Peugeot 5008 visureigis naudotų automobilių rinkoje išsiskiria universalumu ir populiarumu. Tai vienas iš automobilių, gerai pritaikytų šeimos poreikiams, nes puikiai tinka tiek kasdieniam naudojimui, tiek kelionėms. Dėl patogios septynių vietų komponuotės ir praktiško dizaino šis modelis tapo dažnu pasirinkimu ieškantiems erdvesnio automobilio už prieinamą kainą.
Privalumai ir trūkumai
- Aukšta sėdėjimo pozicija užtikrina puikų matomumą
- Penkiolikos sėdimų vietų lankstumas: galines sėdynes galima stumdyti ir atlošti
- Paprasta valdyti, malonus vairuoti
- Platus benzino ir dyzelinių variklių pasirinkimas
- Kokybiškai įrengtas salonas, apgalvota ergonomika
- Patikimumas vertinamas gerai
- Nors įranga solidi, kai kurie konkurentai siūlo daugiau
- Galinės sėdynės riboja komfortą aukštesniems keleiviams su panoraminiais stogais
- Infotainment sistemai kartais trūksta greičio
Dizainas ir salono ypatybės
Peugeot 5008 pasižymi modernia ir solidžia išvaizda. Salono apdaila tvirta, net ir naudoti egzemplioriai dažnai išlaiko originalią kokybę. Apgalvota vairuotojo vieta, didelis matomumas ir patogiai išdėstyti valdikliai – pagrindiniai kasdienės eksploatacijos privalumai. Didelis dėmesys skirtas minkštoms apdailos medžiagoms, chromo intarpams ir dizaino akcentams, kurie sukuria jaukumo pojūtį.
Instrumentai yra pakelti aukščiau, tad gerai matomi virš žemo vairaračio. Funkcionalumas išlaikytas aukštame lygyje – tiek valdymo logika, tiek patogi multimedijos sistema. Tiesa, temperatūros reguliavimas per centrinį ekraną kartais pareikalauja daugiau dėmesio nei įprasta.
Erdvė ir praktiškumas
Didelė salono erdvė – viena svarbiausių 5008 savybių. Galinių sėdynių segmentas išsiskiria lankstumu: jas galima stumdyti ar atlošti atskirai, todėl trys suaugę keleiviai gale jausis patogiai net tolimesnėse kelionėse. Trečioje eilėje sumontuotos išlankstomos sėdynės tinkamiausios vaikams arba trumpoms atkarpoms mažesniems suaugusiesiems.
Bagažinė įspūdingai talpi – net visoms sėdynėms išlankstoms lieka vietos nedidelei kuprinei ar pirkinių krepšiui, o nulenkiant antros ir trečios eilių sėdynes erdvės visavertei iškylai ar kraustynėms užteks be išimties.
Varikliai ir dinamika
Peugeot 5008 siūlomas su įvairiais varikliais: benzininiai – 1,2 litro (128 AG) arba 1,6 litro (163 AG), dyzeliniai – 1,6 litro (99 AG arba 118 AG), 2,0 litro (148 AG arba 178 AG) ir naujesnis – 1,5 litro (128 AG). Visi modeliai yra priekiniais ratais varomi; daugumai jų siūloma automatinė pavarų dėžė. Net ir mažiausias 1,2 litro benzininis variklis pasižymi geru charakteriu, dinamika mieste ir užmiestyje, o didesni varikliai užtikrina dar daugiau galios ir greitesnius kelionių malonumus.
Pakaba minkšta, automobilis pasiteisina miesto gatvėse ir užmiestyje. Vairavimas tikslus, automobilis numatomas, o kelio nelygumų per dideliais ratais galima pajusti labiau aukštesnėse versijose.
Kuro sąnaudos ir priežiūros kaštai
Ekonomiškiausias Peugeot 5008 yra 1,5 litro BlueHDi dyzelis, kurio deklaruojamos sąnaudos pagal NEDC siekia apie 4,0 l/100 km, o CO₂ emisija – 106 g/km. 1,6 litro dyzeliai vidutiniškai sunaudoja apie 4,2–4,3 l/100 km, o 1,2 litro benzininis variklis pagal gamintojo duomenis vartoja apie 5,1 l/100 km.
Lietuvoje metinis taršos mokestis skaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir automobilio pirmosios registracijos metus. Kuo naujesnis ir ekonomiškesnis automobilis, tuo mokestis bus mažesnis.
Peugeot 5008 draudimo įmokos yra konkurencingos – dažniausiai patenka į vidutines ar vidutiniškai aukštas grupes. Priežiūros kainos maloniai nustebins, nes jos paprastai mažesnės nei kai kurių analogų.
Patikimumas
Automobilio patikimumas – viena stipriausių Peugeot 5008 pusių. Didžioji dalis savininkų džiaugiasi minimaliomis problemomis, tik retkarčiais pasitaiko smulkesnių elektronikos ar variklio niuansų. Priklausomai nuo atstovo, garantinio aptarnavimo kokybė gali šiek tiek skirtis – vieni siūlo greitą pagalbą, kitiems prireikia daugiau laiko.
Kainos naudotų rinkoje
Vidutiniškai už 2017–2018 metų Peugeot 5008 galima tikėtis sumokėti apie 14 000 eurų, o rida siekia apie 129 000 km. Jei domina naujesnis, 2020 metų modelis, kainos prasideda nuo maždaug 19 900 eurų, už 2023 metų automobilius paprastai prašoma apie 29 300 eurų, o 2024 metų beveik nauji modeliai kainuoja nuo 31 500 eurų ir daugiau.
Modelio atnaujinimai
2020 metais Peugeot 5008 šiek tiek atsinaujino: pasikeitė priekiniai ir galiniai žibintai, pagrindinės priekinės grotelės dabar berėmės, o modelio pavadinimas perkeltas arčiau grotelių. Salono centrinė multimedijos sistema tapo didesnė – nuo 8 iki 10 colių (Allure ir aukštesnėse versijose). Įdiegta Apple CarPlay ir Android Auto. Skaitmeninė 12,3 colių prietaisų panelė tapo kur kas aiškesnė ir lengviau įskaitoma.
Kokį Peugeot 5008 rinktis?
Tarp populiariausių naudoto 5008 versijų išsiskiria 1,2 litro benzininis variklis – jis optimalus tiek degalų sąnaudų, tiek važiavimo kokybės atžvilgiu. Pageidautina rinktis Allure komplektaciją, kurioje rasite viską, ką būtina turėti, papildomai dar gaudami daugiau komforto ir stilingų sprendimų.
Alternatyvos
Tarp konkurentų, į kuriuos verta atkreipti dėmesį, yra septynvietis Skoda Kodiaq, garsėjantis praktišku interjeru ir patikimumu, bei Kia Sorento – šis modelis pasižymi erdviu salonu ir patrauklia ekonomiškumu perkant naudotą automobilį. Visi šie variantai – vertas pasirinkimas šeimai ir nuolatiniam naudojimui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.