Peugeot 208 antrosios kartos hečbekas rinkoje išsiskiria prancūzišku stiliumi, modernumu ir gerokai patobulintomis savybėmis. Lyginant su pirmtaku, 2019 metais pristatytas modelis įgijo solidesnį charakterį, puikesnį komfortą ir taupius variklius, tad „208“ tapo vienu labiausiai rekomenduotinų pasirinkimų tarp naudotų miesto automobilių. Net aukštesnės komplektacijos versijos neatsilieka nuo tokių premium klasės konkurentų kaip Audi A1 ar Mini Hatch, tačiau išlaiko patrauklią kainą.
Prabanga ir patogumas kasdienai
Peugeot 208 interjeras išsiskiria aukštesnės klasės jausmu – tai tikras miesto automobilio komforto etalonas. Modelio viduje rasite modernų prietaisų skydelį, kuris buvo sukurtas taip, kad prietaisus matytumėte virš, o ne per vairą. Toks sprendimas daugumai vairuotojų bus visiškai patogus, tačiau svarbu sėstis į automobilį ir įsitikinti, jog prietaisų skydelis bus matomas jums tinkamoje padėtyje. Priekyje vietos netrūksta, tačiau galinė dalis šiek tiek ankštesnė nei pagrindinių konkurentų.
Apdailai naudotos kokybiškos medžiagos, o dėl didžiosios dalies fizinių mygtukų pašalinimo, net paprasti nustatymai, kaip klimato kontrolė, reguliuojami tik per lietimui jautrų ekraną – tai gali atitraukti dėmesį nuo kelio.
Varikliai ir važiavimas
Peugeot 208 siūlo kelis benzininius, dyzelinį ir visiškai elektrinį variklius. Gama pradedama nuo 1,2 l PureTech 75 (74 AG), viduryje atsiduria populiarusis PureTech 100 (99 AG) ir galingesnis PureTech 130 (127 AG). 1,5 l BlueHDI 100 (99 AG) dyzelis patiks tiems, kurie kasdien įveikia didesnius atstumus dėl mažesnių sąnaudų.
Elektrinė e-208 versija sukurta kasdieniams poreikiams: 134 AG elektros variklis ir 45 kWh talpos baterija leidžia miesto ritmu važiuoti smagiai – nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 7,5 sekundės. Realus nuvažiuojamas atstumas siekia apie 240–270 km vasarą bei 210–240 km žiemą. Tai daugiau nei kai kurie konkurentai, bet šiek tiek atsilieka nuo, pavyzdžiui, Renault Zoe.
Kelyje Peugeot 208 turi minkštesnę pakabą nei kiti miesto klasės automobiliai, todėl maloniai glosto duobes ir suteikia didesnio automobilio pojūtį. Tiesa, sportiškumo jausmas nėra didžiausias klasėje (pavyzdžiui, Ford Fiesta jį aplenkia), tačiau komforto įspūdis – vienas iš šio modelio stiprybių.
Komplektacijos ir įranga
Pagrindinės komplektacijų pakopos Lietuvoje: Active, Allure, GT Line ir tik elektriniam modeliui skirta GT. Active jau standartinėje įrangoje turi 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, 7 colių lietimui jautrų ekraną ir galinio vaizdo jutiklius. Allure papildomai siūlo 17 colių ratlankius, belaidį telefono kroviklį, GT Line įmontuoja priekinio parkavimo jutiklius bei galinio vaizdo kamerą. Kai kurie modeliai buvo komplektuojami su didesniu – 10 colių – multimedijos ekranu, kuris pastebimai pagerina naršymo patirtį.
Vairavimo savybės ir elgesys kelyje
PureTech 75 – tinkamas tik miestui, o PureTech 100 verčia automobilį jaustis gyvu tiek užmiesčio keliuose, tiek greitkelyje. PureTech 130 siūlomas tik su automatine pavarų dėže, o BlueHDI dyzelinis pasižymi išskirtiniu taupumu ilgose kelionėse.
Vairo stiprumas ir greitas atsakas vairuojant mieste bei mažose erdvėse patiks daugumai, nors sportiškumo pojūčio dar galėtų būti daugiau.
Bendrai triukšmo lygis 208 viduje nedidelis, tačiau važiuojant didesniu greičiu pasitaiko vėjo švilpimo garsų. Stogo linija smarkiai žemėjanti, o platūs galiniai statramsčiai kiek apsunkina matomumą per petį atgal, tačiau galiniai parkavimo jutikliai šią problemą sumažina.
Bagažo skyrius ir praktiškumas
Peugeot 208 bagažinė kiek mažesnė už pagrindinių konkurentų (Seat Ibiza ar Volkswagen Polo), bet vis tiek talpina apie penkis rankinius bagažus. Priekinė dalis erdvi, deja, gale aukštesniems keleiviams gali būti ankštoka. Dėl aukštesnės kokybės salono, „208“ interjeras drąsiai konkuruoja su premium segmento mažaisiais automobiliais.
Eksploatacija ir išlaidos
Kainos naudotų automobilių rinkoje
Vienas didžiausių Peugeot 208 privalumų – prieinama kaina. 1,2 l benzininis modelis su Active komplektacija dažniausiai kainuoja nuo 9 360 eurų. Allure komplektacija – nuo 10 530 eurų, o GT Line siekia apie 11 700 eurų. 2021–2022 metų modeliai kainuoja nuo 14 040 iki 16 380 eurų. Naujausios 2023–2024 gamybos versijos atsieis 16 380–18 720 eurų.
Ekonomiškumas
- 1,2 l PureTech 100 degalų sąnaudos pagal oficialius WLTP duomenis – 5,1 l/100 km, realiomis sąlygomis – apie 5,9 l/100 km.
- 1,2 l PureTech 130 – 5,5 l/100 km pagal oficialius skaičius.
- 1,5 l BlueHDI 100 dyzelis – apie 4,0 l/100 km (realiam gyvenime kiek daugiau).
Elektrinis e-208 oficialiai nuvažiuoja iki 350 km viena įkrova, bet realybėje žiemą gali tekti pasitenkinti 240 km, vasarą – 270 km be pakrovimo.
Teršalų mokestis
Lietuvoje visų naujų arba įvežamų naudotų automobilių taršos mokestis priklauso nuo variklio tipo, pagaminimo metų ir CO₂ emisijos. Nulinės emisijos (elektrinių) modeliai mokesčiu neapmokestinami. Kiti modeliai – kuo didesnė CO₂ emisija, tuo tarifas aukštesnis.
Techninė priežiūra ir draudimas
Peugeot siūlo fiksuotos kainos techninį aptarnavimą. Trys pirmieji metai dengia garantiją, kurią galima papildomai pratęsti, jei automobilio ridą nesiekia 96 560 km. Draudimo įkainiai panašūs kaip Ford Fiesta ar Volkswagen Polo, nes visi trys priklauso žemiausioms draudimo grupėms.
Patikimumas ir remontai
Kalbant apie patikimumą, Peugeot 208 pasirodo vidutiniškai. Panašių platformų Peugeot 2008 savininkai pastebėjo, kad dyzeliniai varikliai gali turėti daugiau problemų (įspėjamieji žibintai, variklio triukšmas, daviklių gedimai), o elektrinės sistemos irgi retsykiais kelia rūpesčių. Benzininiai modeliai dažniausiai reikalauja tik smulkių remonto darbų.
Savininkų patirti įspūdžiai apie Peugeot atstovybių aptarnavimą skiriasi – vieni giria efektyvią pagalbą, kiti nusivilia ilgu laukimu ar brangiomis ne garantinėmis remontų kainomis.
Kuris Peugeot 208 – geriausias pasirinkimas?
Variklio pasirinkimas
Centrinis 1,2 l PureTech 100 variklis pasižymi ne tik pakankama galia kasdieniams maršrutams, bet ir ekonomija – puikus balansas miesto bei užmiesčio naudojimui. Dyzelinis variantas galbūt tiks daugiau važiuojantiems, tačiau daugumai vairuotojų benzininis bus praktiškiausias.
Komplektacija
Active – racionalus pasirinkimas, tačiau už kiek didesnę investiciją Allure suteiks daugiau komforto, modernesnių technologijų ir prabangos pojūtį. GT Line privalumai daugiausia – dėl papildomos įrangos, tačiau kasdieniam naudojimui pakaks ir Allure variantų.
Optimaliausias naudoto modelio pasirinkimas: 1,2 l PureTech 100 Allure komplektacija.
Alternatyvos Peugeot 208
Ieškantiems vairavimo malonumo – Ford Fiesta bus smagesnis, nors interjero kokybė kiek prastesnė. Volkswagen Polo – didesnės erdvės, aukštesnės medžiagų kokybės pasirinkimas. Vertinantiems ilgesnę gamintojo garantiją dėmesio vertos Hyundai i20 arba Kia Rio, kurie kainuoja panašiai kaip Fiesta.
Visi šie mažieji automobiliai turi skirtingų stipriųjų pusių, todėl verta rinktis pagal asmeninius prioritetus: patvarumą, komfortą, ekologiškumą ar papildomos įrangos kiekį.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.