Nissan Micra hečbekas daugelį metų buvo vienas populiariausių mažų miesto automobilių pasirinkimų. Šis modelis ilgai garsėjo patikimumu, išskirtiniu, žaismingu dizainu ir itin paprastu valdymu. Tačiau, ketvirtosios kartos Micra, debiutavusi 2010-aisiais, žengė kitu keliu: vietoj išties išskirtinės išvaizdos, pasiūlytas saugesnis, universalesnis dizainas. Tai turėjo įtakos Micros atpažįstamumui, tačiau leido automobiliui tapti šiek tiek didesniu ir erdvesniu už savo pirmtakus.
Bendra apžvalga
Nors Micra išliko ekonomišku ir aksesibiliaus – ypač naudoto automobilio pirkėjui – šio modelio trūkumai taip pat akivaizdūs. Keleiviai mėgausis puikia galvos erdve ir lengvu įlipimu dėl penkerių durų kėbulo, tačiau bagažinė išlieka kukli – didesnis lagaminas ar vežimėlis tilps tik susilankstęs. Bazinės komplektacijos Micra siūlo vientisą galinės sėdynės atlenkimą, todėl daiktų gabenimo galimybės ribotos, palyginti su aukštesnėmis versijomis, kur galima nulenkti tik dalį sėdynės.
Salono kokybė ir įranga
Salonas, lyginant su kitais tuo laikmečiu gamintais mažais automobiliais, buvo kiek nuviliantis – panaudota daug kietų plastiko detalių, valdymo skydeliuose dominuoja paprasti ekraniukai, o kai kuri recenzentai pajuokaudavo, kad apvalūs klimato valdikliai primena seną muzikos grotuvą. Kita vertus, Micra turi tradicinius savo privalumus: taupumo kontrolės mygtukus, itin mažą posūkio spindulį ir labai gerą matomumą visomis kryptimis. Salone gausu smulkių dėtuvėlių, tačiau vairuotojui gali pritrūkti patogumo – vairo reguliavimas leidžia keisti tik jo aukštį.
Variklių gama ir eksploatacija
Pasiūla buvo labai aiški ir paprasta: visi Micra buvo komplektuojami su 1,2 litro benzininiu varikliu – standartine 79 AG versija arba už papildomą kainą su kompresoriumi, kuris galingumą padidindavo iki 97 AG. Jei tenka dažnai išvykti užmiestin, verta rinktis galingesnę – supercharged – versiją, ji žymiai dinamiškesnė, nors ir ne sportinis automobilis. Automatinės pavarų dėžės mėgėjams siūlyta CVT transmisija, tačiau tokia Micra, ypač stipriau spaudžiant akceleratorių, bus triukšmingesnė nei rankinės dėžės versija.
Važiavimo savybės
Miestui skirtos Micra ypatybės – lengvas valdymas ir žaibiškas manevringumas – išliko kertinės savybės. Tačiau jau esant didesniam greičiui ar nelygiam keliui teks susidurti su gan kieta važiuokle, prastoku komfortu ir mažiau informatyviu vairo mechanizmu. Lyginant su pagrindiniais konkurentais, tokiais kaip Ford Fiesta ar Volkswagen Polo, Micra čia kiek atsilieka.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Micra pasižymi labai nedidelėmis kuro sąnaudomis: su mechanine pavarų dėže realiai galima pasiekti apie 5,6 l/100 km, o su CVT automatu degalų sąnaudos išauga iki maždaug 7,0 l/100 km. Kadangi automobilio CO₂ emisija tiesiogiai priklauso nuo variklio galingumo ir pasirinktos pavarų dėžės, Lietuvoje galiojantis taršos mokestis skaičiuojamas remiantis šiais rodikliais, taip pat įvertinami kuro tipas ir automobilio pirmos registracijos metai – kuo žemesnė emisija, tuo mažesnis mokestis.
Kainos ir pirkimas
Naudotos Micra ketvirtosios kartos kainos prasideda nuo maždaug 2350 eurų už automobilį su daugiau nei 128 000 km rida. Už dar tūkstančiu eurų daugiau galima rasti tvarkingų pavyzdžių su mažesne nei 113 000 km rida, nors šios dažniausiai bus paprasčiausio Visia lygio komplektacijos. Galingesnio, su kompresoriumi variklio modeliai kainuoja nuo 4700 eurų, o automatinės pavarų dėžės – nuo 4440 eurų.
Pilka po atnaujinimo (2013 m.) pagaminta Micra dažniausiai kainuoja nuo 5850 eurų, o pačius naujausius ir mažai eksploatuotus automobilius siūlo dilerių tinklai už maždaug 11 700 eurų.
Eksploatavimo išlaidos
Kasmetinė techninė apžiūra ir profilaktinės paslaugos dažnai kainuoja panašiai kaip ir kitų klasės automobilių. Gamintojas už paprastą techninį aptarnavimą paprašo apie 220 eurų. Tai kiek daugiau nei analogiškų modelių, tačiau kai kurie centre atliekami aptarnavimai papildomai įtraukia pagalbą kelyje metus laiko visoje Europoje.
Kokios Micra versijos ieškoti?
Paprasčiausios Visia versijos dažnai neturi kondicionieriaus ar lengvojo lydinio ratlankių. Todėl verta orientuotis bent į Acenta lygio apdailą, kurioje yra kondicionierius, kruizo kontrolė ir elektriniai veidrodėliai. Prabangiausias Tekna variantas pasižymi parkavimosi jutikliais ir sistema „be rakto“. Jei norite navigacijos, reikės ieškoti Micra, pagamintos po 2013-ųjų atnaujinimo – N-Tec versija siūlo pilną komforto paketą.
Yra ir specialiųjų leidimų – Kuro ir Shiro variantuose papildomai rasite parkavimo jutiklius, metalizuotus dažus ir šildomas sėdynes, o Elle modelis pasižymi panoraminiu stiklo stogu bei spoileriu gale.
Renkantis, verta investuoti į supercharged, žymimą DIG-S, variklį ir likti su rankine pavarų dėže – tuomet galima maksimaliai sumažinti eksploatacinius ir taršos mokesčius. Mūsų rekomendacija – Nissan Micra 1.2 DIG-S Acenta.
Alternatyvos mažam naudotam automobiliui
Pirkėjams, ieškantiems miesto automobilio, verta pagalvoti ir apie tokius modelius kaip Ford Fiesta – šis garsėja puikiu valdymo ir važiavimo komforto balansu, stipriais varikliais bei plačia komplektacijų pasiūla.
Kia Rio ir Hyundai i20 siūlo ilgalaikį patvarumą, kurio Micra anksčiau buvo etalonas, tačiau papildomai džiugina patogesne pakaba, tylesniu salonu ir modernesniais interjerais.
Svarstant ekonomiškiausią variantą, galima rinktis Dacia Sandero – šis modelis dažnai turi kiek daugiau vietos viduje nei Micra, nors interjero kokybė čia labai bazinė.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.