Automobilių entuziastai neretai gilindamiesi į įvairias detales atranda tikrus techninius šedevrus. Vienas tokių pavyzdžių – didžiulį dėmesį inžinerijai demonstravęs „Volkswagen Phaeton“, kuris sulaukė daugybės diskusijų dėl savo sudėtingos oro kondicionavimo sistemos. Nors pati idėja sukurti tokį automobilį iš pradžių galėjo atrodyti perteklinė, šio modelio inžineriniai sprendimai ir šiandien domina automobilių mėgėjus.
Inovatyvus oro kondicionavimo sprendimas
Kai paprastas automobilio salono šildymas ar vėsinimas dažniausiai netraukia didesnio dėmesio, „Phaeton“ atveju šios sistemos sudėtingumas išskiria jį iš kitų. Pagrindinis projekto iniciatorius buvo Ferdinandas Piëchas, kuris savo inžinieriams pateikė itin detalų ir reikalavimų kupiną užduočių sąrašą. Jo tikslas – be jokių kompromisų užtikrinti, kad klimato kontrolė veiktų tobulai, nesvarbu, kokios oro sąlygos vyrautų už automobilio langų.
- Kai lauke šalta, šildymo sistema turi gebėti itin greitai demistinti langus ir sušildyti saloną taip sparčiai, kad vairuotojui nereikėtų net striukės.
- Be pagrindinio šildymo, automobilyje buvo įrengtas papildomas šildytuvas su atskira išmetimo sistema ir itin tyliai veikiančia kuro pompa su elektromagnetiniu stūmokliu.
- Salono šildymo sistemą galima buvo aktyvuoti įvairiais būdais: iš anksto nustatyti pradžios laiką, įjungti nuotoliniu būdu su pulteliu arba palikti, kad valdymo blokas automatiškai įjungtų sistemą pagal poreikį.
- Padidėjusios kuro sąnaudos trumpuose atstumuose buvo laikomos neišvengiama komforto kaina.
Išskirtiniai reikalavimai vėdinimui
Piëcho reikalavimai neapsiribojo tik šildymu. Klimato kontrolės sistema turėjo užtikrinti visišką komfortą keleiviams, visiško bejuosvio oro srauto principu – kad vėjas salone būtų nepastebimas, tačiau temperatūra visada komfortiška. Šio uždavinio įgyvendinimas pareikalavo sudėtingų sprendimų ir buvo laikomas vienu iš sudėtingiausių Phaeton inžinerinių iššūkių.
- Sudėtingas ortakių tinklas leido nukreipti orą taip, kad keleiviai nejautų tiesioginio oro srauto, tačiau salonas būtų tolygiai šildomas ar vėsinamas.
- Valdymą papildė automatiniai režimai, prisitaikantys prie aplinkos sąlygų ir keleivių pageidavimų.
- Ši sistema tapo viena pažangiausių ir sudėtingiausių savo laikmečio automobilių konstrukcijoje.
Dėmesys detalėms – nuo šildymo iki automatizacijos
Pažangūs sprendimai, tokie kaip nuotolinis paleidimas ar galimybė iš anksto įšildyti saloną, tapo neatsiejama „Phaeton“ įrangos dalimi. Nepriekaištingas komfortas buvo prioritetas, net jeigu tik maža dalis vairuotojų galėjo įvertinti šio komplekso sudėtingumą ar inžinerinį išpildymą.
Išradingų sprendimų kiekis ir diegta technika padarė „Phaeton“ išskirtiniu automobiliu, kuris inžinerijos srityje iki šiol laikomas pavyzdžiu. Automobilio klimato kontrolės sistema gali atrodyti nebūtina ar per daug pažangi, tačiau ji atskleidžia, kaip siekis tobulumo gali visai netikėtai pakerėti ir paprastus auto mėgėjus, ir tikrus technologijų entuziastus.




