Antrosios kartos Nissan Qashqai ilgą laiką buvo populiarus šeimų pasirinkimas ir vis dar išsiskiria komfortu bei ekonomiškumu. Šis modelis siūlo erdvią salono aplinką, vertinamas dėl saugumo bei miestui tinkamo manevringumo, o modelio patikimumas – viena iš dažniausiai aptariamų temų tarp naudotų automobilių pirkėjų.
Nissan Qashqai apžvalga
Nissan Qashqai dažnai laikomas vienu praktiškiausių miesto tipo visureigių. Jis stebina tylia eiga, patogiais sėdynių minkštumais ir talpia bagažine. Sauga ir patogumas – svarbiausi šio modelio akcentai, todėl naudotas Qashqai tinka šeimoms, ieškančioms balanso tarp miesto automobilio ir universalaus pasirinkimo ilgesnėms kelionėms.
- Nurodoma itin gera važiavimo kokybė net nelygiuose keliuose
- Daug vietos salone ir naudingų dėtuvėlių
- Ekonomiški varikliai, ypač dyzeliniai variantai
- Kai kurie vairuotojai mini patikimumo problemas
- Ribotas galinis matomumas be parkavimo pagalbos technologijų
- Aukštesnių komplektacijų modeliai gali pasižymėti mažiau minkšta pakaba
Varikliai ir transmisijos
Vienas didžiausių Qashqai privalumų – platus variklių pasirinkimas. Pradžioje buvo galima rinktis 1,5 l ir 1,6 l dyzelius arba benzino versijas su 1,2 l ir 1,6 l turbo varikliais. Populiareusi buvo ekonomiškesni ir sklandžiau veikiantys mažesni varikliai. Po atnaujinimo asortimentas pasipildė 1,3 l benzininiais varikliais (138 AG ir 158 AG), o dyzelinėje linijoje liko 1,5 l ir nuo 2019 m. – 1,7 l dyzelis.
Nuo 2017 metų gamintojas pasiūlė patobulintą kėbulą ir naujesnius techninius sprendimus. Benzininiai varikliai gerai tinka kasdieniam naudojimui mieste, o dyzeliai siūlo didesnį sukimo momentą važiuojant užmiesčio keliais.
Važiavimo kokybė ir valdymas
Nissan Qashqai buvo tobulinamas taip, kad pasiūlytų subalansuotą komforto ir stabilumo derinį. Posūkiuose kėbulas linksta minimaliai, automobilis reaguoja tiksliai, o kelio nelygumai dažniausiai netrikdo važiavimo kokybės. Tiesa, aukščiausios komplektacijos modeliai su 19 colių ratlankiais jaučiasi kiek kietesni, tad ekonomiškesniems keliautojams verta rinktis bazinius ratlankius.
Salonas ir praktiškumas
Qashqai viduje telpa net ir stambesni šeimos daiktai – į bagažinę nesunkiai tilps ir sulankstomas vežimėlis, ir nedidelis kelioninis lovytė su papildomais lagaminais. Pasirinkus Acenta ar aukštesnės komplektacijos modelį gausite reguliuojamus bagažinės perskyriklius, leidžiančius lengviau išnaudoti erdvę. Nulenkus galines sėdynes vietos užtenka ir dviračiui (nuėmus priekinį ratą).
Salone komfortiškai gali sėdėti penki keleiviai, tačiau pasirinkus panoraminį stogą, aukštesniems keleiviams galvos erdvės gali pritrūkti. Priekinėje dalyje – daug papildomų dėtuvių ir patogumų. Naujų modelių prietaisų skydelis solidesnis nei ankstesnėse kartose.
Saugumas – vienas iš pagrindinių šio modelio privalumų. Qashqai pelnė maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą „Euro NCAP“ saugumo bandymuose. Tačiau dėl tam tikrų salono formos sprendimų galinis matomumas ribotas, todėl verta rinktis automobilį su parkavimo jutikliais arba kamera.
Komplektacijos ir įranga
Bazinės Visia versijos turi oro kondicionierių ir kruizo kontrolę, tačiau čia stokojama modernesnės įrangos ir lengvojo lydinio ratlankių. Acenta yra populiariausias pasirinkimas, nes siūlo 17 colių ratlankius, dvi zonas reguliuojamą klimatą, automatinį apšvietimą ir lietaus jutiklius bei geresnę multimediją. N-Connecta pridės tamsintus langus, didesnius ratlankius, beraktę sistemą ir papildomą saugos įrangą. Brangiausios Tekna ir Tekna+ versijos išsiskiria pusiau odinėmis arba nappa oda trauktomis sėdynėmis bei panoraminiu stoglangiu, tačiau dėl didesnių ratlankių gali sumažėti patogumas važiuojant nelygiais keliais.
Eksploatacinės išlaidos
Kainų intervalai naudotam Nissan Qashqai
Naudotų Nissan Qashqai pasiūla prasideda maždaug nuo 5 850 eurų už 2014 metų dyzelinį modelį su didesne rida. Benzininių modelių pasiūla mažesnė, tad kainos – nuo 7 600 eurų, tačiau dažnai šie automobiliai bus nuvažiavę mažiau. Padidinus biudžetą iki 10 000 eurų jau galima rasti 2015 metų Qashqai su vidutine metine rida. Už 10 500–13 000 eurų rinkitės 2016 m. pačius geriausius modelius, o už 14 000 eurų ir daugiau – atnaujintus po 2017 metų automobilius. Naujesni 2018 metų modeliai kainuoja 14 000–17 500 eurų, o 2019–2020 metų Qashqai – nuo 21 000 iki 23 500 eurų. Paskutiniai antrosios kartos modeliai iš 2021 m. gali kainuoti ir daugiau nei 23 500 eurų.
Dauguma Qashqai yra varomi priekiniais ratais, tačiau norintiems visų varančiųjų ratų sistemos teks rinktis galingesnį dyzelinį variklį su aukštesne komplektacija.
Eksploataciniai kaštai
- Vidutinės degalų sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio. Tipiškas 1.5 dyzelis naudoja apie 4,7–5,5 l/100 km realiomis sąlygomis, 1.3 benzininiai varikliai – apie 5,4–6,8 l/100 km.
- Dyzelinis 1,5 l variklis išskiria vos 99 g/km CO₂, o kiekybiniai rodikliai 1,6 l dyzelyje – 120 g/km, keturių varančiųjų ratų – iki 133 g/km.
- Lietuvoje galioja naujas automobilio taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio pirmos registracijos metų, kuro rūšies ir išmetamo CO₂ kiekio – kuo žemesnis CO₂ rodiklis, tuo mokestis mažesnis.
- Nissan servisas rekomenduoja kasmetinį periodinį aptarnavimą. Benzininių Qashqai paslaugos kainuoja apie 268 eurus už paprastą ir 361 eurą už didelį aptarnavimą. Dyzelinių – atitinkamai 315 ir 432 eurus.
Patikimumas ir dažniausios problemos
Didžioji dalis Nissan Qashqai savininkų patvirtina — automobilis patikimas ir retai susiduria su didesniais gedimais. Vis dėlto kai kurie vairuotojai mini navigacijos sistemos atnaujinimo poreikį, oro kondicionieriaus problemą dėl dažnos pildymo būtinybės, retesniais atvejais pasitaiko generatoriaus gedimai ar netiksliai veikianti padangų slėgio sistema. Atsiliepimai apie autorizuotų centrų darbą – įvairūs, kai kurie savininkai skundžiasi sudėtingais remonto procesais.
Kurį Nissan Qashqai rinktis?
Rekomenduojamos komplektacijos ir varikliai
Bazinės Visia komplektacijos Qashqai pasiūlys oro kondicionierių ir USB jungtį, tačiau norint daugiau komforto ir funkcijų verta rinktis Acenta versiją – čia rasite ir dvi klimato kontrolės zonas, lengvojo lydinio ratlankius bei odinį vairą.
Jei dairotės ankstesnių metų modelio, rekomenduojamas 1,5 l dyzelis – itin tinkamas ilgiems atstumams ir užmiesčio kelionėms. Naujesniuose Qashqai ypač vertinamas 1.3 140 AG benzininis variklis, kuris užtikrina pusiausvyrą tarp dinamikos ir kuro sąnaudų.
Populiariausias pasirinkimas – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 Acenta.
Pagrindiniai konkurentai
Pagrindiniai konkurentai tarp naudotų miesto visureigių yra Kia Sportage, kuris traukia pirkėjus ilga gamintojo garantija ir gausia įranga, tačiau vairavimo savybės šiek tiek nusileidžia Nissan. Hyundai Tucson – dar vienas konkurentas, viliojantis penkerių metų neribotos ridos garantija.
Artimas techninis analogas – Renault Kadjar, paprastai šiek tiek pigesnis, tačiau vis dar pasiūlantis patrauklią kainos ir kokybės santykį. Jei norisi galingesnio ar talpesnio automobilio, galima atkreipti dėmesį ir į Mazda CX-5.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.