Nissan Note (2013–2017 m.) apžvalga

Nissan Note (2013–2017 m.) apžvalga

Ieškantiems praktiško, kompaktiško automobilio šeimai, naudotas „Nissan Note“ gali būti puikus pasirinkimas. Antrosios kartos modelis išsiskiria funkcionalumu ir talpia, gerai išplanuota erdve, tad mieste ir už jo ribų netrūks universalumo. Iš esmės, gamintojas paėmė mažąjį „Micra“, paaukštino ir pailgino, todėl „Note“ tapo patogesnis ir talpesnis šeimos poreikiams.

Bendras vaizdas

Pagrindinė „Nissan Note“ stiprybė – praktiškumas ir erdvus salonas. Interjeras kokybe neprilygsta kai kuriems konkurentams, bet kompensuoja solidžia standartine įranga, ypač vidutinės komplektacijos versijose. Svarbios savybės – taupumas, didelė bagažinė su reguliuojamu grindų aukščiu (išskyrus bazinę komplektaciją), bei lengvas, patogus parkavimas dėl didelio matomumo ir lengvos vairo sistemos.

Automobilio klasėje pagrindiniai konkurentai – „Honda Jazz“, „Toyota Yaris“ ir „Škoda Fabia“. Visi jie žinomi dėl funkcionalumo, tačiau „Note“ išlieka vienas racionaliausių pagal kainos ir kokybės santykį.

Įranga ir komplektacijos

„Nissan Note“ galima rasti net penkių įrangos lygių – nuo bazinio iki prabangiausio. Bazinėse modifikacijose jau siūloma „Bluetooth“, multimedijos sistema, vairo valdymas, oro kondicionierius, USB jungtis ir lengvo lydinio ratlankiai. Kuo aukštesnė įranga, tuo daugiau patogumų: didesnis jutiklinis ekranas, navigacija, sodresni dekoro akcentai, dailus pusiau odinis salonas, automatinė klimato kontrolė, adaptyvios šviesos bei leistini 16 colių ratlankiai. Aukščiausios klasės „Note“ vairuotoją lepina ir 360 laipsnių kamera su be raktelio užvedimu bei įlipimu.

Varikliai ir važiavimas

Variklių pasirinkime dominuoja 1,2 litro benzininiai trijų cilindrų varikliai: standartinis (59 kW/79 AG) ir galingesnis, su mechaniniu kompresoriumi (68 kW/91 AG). Pastarojo dinamika vis dar kukli, tačiau jis ekonomiškas ir tinkamas važinėti kasdien. Taip pat buvo siūlomas 1,5 litro dyzelinis variklis (66 kW/89 AG), vertinamas už išskirtinį sukimo momentą ir nedideles eksploatacijos išlaidas, ypač jei svarbi mažesnė CO₂ emisija.

Nors važiuojant didesniu greičiu automobilio stabilumas vidutiniškas (aukšta kėbulo konstrukcija jautresnė vėjui ir posūkiuose labiau rieda), „Note“ patogus mieste dėl lengvos vairo sistemos, o parkavimo manevrai itin paprasti. Pakaba kiek standesnė, todėl duobės bei liukai kartais jaučiami ryškiau, tačiau pravažiuojant įsibėgėjus automobilis važiuoja užtikrinčiau.

Erdvė ir funkcionalumas

Keleivių vietos netrūksta – ypač galvai. Gale – daug laisvos erdvės kojoms ir galvai, tad net aukštesni keleiviai jausis patogiai. Dalis modelių turi slankų galinį suolą, leidžiantį rinktis daugiau vietos keleiviams arba padidinti bagažinę. Plačiai atsidarančios durys patiks ir šeimoms – įsodinti vaikus ar montuoti kėdutę bus paprasta.

Kainos ir eksploatacija

Rinkoje naudotų „Nissan Note“ kainos prasideda maždaug nuo 3 500 eurų už 2013 metų benzininį automobilį su didesne rida. Dyzeliniai modeliai kainuoja šiek tiek daugiau – apie 4 700 eurų. Norint retesnio kompresorinio benzininio variklio teks išleisti maždaug 5 800 eurų. Vėliausiai parduoti ir aukščiausios komplektacijos automobiliai gali kainuoti iki 11 700 eurų. Nuo metų, variklio bei įrangos lygio suma kinta, todėl prieš perkant verta pasidomėti rinkos verte.

Degalų sąnaudos ir taršos mokestis

„Note“ labai taupus – net automatinė, galingesnė 1,2 DIG-S versija vidutiniškai sudegina apie 5,1 l/100 km pagal senąjį NEDC testą. Paprastas 1,2 litro variklis dar ekonomiškesnis – apie 4,7 l/100 km, o su mechanine dėže užtenka vos 4,3 l/100 km mišriu režimu. Dyzelinės versijos leidžia pasiekti vidutines 3,6 l/100 km sąnaudas.

Lietuvoje šio automobilio taršos mokestis priklauso nuo konkretaus variklio CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Paprastai benzininiai varikliai mokami mažesniu tarifu, o dyzeliniai – kiek didesniu, tačiau visi „Note“ pasižymi gana žema emisija, tad mokesčiai paprastai nėra dideli.

Priežiūros ir išlaikymo kaštai

Gamintojas siūlo aiškią, fiksuotą kainodarą aptarnavimui savo autorizuotuose servisuose. Atliekant reguliarią techninę priežiūrą, daugelis nusiskundimų dėl didesnių eksploatacijos kaštų nekyla – ypač jei pasirinktas paprastas benzininis arba dyzelis.

Rekomendacijos renkantis

Daug važinėjantiems užmiestyje ar dažnai keliaujantiems magistralėmis verta rinktis dyzelinę versiją – ji pasižymi mažomis sąnaudomis ir nemažu sukimo momentu. Mieste gyvenančių šeimų poreikius puikiai išpildys 1,2 DIG-S benzininis variklis, ypač kraunant automobilį žmonėmis ar bagažu – jis geriau susitvarko su papildomu svoriu nei paprastas benzinas.

Iš įrangos patraukliausias „Acenta Premium“ lygis – jame rasite navigaciją, DAB radiją, automatinę klimato kontrolę, automatiškai įsijungiančias šviesas ir lietaus jutiklį, tad už nedidelę papildomą sumą gaunama labai daug komforto.

Kokie alternatyvūs modeliai gali sudominti?

Ieškantiems didesnio interjero plastiškumo verta apžiūrėti „Honda Jazz“, garsėjantį įvairiai išlankstomų galinių sėdynių sprendimais – į automobilį tilps net dviratis. Šis modelis žinomas dėl išskirtinio patikimumo.

„Toyota Yaris“ gali nudžiuginti hibridiniu varikliu – puikiai tiks tiems, kurie dažnai važinėja mieste, nes hibridas pasižymi ne tik ekonomiškumu, bet ir labai žemu taršos mokesčiu. Tuo tarpu „Škoda Fabia“ mažų sąnaudų mėgėjams leis sutaupyti jau nuo pirmo kilometro – universalas siūlo ir nestandartinį variantą su itin didele bagažine.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *