Ieškantiems praktiško, tačiau stilingo universalo, naudotas Peugeot 508 SW gali tapti puikiu pasirinkimu. Šis automobilis išsiskiria moderniu dizainu ir funkcionalumu, o didžiausio dėmesio rinkoje sulaukia dėl erdvaus bagažo skyriaus bei komfortiško salono. Ankstesnės kartos modelis buvo labiau konservatyvaus dizaino, tačiau naujasis 508 SW pasižymi gerokai dinamiškesne išvaizda, išlaikydamas visas praktiško universalo savybes.
Pagrindiniai bruožai
508 SW pasižymi pailginta stogo linija, užtikrinančia daugiau vietos galvai gale ir didesnę bagažinę. Šios savybės itin vertinamos vairuotojų, kurie renkasi universalus dėl papildomos erdvės. Lyginant su kitais šios klasės modeliais, Peugeotas išlieka konkurencingas tiek stiliaus, tiek funkcionalumo srityje.
Varikliai ir jų pasirinkimai
Visų kėbulo tipų Peugeot 508 siūlomi tie patys varikliai. Benzininiai modeliai – tai 1,6 litro varikliai su 179 AG ir 221 AG, taip pat siūlomos 222 AG ir 296 AG hibridinės versijos, kurios vien elektra gali nuvažiuoti apie 63 km. Galingiausias hibridas turi ir keturių varančiųjų ratų pavarą. Dyzelinių jėgainių asortimente – 128 AG 1,5 litro ir 2,0 litrų varikliai su 161 AG bei 174 AG galios opcijomis. Visos versijos komplektuojamos su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže.
Komplektacijos ir įranga
Įprastai Peugeot 508 SW galima rasti nuo bazinės Active komplektacijos, kuri jau turi 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, dviejų zonų klimato kontrolę, galinius parkavimo jutiklius, 8 colių multimedijos ekraną. Allure apdailos modeliuose – 10 colių ekranas, šildomos priekinės sėdynės, pusiau odinis salonas. GT Line pasižymi 18 colių ratlankiais, sportiškomis sėdynėmis, LED žibintais, tamsintais langais. Pilnai sukomplektuotas GT turi 19 colių ratlankius, aktyviąją pakabą, visiškai odinį saloną ir elektrinį bagažinės dangtį.
Važiavimo įspūdžiai
Važiuojant Peugeot 508 SW privalumų ir trūkumų pasiskirstymas gana tolygus. 1,5 litro 130 AG dyzelinis variklis dirba tyliai ir švelniai, tačiau kai kuriems gali pasirodyti, jog jo galios kelionėms pilnai pakrautu automobiliu kartais trūksta. 2,0 litro 161 AG versija yra žymiai dinamiškesnė, 174 AG modifikacija pasižymi tiek galingumu, tiek dar didesniu komfortu. Tuo tarpu 1,6 litro PureTech benzininis variklis labai jautriai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą, tačiau didesnė trauka iš žemų apsukų galėtų būti ir ryškesnė.
222 AG benzininis variklis yra greičiausiai įsibėgėjantis ir patenkins ieškančius daugiau dinamikos, tačiau jo išlaikymo kaštai taip pat aukštesni. Hibridinė versija leidžia važiuoti tik elektra iki 63 km nuotolio – mieste tai itin komfortiška, o režimų kaita tarp elektrinio variklio ir benzininio kasdieniniuose maršrutuose vyksta pakankamai sklandžiai. Tik smarkiai spaudžiant akceleratorių juntamas lengvas trūkčiojimas perjungiant režimus.
Valdymas ir komfortas
Automobilis pasižymi geru sukibimu posūkiuose – valdymas prognozuojamas, stabilumas išlieka net ir važiuojant aktyviau. Peugeot vairo mechanizmas mažiau jautrus nei kituose šiuolaikiniuose šio gamintojo modeliuose, bet pakanka tikslumo norint jaustis užtikrintai. Tačiau sportiškesnis kėbulas lemia šiek tiek standesnę važiuoklę – daugumą laiko tai nesukelia diskomforto, bet nelygesniuose keliuose svyravimų gali pasitaikyti daugiau.
Salono įranga ir ergonomika
508 SW viduje įrengta žemo profilio vairas (Peugeot i-Cockpit), o spidometras rodomas 12,3 colio skaitmeniniame ekrane. Aukštesni vairuotojai dažnai giria puikią ergonomiką, tačiau žemesni gali tikėtis dalies prietaisų skydo matomumo ribojimo. Sėdynės – pusiau sportinės, o Allure ir aukštesnių komplektacijų versijose – reguliuojamos elektra. Net ir žemiausioje padėtyje jos yra gana aukštai, o vidaus medžiagų kokybė – aukšta, ypač GT modeliuose, kur dominuoja kokybiška oda ir dailus siuvinėjimas. Priekinės sėdynės erdvės užtektinai, ypač aukštesniems žmonėms, tačiau ant galinės sėdynės vietos užtenka tik vidutinio ūgio keleiviams.
Galinis matomumas ribotas dėl šiuolaikiškų išorės linijų, todėl džiaugsmo suteikia standartiniai atbulinės eigos jutikliai ir kamera (nuo Allure komplektacijos). Automobilio gale galvos vietos padaugėja lyginant su hečbeku, tačiau vis tiek ties aukštesniais keleiviais gali būti ankšta. Tiesa, praktiškos bagažinės forma ir platus įkrovimo angos dizainas išskiria šį modelį iš daugybės konkurentų.
Bagažinė ir praktiškumas
Nors Skoda Superb ar Volkswagen Passat universalai siūlo daugiau litrų galinėje dalyje, Peugeot 508 SW turi talpią, patogiai išnaudojamą bagažinę tiek su pakeltomis, tiek su nuleistomis galinėmis sėdynėmis. Pagal praktiškumą jis pralenkia tokias alternatyvas kaip Ford Mondeo, Mazda 6 Tourer ar net BMW 3 Touring. Be to, krovinių skyrius praktiškai neturi slenksčio ir yra beveik stačiakampio formos, todėl jį patogu pakrauti.
Išlaikymo kaštai ir eksploatacija
Daugelis naudotų Peugeot 508 SW kainuoja nuo 23 400 eurų už 2018 metų modelį su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija. Už naujesnį, 2019 m. modelį tenka sumokėti kiek daugiau – tarp 25 700 ir 29 250 eurų, priklausomai nuo įrangos lygio.
Eksploatacijos prasme, 1,6 litro hibridas (222 AG) gali būti ekonomiškiausias pasirinkimas miesto sąlygomis, jei turite galimybę reguliariai krauti bateriją ir dažniau važiuojate trumpais atstumais. Dyzeliniai varikliai realiomis sąlygomis sunaudoja nuo 4,4 iki 5,0 l/100 km, o benzininiams modeliams šis rodiklis siekia apie 6,4 l/100 km.
Lietuvoje, Peugeot 508 SW automobiliams taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – kuo naujesnis ir ekonomiškesnis automobilis, tuo mažesnė metinė įmoka.
Draudimo grupės svyruoja nuo vidutinių iki aukštesnių, tačiau Peugeot siūlo lanksčias automobilio aptarnavimo paslaugas ir palankius eksploatacinius kaštus, kurie dažnai būna mažesni, nei daugelio konkurentų.
Kurį modelį rinktis?
Iškirtinį efektyvumo ir komforto santykį siūlo 1,5 BlueHDi 130 versija – ji pasižymi ekonomiškumu, tyliu darbu bei darniu dinamiškumu. Pradinės komplektacijos Active versija turi viską, ko reikia kasdienėms kelionėms, ir leidžia išlaikyti santykinai žemą naudoto automobilio kainą.
Pagrindiniai konkurentai
- Skoda Superb Combi. Kitaip nei Peugeot, siūlo labai erdvų saloną, kokybišką interjerą ir komfortišką važiavimą. Papildomas pliusas – didelės bagažinės talpa ir geras kainos-savybių santykis.
- Mazda 6 Tourer. Turi stiprius, taupius variklius, talpią bagažinę ir patrauklų interjero apipavidalinimą.
Visi šie modeliai gali tapti išmintingu pasirinkimu ieškantiems erdvaus, praktiško ir ekonomiško universalo Lietuvos keliams.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.