Peugeot 508 (nuo 2018 m.) apžvalga

Peugeot 508 (nuo 2018 m.) apžvalga

Ieškantiems stilingo, bet nebrangaus naudoto hečbeko Peugeot 508, naujesnės kartos modelis iškart patraukia akį sportišku siluetu. Jo dizainas – drąsus ir šiuolaikiškas, primenantis penkiadurių kupė, tokių kaip Audi A5 Sportback ar Volkswagen Arteon. Visgi svarbiausia, kad automobilis siūlytų ne tik išvaizdą, bet ir komfortą, malonumą vairuoti bei praktiškumą kasdienybėje.

Bendras vaizdas

Naudotas Peugeot 508 yra solidus pasirinkimas tiems, kurie vertina šiuolaikišką dizainą bei racionalią kainą. Šio modelio stiprybės – ekonomiški varikliai bei rafinuota vairavimo patirtis. Vis tik, jei jums itin svarbus erdvumas gale ar matomumas atgal, verta pagalvoti ir apie alternatyvas.

Pagrindiniai pliusai

  • Modernus automobilio dizainas
  • Gera kuro ekonomija
  • Maloniai tylūs ir tolygiai dirbantys varikliai

Pagrindiniai minusai

  • Galinėje eilėje trūksta vietos galvai
  • Manevravimas kiek apsunkintas dėl riboto matomumo per galinį langą
  • Kai kuriems modeliams važiuoklė gali pasirodyti kiek kietoka

Įranga ir vidus

Gamintojas siūlė kelis benzininius ir dyzelinius variklius: du benzininius ir tris dyzelinius, o daugumoje komplektacijų sumontuotas aštuonių laipsnių automatinis pavarų dėžė. Bazinis 1,5 l dyzelinis modelis turi ir šešių laipsnių mechaninę pavarų dėžę, tačiau automatas taip pat prieinamas kaip pasirinkimas. Nuo 2019 metų pasiūlyta ir papildomo įkrovimo hibridinė versija, derinanti benzinį variklį su elektros pavara.

Pagrindinės įrangos versijos: Active (17 colių ratlankiai, dviejų zonų klimato kontrolė, parkavimo jutikliai gale, 8 colių liečiamas ekranas), Allure (10 colių ekranas, šildomos sėdynės, pusiau odinis salonas), GT Line (18 colių ratlankiai, LED žibintai, sportinės sėdynės), GT (19 colių ratlankiai, adaptyvi pakaba, elektrinė bagažinės anga, pilnos odos salonas).

Vairavimo patirtis ir valdymas

Vairuojant Peugeot 508 galima pasijusti komfortiškai, nors pasirinkus kietesnę pakabą kai kuriose kelio dangose gali pasirodyti ne visai švelnus. Sukibimas su keliu puikus, automobilio valdymas saugus ir tikslus, nors dinamikos gerbėjus gali kiek nuvilti – visgi daugelis variklių veikia ramiai ir tyliai. 1,5 l HDi 130 AG dyzelinis variklis džiugina ekonomija, nors galios norėtųsi daugiau. Tarp benzininių išsiskiria 1,6 l PureTech 179 AG, kuris yra itin sklandus ir malonus, nors žemų apsukų diapazone trūksta „traukos“.

Stipriausioji serijos benzininė 1,5 l 221 AG versija pasižymi didžiausia dinamika, tačiau eksploatacijos kaštai čia – patys aukščiausi.

Kabinos inovacija – i-Cockpit koncepcija: kompaktiškas vairas žemiau akių linijos, o tradicinius prietaisus keičia 12,3 colių skaitmeninis skydelis. Aukštesniems vairuotojams toks išdėstymas tinkamas, tačiau žemesni gali būti apriboti matomumo. Sėdynės – sportiško stiliaus, aukštesnėse komplektacijose reguliuojamos elektra. Interjeras – kokybiškas, dominuoja minkšti paviršiai ir įsiuvimu dekoruota oda, nors kai kuriose vietose naudojamas kietesnis plastikas.

Galinio matomumo trūkumus kompensuoja posūkio jutikliai bei galinės vaizdo kameros, nuo Allure komplektacijos jos montuojamos standartinėje įrangoje.

Erdvė ir praktiškumas

Priekyje sėdėti patogu ir aukštesniems keleiviams, tačiau gale vietos galvai tikrai stinga. Kiekvienai kelionei pakaks vietos kojoms, tačiau už aukštą vairuotoją įsitaisiusiam keleiviui gali būti ankšta. Džiugina tai, kad 508 yra hečbekas, todėl bagažinės anga plati, o galines sėdynes galima nulenkti 60/40 santykiu. Visgi nuleidus atlošus grindys nebūna visiškai lygios, o pats bagažo skyrius – kiek mažesnis nei kai kurių tiesioginių konkurentų.

Eksploataciniai kaštai

Kuro sąnaudos

Tarp visų 508 variantų 1,5 HDi 130 AG dyzelinis variklis su automatine dėže pasižymi geriausia ekonomija – vidutinės sąnaudos siekia apie 3,7 l/100 km (pagal NEDC), o CO₂ emisija – 98 g/km. Mechaninė versija sunaudoja apie 3,8 l/100 km ir išmeta 101 g/km. 2,0 HDi 160 AG (pagal naująją WLTP metodiką) vidutiniškai vartoja 5,5 l/100 km (CO₂ – 118 g/km). Benzininis 1,6 l 180 AG modelis – 6,7 l/100 km ir 123 g/km CO₂. Hibridinė versija teoriškai gali pasiekti net 1,0 l/100 km, tačiau realybėje rezultatai priklauso nuo vairavimo ir krovimo režimo.

Taršos mokestis Lietuvoje

Lietuvoje Peugeot 508 priklauso taršos mokesčio kategorijai, kuris nustatomas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmą registracijos datą. Dyzeliniai ir benzininiai automobiliai, pasižymintys didesne tarša arba pagaminti anksčiau, apmokestinami daugiau. Hibridiniams modeliams taikomi mažesni tarifai, priklausomai nuo emisijų.

Draudimas ir aptarnavimo kaštai

Šio modelio draudimo grupės atitinka vidutinį šios automobilių klasės lygį. Gamintojas siūlo įvairius techninio aptarnavimo planus, o planinės priežiūros išlaidos – mažesnės nei daugeliui konkurentų.

Patariama rinktis

Kuris Peugeot 508 vertas dėmesio?

Nors modelių arsenalas ne pats galingiausias, rekomenduotina ieškoti 1,5 HDi 130 AG dyzelio su aštuonių pavarų automatine dėže: ekonomiška ir tylesnė alternatyva. Geriausia vertė – Active komplektacija, nes net bazinė įranga pakankamai pilna ir leidžia sutaupyti.

Alternatyvos

  • Audi A5 Sportback – išskirtinio komforto modelis su erdviu salonu ir patogiai valdomu multimedijos ekranu.
  • Volkswagen Arteon – stiprus variklių pasirinkimas, daug standartinės įrangos, didžiulė vidaus erdvė ir labai patogus važiavimas.
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *