„Nissan Qashqai“ (nuo 2021 m.) apžvalga

„Nissan Qashqai“ (nuo 2021 m.) apžvalga

Nissan Qashqai yra vienas iš dažniausiai pasirenkamų šeimos SUV automobilių Lietuvoje – jis prigijo dėl patikimumo, praktiškumo ir komforto. Apžvelgiame naujausią Qashqai modelio kartą, kuri siūlo ne tik patobulintą dizainą, bet ir modernesnes technologijas, bei didesnį komfortą tiek kasdieniniame naudojime, tiek ilgesnėse kelionėse.

Varikliai ir važiavimas

Naująjį Qashqai galima rinktis su dviem 1,3 l benzininiais varikliais (104 kW arba 115 kW), kuriems padeda lengvoji hibridinė sistema. Greta siūloma ir unikali e-Power versija – tai ypatingas hibridas, kurio 1,5 l (137 kW) benzininis variklis generuoja elektros srovę, siunčiamą į elektros motorą, kuris ir suka ratus. Tokia sąranka užtikrina sklandų greitėjimą – šis modelis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 7,9 sekundės ir ženkliai lenkia silpnesnius variklius (atitinkamai 10,1 sek. ir 9,5 sek.).

Benzininiai modeliai, ypač važiuojant žemu variklių sūkių diapazonu, yra šiek tiek vangūs, tačiau spustelėjus akseleratorių ir prisitaikius prie važiavimo režimo – jie tampa pakankamai dinamiški. Jei jums aktualus greitis ir geresnis atsakas, verta rinktis būtent e-Power. Elektrinis variklis iškart reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą ir užtikrina lengvą startą.

Komfortas ir važiavimo dinamika

Kalbant apie važiavimo komfortą, ratlankių dydis labai svarbus – su 18 colių ratlankiais automobilis išlieka pakankamai minkštas net ir keliaujant prastesniais keliais. Didesni, 19 ar 20 colių ratai atrodo efektingiau, bet komfortas tada kiek nukenčia – automobilis jautriau reaguoja į kelio nelygumus.

Didžiausiuose komplektacijose (pvz., Tekna+) arba visų varančiųjų ratų modeliuose montuojama pažangesnė pakaba, padedanti sušvelninti didesnių ratų sukeliamą diskomfortą. Posūkiuose automobilis išlieka stabilus, nors norėtųsi kiek tiksliau jaučiamos priekinės ašies – vairas mieste lengvas ir manevringas, tačiau greičiau važiuojant tikėtumeisi daugiau informatyvumo.

Salonas, ergonomika ir praktiškumas

Vairuotojo vieta Qashqai – viena komfortiškiausių klasėje. Sėdynės gerai apgaubia nugarą, lengva pasireguliuoti tiek vairą, tiek sėdėjimo aukštį. Jausmas – sėdite aukščiau nei daugelyje kitų hečbekų ar net kai kuriuose SUV konkurentuose. Salone dominuoja tvirtumo pojūtį suteikiantys paviršiai – siūtos dirbtinės odos intarpai, solidūs valdikliai.

Priekyje vietos pakanka net aukštesniems žmonėms, o gale dviems suaugusiems komforto taip pat nestigs, nebent bus pasirinktas didelis panoraminis stogas – tuomet aukšti keleiviai gali jausti ribojamą galvos erdvę. Bagažo skyriuje tilps apie septynios rankinio bagažo lagaminų – klasėje yra didesnių pasiūlymų, tačiau ir toks tūris daugeliui atvejų yra pakankamas.

Įranga ir komplektacijos

Bazinė Visia komplektacija siūlo 7 colių multimedijos ekraną, LED žibintus priekyje ir gale, adaptyvią greičio palaikymo sistemą bei galinius parkavimo jutiklius. Kylant iki Acenta Premium, gaunama 8 colių sistema su integruota navigacija ir telefono veidrodžio funkcija, galinio vaizdo kamera bei dviejų zonų klimato kontrolė. N-Connecta siūlo 18 colių ratus, tamsintus langus ir priekinio parkavimo jutiklius; ekranas čia išauga iki 9 colių ir palaiko belaidį Apple CarPlay.

Aukščiausio lygio Tekna turi 10,8 colių skaitmeninį prietaisų skydelį, adaptyvius LED žibintus, elektrinę bagažinės durelių atidarymo sistemą ir belaidžio telefono krovimo funkciją (ratlankiai – 19 colių). Prabangaus Tekna+ variantas dar prideda 20 colių ratlankius, priekines masažines odines sėdynes ir aukštos kokybės garso sistemą.

Eksploatacinės išlaidos ir kainos

Naujesni naudoti Nissan Qashqai modeliai Lietuvoje kainuoja nuo maždaug 17 500 iki 21 000 eurų (už ankstyvus trečios kartos automobilius). Už naujesnius 2022 metų gamybos automobilius dažnai prašoma nuo 23 400 eurų, o 2023–2024 metų modeliai siekia iki 29 300 eurų ir daugiau, priklausomai nuo komplektacijos.

Sąnaudos

  • 1,3 l (104 kW arba 115 kW) benzininių variklių vidutinės degalų sąnaudos – apie 6,3 l/100 km.
  • e-Power hibrido sąnaudos – apie 5,3 l/100 km.

Taršos mokestis

Lietuvoje automobilio taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos lygio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų: kuo didesnė tarša, tuo didesnis tarifas. Benzininiai ir hibridiniai modeliai dažniausiai patenka į vidutinio tarifo kategoriją.

Draudimas ir priežiūra

Draudimo įmokos Qashqai priklauso nuo versijos ir vairuotojo istorijos, dažniausiai yra artimos klasės vidurkiui. Gamintojas siūlo fiksuotos kainos techninio aptarnavimo planus, kurie apima periodinius patikrinimus ir keitimus.

Patikimumas

Nissan Qashqai savininkai dažniausiai vertina automobilį kaip patikimą šeimos transporto priemonę. Kartais pasitaiko atvejų, kai prireikia atnaujinti navigacijos sistemą, papildomai pripildyti oro kondicionierių dujas ar susidurti su padangų slėgio jutiklių įspėjimais. Tai – vienetiniai atvejai, dažnai sprendžiami įprastame servise.

Kokį Nissan Qashqai rinktis?

Bazinės versijos įranga gali pasirodyti pakankamai kukli, todėl dažniausiai rekomenduojama ieškoti vidutinės klasės (N-Connecta) komplektacijos modelių. Ekonomiškiausias ir kainos atžvilgiu palankiausias – 1,3 l 104 kW benzininis variklis. Brangesnė e-Power versija išsiskiria dinamika bei ekonomija, tačiau kol kas yra aukštesnės kainos segmente.

Konkuruojantys modeliai

Šioje klasėje Qashqai dažnai lyginamas su Peugeot 3008, Seat Ateca, Kia Sportage ir Skoda Karoq. Iš prabangesnių pasirinkimų galima paminėti Audi Q3 arba Volvo XC40. Vis tik Qashqai išlieka vienu labiausiai subalansuotų pasirinkimų pagal kainos, kokybės ir komforto santykį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *