Dėl šiuolaikinių motociklų ir padangų technologijų, kurios, regis, tobulėja kas savaitę, nuotykių dviračiai su 50/50 guma nesukelia problemų įveikiant įvairias vietoves tiek kelyje, tiek bekele. Savaime suprantama, kad šiais laikais motociklininkas yra vienintelis dalykas, kuris stabdo pasirodymą. Tačiau net geriausiai apmokytas motociklininkas, važinėjantis pačiais nuostabiausias padangas, susidurs su nepakartojamais iššūkiais važiuojant šaligatviu šlapiu keliu. Išnagrinėkime pagrindinius patarimus ir būdus, kaip saugiai važiuoti lietuje ant asfalto ir kitomis nepalankiomis oro sąlygomis jūsų nuotykių motociklu su 50/50 padangomis. Ir pagal 50/50 tai taip pat gali būti 60/40 ar net 70/30. Visi gamintojai naudoja savo šio kintamojo apibrėžimą, todėl toliau naudosime 50/50 kintamąjį. Būdami pasiruošę ir taikydami šias jojimo strategijas, galite padidinti savo saugumą ir malonumą nuotykių metu. Važiavimas purve čia nėra pagrindinis dėmesys; ateityje pateiksime keletą patarimų apie šios disciplinos metodus.
Pirma – nuotykių įranga
Nepatogus motociklininkas yra nesaugus motociklininkas, ypač kai lyja. Tinkama apranga yra būtina norint išlikti sausai ir patogiai. Netaupyk čia; investuokite į aukštos kokybės vandeniui atsparias striukes, kelnes, pirštines ir batus, kad apsaugotumėte jus nuo stichijų. Daugelis prisiekia Gore-Tex, kuris, atrodo, yra moto įrangos maisto grandinės viršuje. Be to, naudokite skaidrų skydelį ir, jei reikia, patepkite tirpalu nuo rasojimo arba dar geriau, naudokite PinLock, jei jūsų dangtis yra tinkamas.
Paruoškite nuotykių motociklą lietingoms sąlygoms
Prieš leisdamiesi į lietingą nuotykį, įsitikinkite, kad jūsų motociklas yra gerai paruoštas. Pradėkite nuo svarbiausio elemento ir aukštyn – nuo padangų. Patikrinkite PSI, kad užtikrintumėte optimalų sukibimą, ir patikrinkite protektoriaus gylį, kad sukibimas būtų tinkamas. Tai ypač svarbu 50/50 padangoms dėl gumbuotų padangų, nes jos praranda sukibimą su šlapiu keliu, kai susidėvi arba naudoja mažesnį slėgį. Visada prieš kelionę greitai patikrinkite stabdžius ir įsitikinkite, kad jūsų žibintai, įskaitant galinius stabdžių žibintus, veikia tinkamai, kad būtų kuo geriau matomas. Ir jei naudojate važiavimo / rūko žibintus – tai mes visi turėtume – įsitikinkite, kad abu veikia.
Važiavimo šlapiu keliu technika
Saugumui labai svarbu pritaikyti važiavimo stilių drėgnoms sąlygoms. Štai absoliučiai esminiai dalykai, kurie gali padėti išvengti rimtų problemų:
- Pasirinkite sklandų ir švelnų važiavimą, vengdami staigių droselio, stabdžių ar pakabos įjungimų, dėl kurių gali sumažėti sukibimas.
- Padidinkite sekimo atstumą nuo kitų transporto priemonių, suteikdami daugiau laiko reaguoti į netikėtas situacijas. Visada palaikykite daugiau nei penkias sekundes „pranešimo“ laiko. Kaip? Pasirinkite tašką priekyje važiuojančios transporto priemonės kelyje ir skaičiuokite sekundes, kol pasieksite tą patį tašką – greitkelio ženklą ar stovintį automobilį.
- Posūkiuose išlaikykite platesnę liniją ir venkite agresyvių pasvirimo kampų. Gali padėti šiek tiek nuslysti užpakalį nuo sėdynės ta kryptimi, kuria sukate. Ne plento lenktynių stilius, bet pakankamai, kad jūsų svoris būtų viduje ir daugiau padangų masės būtų optimaliam sukibimui.
Taip pat atminkite, kad padangos išliks šaltesnės ir užtikrins mažesnį sukibimą, net jei tik kelioms sekundėms sustojusios prie šviesoforo ar sankryžos. To turėtų pakakti, kad važiavimas šiek tiek sulėtintų, kad būtumėte saugūs (ir jūsų važiuojantys draugai!).
Matomumas ir bendravimas
Lietingu oru jūsų matomumo gerinimas kitiems vairuotojams tampa dar svarbesnis. Dėvėkite šviesą atspindinčius drabužius ir aksesuarus, kad padidintumėte savo buvimą kelyje. Taip pat atsiminkite tai pirkdami įrangą. Daugelis šalmų yra su fluorescencinėmis spalvomis, kurios labai padidina matomumą šlapiomis / rūko sąlygomis. Jūsų priekiniai žibintai jau įjungti, bet jei turite važiavimo žibintus, įsitikinkite, kad jie įjungti. Tinkamai signalizuokite apie savo ketinimus ir prireikus bendraukite su kitais motociklininkais ar vairuotojais rankų gestais, nes gali pablogėti matomumas.
Valdymas hidroplanavimu ir slidinėjimu
Hidroplanavimas ir slydimas yra dažna rizika važiuojant šlapiomis sąlygomis. Norėdami valdyti vandens planavimą, tvirtai laikykite vairą – nelaikykite tvirtai, bet pakankamai, kad galėtumėte valdyti dviratį, vengdami staigaus stabdymo ar pagreičio, ir stenkitės važiuoti kitų transporto priemonių paliktomis vėžėmis. Jei jaučiate slydimą, išlaikykite atsipalaidavę sukibimą ir venkite paniško stabdymo. Vietoj to, palaipsniui atleiskite droselį ir švelniai nuspauskite stabdžius, kad atgautumėte kontrolę. Geriausias būdas išmokti šių metodų yra juos praktikuoti saugiomis sąlygomis. Padarykite tai savo naujojo sezono režimo dalimi prieš žygiuodami į pirmuosius nuotykius.
Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
Važiuojant nepalankiu oru labai svarbu pasiruošti netikėtoms situacijoms. Su savimi turėkite būtiniausius įrankius, pvz., padangų taisymo rinkinį ir daugiafunkcį įrankį, kad galėtumėte atlikti smulkius remonto darbus kelyje. Taip pat patartina turėti motociklą nuo lietaus, kad jis būtų apsaugotas nuo ilgalaikio lietaus, kai jis stovi, ypač stovyklaujant. Apsvarstykite galimybę supakuoti nedidelį skubios pagalbos rinkinį su pirmosios pagalbos reikmenimis ir skubios pagalbos kontaktine informacija. Važiuojant nuotykių motociklu su 50/50 padangomis lyjant ir kitu atšiauriu oru reikia būti atsargiems, pasiruošti ir prisitaikyti. Investuokite į tinkamą įrangą, kad išliktumėte sausas ir patogus, paruoškite motociklą šlapioms sąlygoms ir pakoreguokite važiavimo stilių, kad užtikrintumėte stabilumą ir valdymą. Vadovaudamiesi šiais patarimais, galite drąsiai susidoroti su iššūkiais važiuojant nepalankiu oru ir mėgautis savo nuotykiais iki galo. Atminkite, kad saugumas visada turėtų būti jūsų prioritetas, o jei oro sąlygos tampa per sunkios, protinga atidėti kelionę arba ieškoti pastogės, kol sąlygos pagerės. Būkite informuoti apie orų prognozes ir kelio sąlygas ir vadovaukitės savo nuožiūra, kad priimtumėte geriausius sprendimus dėl savo saugumo ir malonumo. Šaltinis: Lonerider-motorcycle