Peugeot 306 Universalas yra vienas iš tų automobilių, kuriam pavyko išlaikyti kompaktiško modelio žavesį, tačiau kartu pasiūlyti daugiau praktiškumo. Nepaisant didesnio kėbulo, šis automobilis išliko smagus vairuoti – tiek valdymas, tiek pakaba nenuvilia nei kasdienybėje, nei ilgesnėse kelionėse.
Bendra apžvalga
Peugeot 306 universalas puikiai tinka tiems, kuriems reikia talpaus, patogaus ir ekonomiško automobilio. Krovininė erdvė šiame modelyje labai talpi, todėl tiek kasdieniniai pirkinių maišai, tiek įrankiai ar sporto inventorius čia tilps be vargo. Keleiviai taip pat jaučiasi komfortiškai, tačiau aukštesni galiniai keleiviai gali pasigesti erdvės virš galvos.
Nors pakaba sukurta taip, kad automobilis stabiliai važiuotų ir pilnai pakrautas, posūkiuose itin slidžiame kelyje reikia laikytis atsargumo – važiuojant per greitai ir staiga atleidus akceleratorių, automobilio galas gali „trauktelėti“.
Vidaus įranga ir saugumas
306 modelio vidaus apdaila laikui bėgant atrodo kiek pasenusi. Ankstesnių metų automobiliai buvo kukliai apipavidalinti ir neturėjo daugelio šiuolaikinių saugumo sistemų. Tik nuo 1999 m. serijiniuose modeliuose pradėti montuoti stabdžių antiblokavimo sistema bei dvigubos oro pagalvės. Atjauninus modelį taip pat atsirado modernesni prietaisų skydeliai ir kiek šviesesnė salono atmosfera.
Išlaidų skaičiavimas
Pirkimo galimybės
Peugeot 306 universalų rinka prasideda dar nuo 1997 metų – todėl pasiūlos yra daug, o kainos labai draugiškos. Ypač pigūs yra benzininiai 1.4 litro varikliai, nors reikėtų iš karto pasakyti, kad jų dinamika bus ribota. Jei norite palaikyti žemas kuro išlaidas, verta dairytis dyzelinio varianto.
Kuro sąnaudos ir priežiūra
- Benzininis 1.4 l (75 AG): vidutinės sąnaudos apie 6,7 l/100 km.
- Benzininis 2.0 l: apie 9,1 l/100 km, tad ekonomiškumu nepasižymi.
- Dyzelinis 1.9 l (70 AG, be turbinos): apie 6,3 l/100 km.
- Dyzelinis 1.9 l su turbina (92 AG): vidutinės sąnaudos sumažėja iki 6,2 l/100 km.
- Moderniausias 2.0 l HDi dyzelinis (90 AG): net apie 5,2 l/100 km – tai geriausias pasirinkimas taupantiems.
Verta žinoti, kad visi dyzeliniai varikliai reikalauja reguliaraus tepalo keitimo, ir nors oficialūs atstovai už priežiūrą prašo kiek daugiau nei vidutiniškai, nepriklausomos dirbtuvės dažnai siūlo patrauklesnę kainą.
Taip pat eksploatacijos metu šiam modeliui taikomas Lietuvoje galiojantis automobilių taršos mokestis. Jo dydis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, variklio tipo ir pirmosios automobilio registracijos datos. Senesni ar didesne tarša pasižymintys automobiliai apmokestinami aukščiau, todėl tai verta įvertinti prieš perkant.
Kurią versiją rinktis?
Ieškantiems patikimo ir ekonomiško varianto, racionaliausias pasirinkimas – naujesnis Peugeot 306 universalas su 2.0 HDi dyzeliniu varikliu. Šis variklis pasižymi ne tik mažomis kuro sąnaudomis, bet ir pakankamu galingumu tiek mieste, tiek užmiestyje. Paprastas 1.9 dyzelis yra ekonomiškas, tačiau žymiai silpnesnis, ypač važiuojant su kroviniu ar aukštesniuose pavarų diapazonuose.
Benzininių variklių asortimentas platus, tačiau 1.4 litro galia pakankama tik važiuojant vienam, arba vos su vienu keleiviu. Jei dažnai vežiosite pilną saloną ar bagažą, geriau ieškoti galingesnio 1.6, 1.8 ar 2.0 litro benzininio varianto. Pastarieji ne tik geriau įsibėgėja, bet ir tinka kelionėms užmiestyje.
Ką rinktis vertėtų vengti?
Vengti derėtų ankstyvųjų metų modelių be papildomų saugumo elementų ir labai silpnų variklių, jei dažnai tenka važiuoti užmiestyje pilnu automobiliu. Jei pavyksta rasti atnaujintą, nuo 1999 metų pagamintą modelį su papildomomis saugumo sistemomis ir HDi varikliu – tai vertingiausias pasirinkimas.
Kuo dar galima domėtis?
Peugeot 306 universalas turi kelis konkurentus iš analogiškų laikmečių – norintiems lyginti, verta pasidomėti kitų markių kompaktais universalais, kurie pasižymi panašiomis praktiškumo ir ekonomiškumo savybėmis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.