„Nissan Juke“ (2010–2019) apžvalga

„Nissan Juke“ (2010–2019) apžvalga

Nissan Juke, pasirodęs 2010 m., iš esmės atvėrė kelią mažų miesto visureigių segmentui Lietuvoje. Drąsios, išskirtinės išvaizdos, su aukštesne sėdėjimo pozicija, šis modelis greitai tapo ryškiu gatvių akcentu. Patraukli kaina ir lankstūs finansavimo pasiūlymai nulėmė nemažą pirkėjų susidomėjimą.

Bendra informacija

Nissan Juke išsiskyrė originalumu: žaisminga išvaizda patiko daugeliui, o ryškios kėbulo linijos lengvai atpažįstamos net prabėgus metams. Nepaisant to, kad važiavimo dinamika ir patikimumas kai kuriems galėjo kelti abejonių, net ir po daugelio metų šio modelio pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje Lietuvoje – itin platus.

Privalumai ir trūkumai

  • Stilinga, išsiskirianti išvaizda
  • Paprastas valdymas, nesunkus vairavimas mieste
  • Gana gausi bazinė įranga
  • Nedidelis bagažinės ir galinių sėdynių erdvės plotas
  • Vidutinis patikimumas, ypač kai kurių komponentų atžvilgiu
  • Benzininiai varikliai nėra itin ekonomiški

Varikliai ir komplektacijos

Nissan Juke siūlomi keli varikliai: 1,5 l dyzelinis ir du benzininiai (įskaitant 1,2 l turbo bei 1,6 l benzininį). Galingiausias 1,6 DIG-T su turbina – smagus, turi ir visų varančiųjų ratų versiją, nors ši derinama tik su CVT automatine pavarų dėže. Norintiems daugiau sportiškumo, buvo tiekiama įdomi Nismo modifikacija.

Komplektacijos skirtingos: pradedant Visia su 16 colių ratais, kondicionieriumi ir šešiais oro pagalvėmis, per Acenta (klimato kontrolė, USB jungtis, „Bluetooth“) iki Tekna su oda, išmaniąja navigacija ir parkavimo kamera. Nuo 2013 m. siūlyta papildoma N-Connecta versija. Taip pat buvo riboto leidimo modelių su išskirtinėmis spalvomis bei apdaila.

Važiavimas ir valdymas

Miesto gatvėse Juke valdomas lengvai: vairas lietuviui puikiai pažįstamo lengvumo, matomumas į priekį geras. Tačiau galinis ir šoninis matomumas ribotas – naudinga rinktis modelį su parkavimo jutikliais. Pakaba gali atrodyti kiek kietoka, o posūkiuose automobilis ne per daug linkęs siūbuoti, bet bendra važiavimo dinamika daugiau praktiška nei sportiška.

Salonas ir praktiškumas

Palyginti su panašaus dydžio konkurentais, Juke tenka nusileisti vidaus erdvės klausimu. Galinėje dalyje – mažai vietos, todėl aukštesni keleiviai gali jaustis ankštai. Trims suaugusiems galinėje sėdynėje sėdėti bus sudėtinga. Bagažinės talpa nedidelė – net mažasis hečbekas kartais pasiūlys daugiau vietos. Po 2014 m. atnaujinimo bagažinė kiek išaugo, tačiau vis tiek neprilygsta didžiausiems klasėje. Tačiau pačio salono kokybė pagerėjo, siūlomas ir ekonomiškas 1,2 l turbo variklis.

Naudoto Nissan Juke kaina ir išlaikymo sąnaudos

Senesni Nissan Juke modeliai (už maždaug 3500 eurų) dažniausiai bus su didesne rida ir paprastesne komplektacija. Skyrus 4700–5900 eurų galima rinktis naujesnius, dažniausiai – 1,6 benzino ar 1,5 dyzelio variklius su mažesne nei 100 000 km rida. Už 7000–9500 eurų galima rasti 1,6 DIG-T ar po 2015 m. pagamintus atnaujintus 1,2 turbo variantus. Paskutiniųjų gamybos metų (2018–2019) modeliai siekia net 12 000–14 000 eurų. Jei domina sportiškas Nismo, jų kainos prasideda nuo maždaug 7000 eurų.

Eksploatacinės išlaidos

  • 1,5 l dyzelis sąnaudoja apie 5 l/100 km (mišriu režimu),
  • 1,6 l benzininiai varikliai (be turbinos) – 6,5–7,5 l/100 km,
  • Galingiausi DIG-T (su visais ratais ir CVT) – apie 9,4 l/100 km,
  • 1,2 turbo – realiomis sąlygomis maždaug 6,7 l/100 km.

Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų, tad ekonomiškesni dyzeliai ar mažalitražiai varikliai bus pigesni išlaikyti.

Techninės priežiūros kainos – vidutinės: paprastesnis aptarnavimas dyzeliniam varikliui kainuoja apie 260 eurų, benzininiam – apie 230 eurų. Pilnas servisas kainuoja nuo 330 iki 385 eurų, priklausomai nuo variklio ir darbo apimties.

Patikimumas

Patikimumo atžvilgiu Juke atsiliepimai nevienareikšmiški. Kiekvienų metų apklausos rodo, kad varikliai dažniausiai patikimi, bet pasitaiko pavarų dėžės ir turbinos gedimų, kurių remontas gali būti brangus. Taip pat nemažai savininkų mini elektronikos problemas, pavyzdžiui, įspėjamųjų lempučių ar jutiklių veikimo sutrikimų.

Aptarnavimo kokybė priklauso nuo pasirinkto serviso – oficialus servisas siūlo aukštesnius kainų lygius, o autodalių tiekimo terminai gali šiek tiek varijuoti. Dalis savininkų atsiliepimuose išreiškė nepasitenkinimą aptarnavimo trukme ir remonto kainomis.

Kurią Nissan Juke versiją rinktis?

Po 2014 m. atnaujinti modeliai – praktiškesni, su patobulinta salono kokybe. Iš variklių dažniausiai rekomenduojamas 1,5 dCi dyzelis – jis patikimas, ekonomiškas ir dinamiškas. Jei norite benzininio modelio, verta rinktis 1,2 DIG-T – važiuoja tyliau, tačiau sąnaudos bus didesnės. Norintiems sportiško charakterio tiks 1,6 DIG-T, tačiau geriau ieškoti su mechanine pavarų dėže – automatinės CVT versijos dažniau kelia problemų.

Iš įrangos rekomenduojama rinktis N-Connecta, ypač jei ieškote gyvenimo mieste palengvinančių funkcijų (navigacija, kamera ir pan.).

Kokie konkurentai?

Ieškantiems alternatyvų, Skoda Yeti gal ir neprilygsta Juke žaismingai išvaizdai, tačiau viduje – gerokai erdvesnis, su didesne bagažine ir universalesniu salonu. Renault Captur ir Peugeot 2008 taip pat pasiūlys daugiau vietos bagažui, „Captur“ turi net slankias galines sėdynes. Tiesa, šie modeliai neturi visų varančiųjų ratų versijų.

Verta dėmesio ir Mazda CX-3 – gerai valdomas, stilingas, patrauklios vidaus apdailos modelis, ypač jei žvalgysitės naujesnės laidos mašinos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *