garso sistema ir pažangesne multimedija su navigacija. Žemutinė komplektacija – tinkamas pasirinkimas ieškantiems mažesnių išlaidų.

Nismo skirtumai

370Z Nismo pasižymi sportiškesne pakaba, lengvesniais Rays ratlankiais, dvigubu sportiniu duslintuvu ir šiek tiek didesne variklio galia. Vis dėlto, kasdienai patogumo nedaugėja – automobiliui vis tiek reikia ypatingo kelio.

Alternatyvos

Ieškant kitų galimų pasirinkimų verta atkreipti dėmesį į Toyota GT86 ar Subaru BRZ. Šie automobiliai pasižymi patikimumu, geresniu aptarnavimo tinklu ir prieinama garantija. Nors galia mažesnė, tačiau kasdienai šie automobiliai universalesni. Kabrioleto pojūčių norintys ras Mazda MX-5 – nesportiškiausią, bet manevringiausią ir smagiausią kasdienai alternatyvą. Nors 370Z turi ir atvirą versiją, tačiau Mazda yra kitokio charakterio automobilis ir kelia visai kitus jausmus už vairo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *