Ieškote naudoto „Peugeot 308“? Šis modelis nustebino daugelį, kai tik pasirodė rinkoje – netgi pelnė „Metų automobilio Europoje“ titulą. Neblogą populiarumą išlaikė iki pat naujesnės kartos pasirodymo 2021 m. Tačiau ar tikrai verta dairytis šio modelio, jei ieškote šeiminio hečbeko?
Privalumai ir trūkumai
- Modernūs ir taupūs varikliai
- Išlaikyta solidi išvaizda
- Daug vietos bagažinėje
- Išmanus interjeras
- Gale mažai erdvės keleiviams
- Tobulintinas valdymas, ypač posūkiuose
- Sunku valdyti informacinę sistemą
Varikliai ir dinamika
„Peugeot 308“ siūlomas su nemaža pasirinkimų gama – nuo mažų ir ekonomiškų benzininių iki galingesnių dyzelinių. Benzininiai motorai varijuoja nuo 81 AG 1,2 l trijų cilindrų iki 203 AG 1,6 l turbobenzininių variklių. Tarp dyzelinių populiariausi buvo 1,6 l variantai su 99 arba 118 AG. Šie vėliau papildyti 2,0 l HDi varikliais su 148 ir 178 AG. Nuo 2018 m. 1,6 l dyzelį pakeitė dar taupesnis ir galingesnis 1,5 l (128 AG) motoras.
Vertinant važiavimo kokybę, 1,5 l dyzelis palieka gerą įspūdį dėl savo elastingumo ir ekonomiškumo. Vairuotojui retai prireiks stipriau spausti akseleratoriaus, o važiavimas lieka gyvas. Galingieji 2,0 l dyzeliai kiek greitesni, tačiau kasdienėje eksploatacijoje skirtumai nedideli.
Benzininiai 1,2 l (109 ir 129 AG) pasižymi geru pagreičiu ir sklandžiu darbu. 1,6 l benzininiai varikliai ryškiai galingesni, bet jų sąnaudos jaučiau didesnės.
Sportinė GTi versija
Norintiems emocingesnių įspūdžių – sportinis GTi variantas su 19 colių ratlankiais, sportsėdynėmis, specialiu riboto praslydimo diferencialu bei išskirtine stabdžių sistema.
Važiavimas ir komfortas
Šis modelis išlieka gana patogus vairuoti – pakaba bei sėdynės leidžia nenuvargti net ir ilgose kelionėse. Vis dėlto ne visi vairuotojai mėgsta „Peugeot“ interjero sprendimą – vadinamąjį i-cockpit, kai vairas mažas, o prietaisų skydelis išdėstytas aukštai.
Interjeras ir erdvė
Priekinių sėdynių zonoje vietos pakanka daugumai, tačiau galiniams keleiviams kelionės gali būti nepatogios – vietos kojoms čia mažoka, ypač aukštesniems žmonėms. Galvos aukštis dar visai neblogas, bet keliai dažnai remiasi į priekines sėdynes. Dėl išmanių apdailos sprendimų salonas atrodo moderniai, o bagažo skyrius – vienas didžiausių šioje klasėje.
Įrangos lygiai
Gamintojas siūlė įvairių komplektacijų variantus: net bazinės versijos būna su LED dienos žibintais, kondicionieriumi, autopilotu, kokybišku radiju, „Bluetooth“, USB jungtimis. Aukščiausios komplektacijos modeliuose rasite ir daugiau išskirtinių sprendimų, patogumo įrangos.
Kiek kainuoja naudotas „Peugeot 308“?
Kainos priklauso nuo automobilio metų ir jo ridos. 2014 m. modeliai su didesne nei vidutine rida prasideda nuo maždaug 4 680 eurų. Už 5 850 eurų galima rasti tiek pačius 2014-uosius, tiek naujesnius 2015-ųjų egzempliorius, dažniausiai pas privačius pardavėjus.
Skirdami 7 020–9 360 eurų, jau ieškokite 2016 metų arba 2017 metų pradžios modelių, galbūt su kiek didesne nei vidutinė rida. 10 530–14 040 eurų biudžetas leis pasidairyti į atnaujintus 2017–2018 metų automobilius pas atestuotus ar nepriklausomus pardavėjus.
2018–2019 metų rasite už 14 040 eurų ir daugiau, vėliausių – net iki 18 720 eurų.
Išlaikymo išlaidos
Šio modelio eksploatacija gali maloniai nustebinti – ypač, jei rinksitės dyzelinį variantą. Pagal gamyklinius rodiklius, aktyvios komplektacijos 1,6 l BlueHDi 120 modelio vidutinės kuro sąnaudos (pagal NEDC) – vos 3,1 l/100 km. Allure versijos – 3,2 l/100 km, kitos dyzelinės versijos dažniausiai telpa į 4–4,5 l/100 km rėžį. Atitinkamai, 1,5 l HDi 100 versija pagal naujesnį WLTP ciklą gali pasigirti apie 3,7 l/100 km sąnaudomis.
Benzininiai varikliai apetitu kiek lenkia dyzelinius, bet vis tiek išlieka labai taupūs – 1,2 PureTech 110 aktyvios komplektacijos NEDC vidurkis siekia apie 4 l/100 km, pagal WLTP – apytiksliai 4,9 l/100 km.
Benzininių sportinių bei galingesnių 1,6 l variantų vidutinės sąnaudos atitinkamai didesnės.
Techninė priežiūra ir draudimas
Gamintojas siūlo specialias aptarnavimo programas naudotiems automobiliams. Draudimo įkainiai svyruoja – nuo 14 grupės paprasčiausiems benzininiams iki 36 sportiniam GTi, daugumos modelių įkainiai laikosi 17–23 rėžyje.
Taršos mokestis
Lietuvoje šiems automobiliams galioja taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai, ypač senesni nei 2018 m., gali turėti didesnį mokestį, todėl rekomenduojama pasitikrinti konkretaus modelio emisijos rodiklius prieš įsigyjant.
Kokią komplektaciją rinktis?
Pagrindiniai 1,2 l benzininiai varikliai nėra itin galingi, tačiau pasižymi maloniu darbu ir ekonomiškumu. Vairuojant taupiai, šie modeliai gali būti labai geras pasirinkimas.
Didesnės galios 1,6 l benzininiai – tinkami ieškantiems sportiškesnių pojūčių. Ypač GTi – čia visos emocijos garantuotos.
Jei norite optimaliausio kainos ir kokybės santykio, verta dėmesio aktyvios komplektacijos 1.2 110 modelis: čia yra 16 colių lengvojo lydinio ratai, klimato kontrolė, galinių parkavimo jutiklių sistema, odinis vairas, automatiniai žibintai ir valytuvai, beveik 10 colių lietimui jautrus ekranas, navigacija, telefono veidrodinis vaizdavimas ir juosmens reguliavimas vairuotojui.
Kokie dar automobiliai gali būti alternatyva?
Ieškantys tokio automobilio kaip „Peugeot 308“, turėtų atkreipti dėmesį ir į kitus populiarius modelius. „Škoda Octavia“ išsiskiria ekonomiškais motorais, itin erdviu salonu ir maža eksploatacijos kaina – nors jos draudimo tarifai aukštesni, o važiuoklė kai kuriems gali atrodyti kiečiau suderinta. „Ford Focus“ džiugina geru valdymu, tolygiai veikiančiais varikliais ir universalumu, nors kai kurie konkurentai gali pasiūlyti daugiau vietos ar patrauklesnę kainą.
Tarp tradicinių lyderių verta paminėti ir „Volkswagen Golf“ – šis modelis garsėja universalumu, patikimumu ir ekonomiškumu, nors interjero dizainas daugeliui atrodo nuosaikus. Visgi kokybiška apdaila lemia ilgalaikį tvirtumą ir patrauklumą antrinėje rinkoje.
Rinkdamiesi naudotą „Peugeot 308“, galite tikėtis išskirtinio dizaino, ekonomiškų variklių bei gerų įrangos komplektacijų. Vis dėlto verta įvertinti ir erdvės poreikius gale bei susipažinti su konkretaus modelio eksploatacinėmis išlaidomis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.