Peugeot 408 (nuo 2023 m.) apžvalga

Peugeot 408 (nuo 2023 m.) apžvalga

Peugeot 408 yra vienas tų modelių, kuriuos sunku apibrėžti vienu žodžiu – nei visiškai sedanas, nei tipiškas SUV. Dizainas, stipriai susiliejantis su coupé stilistika, neabejotinai išskiria jį iš kitų automobilių srauto. Šiame straipsnyje apžvelgsime naudoto Peugeot 408 privalumus, trūkumus, galimus variklių pasirinkimus ir eksploatacines išlaidas, aktualias Lietuvai.

Stiliaus išskirtinumas ir salono komfortas

Peugeot 408, lyginant su kitais automobiliais, išsiskiria ne tik išore, bet ir vidaus erdve. Vairuotojo sėdėjimo padėtis aukštesnė nei tradicinio sedano, tačiau ne tokia pakelta kaip SUV modeliuose, tad į saloną galima patogiai įlipti. Sėdynių komfortas – aukštas, o apdailos medžiagos atrodo solidžiai, priekyje domina sumontuotas modernus prietaisų skydelis.

Tiesa, klimato kontrolės valdymas paslėptas centrinio ekrano meniu, kas gali būti mažiau patogu važiuojant, palyginus su tiesioginiais fiziniais mygtukais – ši ypatybė labiau patiks tiems, kuriems svarbus modernaus dizaino pojūtis.

Erdvė keleiviams ir bagažinė

Užimdamas nemažai vietos (ilgis – apie 4,7 metro), 408 siūlo daug vietos kojoms galiniams keleiviams – šiuo rodikliu jis lenkia kai kuriuos konkurentus. Tačiau galvos aukštis gale yra ribotas, ypač aukštesniems žmonėms ar pasirinkus variantą su panoraminiu stoglangiu. Bagažinės talpa siekia 536 litrus, o įsigijus įkraunamą hibridą (PHEV), ši sumažėja iki 471 litro dėl papildomos elektros įrangos.

Varikliai ir dinamika

Pagrindinis benzininis variklis – 1,2 litro trijų cilindrų PureTech 130 (129 AG). Nepaisant kuklaus darbo tūrio, šis motoras pasižymi našumu ir pakankama akceleracija net ir važiuojant pilnu automobiliu. Papildomai siūlomi du įkraunami hibridai – Hybrid 180 ir Hybrid 225. Abu turi 1,6 litro benzininį variklį ir elektros motorą, tačiau Hybrid 225 išvysto stipresnę galią.

Abiejų hibridų elektrinis nuvažiuojamas atstumas siekia apie 64 km, priklausomai nuo ratų dydžio. Hybrid 180, lyginant su įprastu benzininiu variantu, pasižymi dar didesne trauka, ypač įsibėgėjus, nors žaibiška dinamika čia nėra pagrindinis tikslas. Visų variantų automatinė aštuonių pavarų dėžė veikia švelniai, nors kartais uždelstai pajuda iš vietos.

Važiavimas ir valdymas

Važiuojant nelygiais keliais, 408 pakaba jaučiasi kiek standesnė, perteikdama daugiau kelio nelygumų negu švelniau amortizuojantis Citroën C5 X, tačiau tai suteikia stabilumo posūkiuose ir geresnį kėbulo valdymą vingiuotame kelyje. Posūkiuose automobilis išlieka stabilus, vairo mechanizmas tikslesnis, tad vairuotojas jaučia gerą kontrolę.

Greičio autostradoje metu salone vyrauja tyluma – vos girdimas vėjo ar kelio triukšmas, o važiuojant hibridu vien elektra – girdima nebent nežymi elektros variklio gaida. Stabdžių veikimas kiek jautrus, o „start-stop“ sistema benzininiame variante galėtų veikti tolygiau.

Komplektacija ir įranga

  • Allure: Bazinė, bet pakankamai turtinga, apimanti reikalingiausią įrangą.
  • Allure Premium: Papildomai siūlo adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą, 19 colių ratlankius, aklosios zonos stebėjimą ir priekinės dalies parkavimo jutiklius.
  • GT: Aukščiausios komplektacijos variantas – papildomai kameros „matrix“ žibintai, elektrinis bagažinės dangtis, šildomas vairas, apšvietimo elementai salone.

Optimalus kainos ir gaunamos papildomos įrangos santykis – vidurinė Allure Premium komplektacija.

Išlaidos ir eksploatacija Lietuvoje

Naudotų Peugeot 408 kainos prasideda maždaug nuo 28 000 eurų už 2023 metų PureTech 130 Allure Premium versiją. Tuo tarpu Hybrid 225 kainuoja nuo 30 400 eurų, o Hybrid 180 – nuo 35 100 eurų.

Benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja apie 5,6–6,2 l/100 km, priklausomai nuo važiavimo pobūdžio. Gamintojas deklaruoja, kad abiejų įkraunamų hibridų sąnaudos gali siekti vos 1,0 l/100 km, tačiau tai įmanoma tik reguliariai įkraunant bateriją ir daug važiuojant elektra. Hibridai montuojami su 3,7 kW įkrovikliu – nuo namų įkrovimo stotelės pilnai baterija įkraunama per mažiau nei 3,5 val. Su papildomu 7,4 kW įkrovikliu įkrovimas trunka apie 1 val. 40 min.

Lietuvoje, priklausomai nuo pirmosios registracijos metų, degalų tipo ir CO₂ taršos, Peugeot 408 automobiliams taikomas aplinkos taršos mokestis – jį rekomenduojama pasitikrinti individualiai pagal konkretų modelį.

Apie draudimo tarifus: PureTech 130 patenka į vidutinę draudimo grupę, o Hybrid 225 – gerokai aukštesnę, tad draudimo įmokos bus didesnės. Reguliarus techninis aptarnavimas hibridų versijoms gali kainuoti apie 920 eurų už tris vizitus į servisą.

Ką rinktis iš naudotų Peugeot 408?

Įsigyjant naudotą 408, geriausias balansas tarp kainos, našumo ir įrangos – benzininė PureTech 130 su Allure Premium komplektacija. Šis modelis pasiūlys pakankamą dinamiką ir ekonomiškumą be papildomų hibridinės sistemos išlaidų. Hibridiniai variantai vilioja važiavimu elektra ir didesniu efektyvumu mieste, tačiau reikalauja didesnių pradinių investicijų.

Alternatyvūs pasirinkimai

  • Cupra Formentor: Stilingas, gerai valdomas, interjeras – modernus, tačiau modelio patikimumas nėra stiprioji pusė.
  • Citroën C5 X: Labai panašus pagal platformą, pranašesnis komforto, bet kiek minkštesnis valdymo prasme.
  • VW Arteon Shooting Brake ir Škoda Octavia Estate: Didesnės bagažinės ir universalumo ieškantiems – puikios alternatyvos, jei labai svarbus bagažo skyrius.

Apibendrinant, Peugeot 408 patraukliausias tiems, kuriems svarbu drąsus dizainas ir komfortas. Jis siūlo pakankamai vietos, modernią įrangą, ekonomiškus variklius ir turi stiprią vizualinę išraišką – bet svarbu atkreipti dėmesį į galvų aukštį gale ir kainų skirtumus renkantis tarp benzininių ir hibridinių versijų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *