Ieškantiems naudoto Nissan Navara pikapo dažnai gresia klaidingas įspūdis, kad tai paprasta ir grubi darbinė mašina. Vis dėlto realybė – kitokia. Šiam Navara modeliui būdingas neįprastas komforto, patogios važiuoklės ir funkcionalumo balansas. Jį jungia daugybė bendrų technologijų su prestižinėmis markėmis, todėl salono apdaila ir pakabos efektyvumas yra žymiai aukštesni nei daugelyje šio segmento darbinių automobilių.
Kėbulo versijų skirtumai
Nissan Navara galima rinktis su dviem skirtingais kėbulais: „King Cab“ pasižymi prailginta krovinio platforma, todėl puikiai tinka vežti didelius daiktus. Tuo metu „Double Cab“ kėbulas turi penkias sėdimas vietas, didesnį saloną bei kiek trumpesnę, tačiau vis dar talpią platformą.
Varikliai ir transmisijos
Automobilis komplektuojamas su patikimu 2,3 l keturių cilindrų dyzeliniu varikliu. Pirkėjai gali rinktis tarp 118 kW (160 AG) viengubą turbokompresorių turinčio variklio ir 138 kW (188 AG) dvigubai turbo versijos. Bazinėje komplektacijoje montuojama šešių bėgių mechaninė pavarų dėžė – ankstesnių metų modeliams būdingi šiek tiek per trumpi pavarų santykiai ir nelabai patogus valdymo svirtis. Daug galingesnis variantas siūlomas su 7 laipsnių automatine dėže, kuri veikia žymiai komfortiškiau nei mechaninė.
Navara salono įranga ir privalumai
Šis pikapas išsiskiria komfortišku, tarsi lengvojo automobilio salonu. Čia pasitinka malonūs lytėjimui paviršiai, o net bazinėje įrangoje rasite oro kondicionierių, „Bluetooth“ bei kruizo kontrolę. Aukštesnės komplektacijos „Acenta“ siūlo lengvojo lydinio ratlankius, geresnę garso sistemą ir sistemą su variklio užvedimu mygtuku. „Acenta+“ dar turi galinio vaizdo kamerą, „N-Connecta“ komplektuojama su navigacija ir DAB radiju, o „Tekna“ turi odines sėdynes su elektriniu reguliavimu, LED žibintus, parkavimo daviklius ir 360 laipsnių vaizdo kamerų sistemą.
Krovininės dalies matmenys
Didžiausioje rinkos dalyje Navara išsiskiria ypač talpia platforma. Dvigubo kabinos modelio platformos ilgis siekia net 1590 mm, jos gylis – 485 mm, plačiausia vieta – 1550 mm, o siauriausia tarp arkų – 1110 mm. Atidaroma anga yra 1360 mm pločio, todėl lengva krauti tiek statybinius, tiek buities krovinius.
Vairavimo savybės ir komfortas
Navara vairavimas tikrai leidžia pajusti pikapo charakterį – vairo mechanizmas sunkus, o posūkiuose kėbulas stiprokai pasvyra. Nors dvigubos kabinos modeliai turi pažangesnę, panašią į lengvuosius automobilius galinę pakabą, važiavimo komfortas vis dar išlieka pakankamai darbinis. Mažesniu greičiu per nelygumus važiuojama šiek tiek minkščiau nei konkurentų modeliais, o kuo didesnė apkrova ar pastovesnis greitis, tuo važiuoklė tampa stabilesnė.
Eksploatavimo išlaidos ir taršos mokestis
Navara stebina savo efektyvumu – nors masyvus ir galingas, net automatinė dviejų turbinų 138 kW (188 AG) versija vidutiniškai sunaudoja apie 6,9 l/100 km, o mažesnės galios „King Cab“ modelis – vos 6,1 l/100 km. CO₂ emisija svyruoja nuo 159 iki 183 g/km. Šis rodiklis Lietuvoje lems transporto taršos mokesčio dydį – jis priklauso nuo automobilio kuro tipo, pirmos registracijos metų ir faktinės emisijos.
Gamintojas siūlo fiksuoto dalinio aptarnavimo kainas, tačiau „Navarai“ jos netaikomos, todėl kainos priklauso nuo serviso ir vietovės. Tikslią informaciją visada pravartu pasitikslinti norimoje vietoje.
Kokį naudotą Navara rinktis?
Optimalus pasirinkimas – vidutinio lygio komplektacija „Acenta+“. Vis dėlto rinkoje gausu ir pilnai sukomplektuotų „Tekna“ modelių už gan panašią kainą, todėl verta ieškoti geriausios įrangos už tą pačią sumą. Įsigiję šią komplektaciją gausite 360 laipsnių matymo kamerą bei daugybę praktiškų sistemų.
Mūsų rekomendacija – rinktis automatinę pavarų dėžę, nes nuo 2019 m. patobulinta mechaninė transmisija vis dar neprilygsta komfortui, kurį suteikia 7 laipsnių automatas. Norėdami šios dėžės, rinkitės 138 kW (188 AG) variklį – abiejų variklių eksploatacinės savybės labai panašios, tačiau galingesnis leis mėgautis ir daugiau komforto.
Pikapo alternatyvos
Tarp alternatyvų verta paminėti Toyota Hilux – žinoma dėl ištvermingumo bei didžiausio leistino krovinio svorio klasėje, tačiau jos valdymas ir multimedijos sistema vis dar atsilieka nuo šiuolaikinių standartų.
Norintiems didesnės modelių ir variklių įvairovės verta rinktis Ford Ranger. Jis siūlo ekonomiškus keturių cilindrų dyzelinius variklius ar galingesnes penkių cilindrų versijas, taip pat skirtingų dydžių kabinas: nuo viengubos iki dvigubos.
Miestui ir visiems kitiems atvejams ypač tinkamas VW Amarok – jis išsiskiria ypač komfortiškomis važiavimo savybėmis, galingu 3,0 l V6 dyzeliniu varikliu ir aukštu kokybės lygiu. Dėl to Amarok dažnai vadinamas geriausiu metų pikapu savo klasėje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.