Peugeot 208 GTi yra kompaktiškas sportiškas hečbekas, turintis stebėtinai daug potencialo. Nors šis modelis nesulaukė tokio didelio populiarumo kaip legendiniai 205 GTi ar 306 GTi, tačiau jis gali suteikti tikrų emocijų mėgstantiems vairuoti dinamiškai. 208 GTi buvo gaminamas nuo 2013 iki 2019 metų, o vėliau jį pakeitė naujos kartos modelis.
Bendras įspūdis
Nors pagal dinamiką ar valdymą 208 GTi nėra absoliutus lyderis tarp sportinių hečbekų, jis išsiskiria žaismingumu, veržlumu ir maloniomis vairavimo emocijomis. Automobilis siūlo stiprų 1,6 litro turbininį benzininį variklį – ankstesni modeliai išvysto 197 AG, o nuo 2014-ųjų „Peugeot Sport“ versija – 205 AG.
Šios galios visiškai pakanka greitam įsibėgėjimui – iki 100 km/h automobilis šauna per 6,5–6,8 sekundės. Didžiausias greitis siekia per 230 km/val. 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė išlaiko sportišką pojūtį, o stipri trauka jaučiama aukštesniuose sūkiuose. Tiesa, turbina gali kiek pavėluoti reaguoti į akceleratoriaus paspaudimą, bet 208 GTi užtikrintai leidžia išnaudoti visą potencialą aktyviai važiuojant.
Vairavimo patirtis
Peugeot 208 GTi pasižymi labai jautria ir greita vairavimo sistema. Norint atlikti staigų posūkį, pakanka minimaliai pasukti vairą, todėl prie šio elgesio reikia priprasti. Priekis itin tikslus – tai ypač jaučiasi vingiuotuose keliuose, bet važiuojant mieste ar prastesniu asfaltu automobilis gali atrodyti pernelyg nervingas.
Kėbulo svoris ir trumpa važiuoklė lemia, kad nelygaus kelio danga išryškina 208 GTi trūkumą – pakaba linkusi smarkiai reaguoti į duobes ar kelio nelygumus, todėl komfortas gali pritrūkti tiek mieste, tiek kaimo keliuose. „Peugeot Sport“ versijoje sumontuotas specialus priekinis diferencialas, kuris padeda efektyviau perduoti galią į ratukus, tačiau tai išnaudojama maksimaliai tik sausu oru.
Automobilyje juntamas kelio ir vėjo triukšmas, tačiau tai bene visų sportiškų hečbekų ypatybė. Nedidelis vairas suteikia sportiškumo, tačiau aukštesnio ūgio vairuotojai gali pastebėti, kad jis užstoja prietaisų panelę, nepriklausomai nuo reguliavimo.
Salonas ir ergonomika
Visos 208 GTi versijos turi sportines sėdynes, kurios pakankamai standžios, tačiau trūksta reguliavimo galimybių juosmens dalyje, o ilgesnių kojų savininkams gali pasirodyti per trumpos sėdimosios dalys. Vairuotojams bus malonu, kad vairo padėtis ir sėdynė reguliuojamos plačiai, o pedalai išdėstyti ergonomiškai.
Priekinių sėdynių keleiviams vietos pakanka tiek kojoms, tiek galvai. Priekiniame skydelyje rasite erdvų skyrelį smulkiems daiktams – tilps piniginė, raktai ir išmanusis telefonas.
Galiniams keleiviams vietos kiek mažiau – dviems suaugusiems bus gana patogu, tačiau trijų bandyti sodinti neverta. Galinių sėdynių atlošas dalinamas 60/40 santykiu, tad bagažinę galima praplėsti. Nulenkus atlošą, dėl medžiaginio uždangalo grindų aukščio skirtumas beveik nebejaučiamas, bet nuolydis sudaro nepatogumų kraunant didesnius daiktus.
Bagažinė ir matomumas
Bagažo skyrius – 285 litrų talpos, standartinis klasėje, jo forma kvadratinė, pakrovimo anga plati. Tiesa, norint sudėti sunkesnius krepšius, teks įveikti aukštesnį slenkstį, reguliuojamos grindų padėties nenumatyta.
Matomumas iš priekio puikus – siauri statramsčiai ir platus stiklas leidžia lengvai matyti eismą, tiek posūkiuose, tiek žiedinėse sankryžose. Žiūrint per galą, vaizdą riboja stori galiniai statramsčiai ir nedidelis stiklas, tačiau pagalbiniai galiniai parkavimosi jutikliai – standartinės įrangos dalis, o norint galima užsisakyti ir galinio vaizdo kamerą.
Multimedija ir apdaila
Visuose 208 GTi rasite 7 colių lietimui jautrų ekraną – jis ryškus, turi šiuolaikišką grafiką, tačiau reagavimas į valdymą galėtų būti spartesnis, o valdymo logika reikalauja priprasti. Interjero apdailos kokybė – bene stipriausia šio modelio savybė. Prabangos įspūdį suteikia stilingos detalės: sportinis odinis vairas, blizgi juoda plastmasė, kontrastingos siūlės.
Eksploatacijos išlaidos
Kainos naudotų automobilių rinkoje
Už Peugeot 208 GTi su didesne rida galima rasti nuo maždaug 5850 eurų, tačiau optimaliausia ieškoti 2013–2014 metų gerai išlaikyto automobilio su pilna aptarnavimo istorija ir vidutine rida už 7000–9400 eurų. Už naujesnius ar mažiau važinėtus automobilius kainos siekia nuo 9400 iki 16400 eurų, priklausomai nuo metų ir komplektacijos.
Eksploatavimo kaštai
208 GTi išlaikymas neturėtų būti sudėtingas – pagal oficialius duomenis 1,6 litro turbininis variklis vidutiniškai sunaudoja šiek tiek daugiau nei 5,0 l/100 km pagal NEDC ciklą, o pagal naujesnį ir griežtesnį WLTP standartą – apie 6,4 l/100 km. Realiose sąlygose šios vertės kiek didesnės, nes sportiškai vairuojant degalų sąnaudos išauga. CO₂ emisija, lyginant su kai kuriais konkurentais, nedidelė – Lietuvoje tai reiškia mažesnį metinį taršos mokestį, kuris priklauso nuo registracijos metų, kuro tipo ir konkrečios emisijos.
Draudimo tarifai palyginti nedideli, o techninės priežiūros darbai nesudėtingi, ypač jei naudojamasi nepriklausomais serviso centrais.
Kurio modelio ieškoti?
Ieškantiems įspūdingesnės dinamikos, verta žvalgytis į „Peugeot Sport“ versiją (nuo 2014 m.) – ji pasižymi galingesniu varikliu ir dinamiškesniu važiuoklės reguliavimu.
Alternatyvos
Ieškant naudoto sportiško hečbeko, verta pažiūrėti į Ford Fiesta ST, kuris dažnai laikomas vienu smagiausių tokių automobilių rinkoje. Jis pasižymi puikiu valdymu ir prieinama kaina. Seni, keturių cilindrų modeliai (gamybos metai 2012–2018) patrauklūs vairavimo pojūčiais.
Renault Clio RS taip pat yra konkurentas – nors šioje kartoje buvo siūlomas tik su automatine pavarų dėže, automobilis greitas, vikrus ir patrauklus naudotiems pirkėjams.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.