Peugeot 206 hečbekas nepalieka abejingų – elegantiškas dizainas iškart patraukia akį. Visgi įspūdis ne visada atitinka lūkesčius, ypač kai įsėdate už vairo ar dažnai tenka važiuoti ilgesnes distancijas. Nors jis traukia išvaizda, kai kuriuos trūkumus sunku ignoruoti.
Važiavimo pojūtis ir salono erdvė
Viena didžiausių 206 kritikos strėlių – vairavimo pozicija. Sėdynė nėra pakankamai patogi ilgoms kelionėms, o streso prideda keistas atstumas iki vairo ir pedalų. Aukštesni vairuotojai dažniausiai vairuos pusiau pasilenkę su sulenktais keliais, todėl komforto gali pritrūkti tiek mieste, tiek užmiestyje.
Salonas, nors ir pilnas apvalių dizaino linijų, kontrastuoja su automobilio išore ir ne visiems atrodys patrauklus ar jaukus. Erdvės viduje taip pat ne per daugiausiai – ypač galinėse sėdynėse aukštesni keleiviai jausis ankštai. Tačiau bagažinė – vienas iš 206 pliusų: jos tūris pakankamas ir kasdienėms, ir netikėtoms kelionėms.
Kaip Peugeot 206 valdomas?
Nors Peugeot 206 kokybe neprilygsta kai kurioms šiuolaikinėms alternatyvoms, jis stebina minkštu ir komfortišku važiavimu. Valdymas nėra toks sportiškas kaip, tarkime, rinkos lyderio „Fiesta“, tačiau stabdo užtikrintai, o posūkiuose išlieka stabilus. Svarbu atsiminti: kiekvienam gali prireikti šiek tiek laiko priprasti prie vairavimo pozicijos, ypač jei didelį dėmesį skiriate ergonomikai.
Kaip išlaikyti Peugeot 206?
Peugeot 206 pasižymi gana patrauklia eksploatacijos kaina. Automobilio vertė išsilaiko gerai dėl pastovaus populiarumo, o naudotų modelių pasirinkimas Lietuvoje – tikrai platus. Tai leidžia susiderėti dėl geresnės kainos.
Kalbant apie kuro sąnaudas, didžioji dalis 206 benzininių variklių naudoja apie 5–7 l/100 km, o net 2.0 l GTi versijos su 132 kW (180 AG) vidutiniškai nesiekia 8 l/100 km. Dyzeliniai motorai, ypač ekonomiški HDi, gali pasiekti 4–4,7 l/100 km. Naujesnės HDi versijos su 1.4 l varikliu kartais net ir krenta žemiau 4 l/100 km ribos.
Techninė priežiūra kasdieniam naudojimui nėra brangi – dažni aptarnavimai ir dalys prieinamos, o draudimo kainos daugeliui modelių išlieka vidutinės. Jei susigundysite sportiniais GTi ar galingesnėmis versijomis, tiek priežiūra, tiek draudimas bus brangesni nei įprasta.
Kai automobilis pirmą kartą registruotas Lietuvoje ar įvežtas, reikia susimokėti metinį taršos mokestį. Jo dydis priklauso nuo pasirinkto variklio tipų: mažesnių, ekonomiškų variklių mokesčiai – mažesni, o taršesnių, ypač ankstesnių metų, dyzelių – didesni.
Kurį modelį arba komplektaciją rinktis?
Ieškant universalaus varianto, geriausias kainos bei eksploatacijos pusiausvyros pasirinkimas – 1.1 l ir 1.4 l benzininiai varikliai. Jie nesklandžiai važiuoja tiek mieste, tiek užmiestyje, o išlaikymo išlaidos nedidelės. 1.1 l galia daug nesiskiria nuo 1.4 l, tačiau naudoja mažiau kuro ir rečiau genda.
Tarp dyzelinių variklių verta pasidairyti į HDi seriją, kuri gaminta nuo 1999 m. Šie varikliai žymiai patikimesni ir ekonomiškesni nei senesni 1.9 D. Jei finansai leidžia, rinkitės vėlesnius HDi.
Kaip ir daugelyje mažėsnių miesto automobilių, bazinių komplektacijų (dažnai pažymėtas kaip „Style“) vertėtų vengti – jos skurdžiai įrengtos. Geriau rinkitės „LX“ (senesniuose modeliuose) arba „S“ komplektacijas. Norintiems daugiau patogumo ar prabangos, tiks „GLX“ ar „SE“, o sportiškai važiuojantiems – „XSi“ arba „Sport“ versijos.
Kokias alternatyvas svarstyti?
Ieškant artimiausios konkurencijos Peugeot 206, verta atkreipti dėmesį į kitus miesto automobilius, pasižyminčius praktiškumu, patikimumu ir ekonomiškumu. Dažniausiai lyginami modeliai – Renault Clio, Volkswagen Polo ar Opel Corsa: jų kainos, eksploatacinės savybės ir komfortas panašūs, bet niuansai gali nulemti individualius pasirinkimus.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.