Peugeot 5008 dažnai lieka šešiaviečių ir septynviečių automobilių paieškos šešėlyje, tačiau šis didelis vienatūris iš Prancūzijos siūlo išskirtinį universalumą bei malonumą vairuoti. Peugeot 5008 buvo vienas iš lyderių savo segmente ir 2010 metais pelnė metų vienatūrio titulą. Didelė erdvė viduje, universali sėdynių sistema ir solidus valdymas daro jį patraukliu pasirinkimu šeimoms, kurioms reikia daugiau vietos.
Vidaus erdvė ir praktiškumas
Vienas didžiausių Peugeot 5008 privalumų – sumaniai išdėstytos sėdynės. Antroje eilėje įrengtos trys atskiros viso dydžio kėdės, todėl patogu įstatyti net tris vaikiškas kėdutes iš karto. Šių sėdynių pagrindai gali būti pakelti kaip kino teatro salėje, kas leidžia jas lengvai pastumti ir užtikrina patogų patekimą į trečią eilę.
Keleivių kojoms galima lanksčiai paskirstyti erdvę tarp visų trijų sėdynių eilių, tad netgi galiniai keleiviai gali jaustis patogiau nei daugelyje kitų tokio tipo automobilių. Tiesa, vietos suaugusiems antroje ir trečioje eilėje gali pritrūkti, tačiau trumpesnioms kelionėms tai tikrai nėra kliūtis.
Kaip ir daugumos septynviečių, bagažinės talpa skiriasi atsižvelgiant į naudojamų sėdynių skaičių. Pilnai užpildžius visas vietas, bagažinė lieka nedidelė ir talpina vos kelis pirkinių maišelius. Tačiau nulenkus trečią ar net antrą eilę, vietos bagažui tampa įspūdingai daug ir galima nesunkiai vežti didesnį bagažą ar net didelius daiktus.
Važiavimas ir komfortas
Peugeot 5008 išsiskiria maloniu ir tiksliai valdomu vairavimu – šis automobilis išlieka stabilus posūkiuose ir paklūsta vairuotojo judesiams geriau nei daugelis kitų septynviečių. Tuo pat metu pakaba yra gana standi, tad kelio nelygumai gali būti jaučiami labiau, nei, pavyzdžiui, Citroen Grand C4 Picasso modelyje.
Salone gausu funkcijų, tačiau kai kurie mygtukai, ypač atsakingi už garso aparatūrą, gali būti sunkiai pasiekiami ar nepatogūs naudotis. Brangesniuose komplektacijos variantuose įrengta navigacijos sistema, tačiau jos veikimas ne visada nuteikia džiugiai.
Variklių pasirinkimas ir transmisija
Pradžioje Peugeot 5008 buvo siūlomas su 1,6 litro benzininiu varikliu (su 118 AG arba 154 AG), bei dyzeliniais 1,6 ir 2,0 litro varikliais (115, 150 arba 163 AG). Rieskant automatinę pavarų dėžę, verta žinoti, kad 2,0 litro dyzelinio variklio automatinė dėžė veikia sklandžiau nei 1,6 litro “EGS” robotizuota transmisija, kuri yra kiek trūkčiojanti.
Vėlesniais metais abu 1,6 litro benzininiai varikliai buvo pakeisti vienu 1,2 litro turbo su 128 AG.
Pirkimo ir eksploatacijos kaštai
Kiek kainuoja naudotas Peugeot 5008?
Naudotų Peugeot 5008 kainos svyruoja priklausomai nuo pagaminimo metų, ridos ir techninės būklės. Pigesni variantai, kainuojantys iki 2 925 eurų, dažniausiai turi daugiau nei 240 000 km ridą, tad patikimumo tikėtis sunku. Dvigubai didesnis biudžetas – apie 5 850 eurų – jau leidžia rinktis geresnės būklės, iki 160 000 km pravažiavusius automobilius. Atnaujinti po 2014 metų modeliai prasideda nuo maždaug 9 360 eurų, o su gamintojų garantija – nuo 11 700 eurų.
Dyzeliniai Peugeot 5008 modeliai naudotų automobilių rinkoje vyrauja, tačiau kainos skirtumas nuo benzininių variantų nėra didelis. Visų rūšių Peugeot 5008 paprastai kainuoja šiek tiek daugiau nei artimiausias konkurentas Citroen Grand C4 Picasso.
Eksploatacijos kaštai
Pagal gamintojo deklaracijas, Peugeot 5008 degalų sąnaudos yra gana standartinės šio dydžio vienatūriui, tačiau realiomis sąlygomis jos gali būti kiek didesnės. Benzininės versijos bandymuose pasiekė apie 4,4 l/100 km, tačiau kasdienybėje retesni atvejai, kai pavyks išlaikyti mažesnes nei 6,7 l/100 km sąnaudas.
Dyzeliniai modeliai ekonomiškesni – 2.0 BlueHDI deklaruota sąnauda siekia 4,0 l/100 km, tačiau vairuojant ramiai, vidutinės rankinių pavarų dėžės dyzelių sąnaudos dažniausiai siekia apie 5,0 l/100 km, o automatinės – 5,9–6,7 l/100 km.
Lietuvoje už Peugeot 5008 taršos mokestį tenka mokėti atsižvelgiant į CO₂ išmetimą, kuro tipą ir pirmos registracijos metus – mažiausi mokesčiai taikomi naujausioms ekonomiškoms dyzelinėms ir nedidelėms benzinėms versijoms.
Automobilio priežiūra nėra brangi – Peugeot siūlo fiksuotų kainų aptarnavimo paketus, o benzininėms ir 2,0 litro dyzelinėms versijoms rekomenduojama kasmetinė apžiūra arba kas 20 000 km, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau.
Komplektacija ir variantai
Ieškantiems optimaliausio kainos, eksploatacinių savybių ir komforto santykio, dažniausiai rekomenduojamas 1,6 litro dyzelinis variklis su mechanine pavarų dėže Active komplektacijoje. Ankstyvieji modeliai turėjo Active, Sport ir Exclusive komplektacijas, o nuo 2014 metų beliko atnaujintas Active ir prestižiškesnis Allure lygis. Pastarosios siūlė daugiau papildomų funkcijų, tokių kaip parkavimo jutikliai priekyje ir gale, didesni lengvo lydinio ratlankiai, priekiniai rūko žibintai, pastovaus greičio palaikymo sistema.
Visi Peugeot 5008 standartinėje komplektacijoje turi septynias sėdimas vietas ir oro kondicionierių. Aukštesnio lygio modeliuose rasite net panoraminį stiklinį stogą, projekcinį ekraną, automatinį klimatą ar navigacijos įrangą, tačiau ji neprilygsta konkurentų sprendimams.
Konkurentai ir alternatyvos
Tarp pagrindinių Peugeot 5008 alternatyvų yra Citroen Grand C4 Picasso. Jis dažniausiai pigesnis, turi novatorišką sėdynių išdėstymą ir dar minkštesnį važiavimą, tačiau daliai vairuotojų gali pritrūkti erdvės.
Didžiausios erdvės ieškantys turėtų dėmesį atkreipti į Seat Alhambra, kuris užtikrina dar daugiau vietos keleiviams ir bagažui, nors tokį variantą dažnai tenka įsigyti už kiek didesnę sumą.
Na, o norintiems dinamiškesnio vairavimo verta apsvarstyti Ford S-Max, kuris vairuojasi panašiai kaip žemesni automobiliai, nors turi visus aukštos klasės vienatūrio privalumus.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.