Renkantis naują automobilį dažnai susižavima jo išvaizda, blizgančiomis detalėmis ir šiuolaikinėmis technologijomis. Tačiau kartais pirmas įspūdis būna klaidinantis – įsigijus ir pradėjus naudoti automobilį kasdien, akivaizdžiai paaiškėja, kad sumokėta gerokai per daug už pasiūlytą kokybę ir komfortą. Dalis modelių pasižymi pigumu pojūčiu, turi menkai išvystytą galią arba išsiskiria nepatraukliu dizainu, tačiau kainuoja daugiau, nei galėtų pagrįsti siūloma vertė.
Automobiliai, kurių kaina neatitinka kokybės
Yra keletas transporto priemonių, kurios parduodamos gerokai per didelėmis kainomis, tačiau negeba pateisinti vartotojų lūkesčių dėl komplektacijos, surinkimo kokybės ar dinamikos. Žemiau aptariami pavyzdžiai parodo, kokių modelių vertėtų vengti, jei siekiate racionaliai investuoti į naują automobilį.
Lamborghini Urus – kaina atspindi tik vardą
Šis modelis parduodamas už maždaug 232 000 Eur, tačiau reali vertė ir patrauklumas kelia abejonių. Lamborghini Urus konstruotas ant tos pačios platformos kaip Audi Q7, Porsche Cayenne bei Bentley Bentayga, o variklis taip pat atkeliavęs iš Audi. Daugiausia išskirtinumo suteikia tik markės logotipas ir drastiškas dizainas.
Kainos atžvilgiu artimiausi alternatyvūs modeliai, tokie kaip Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid ar BMW XM, siūlo labai panašias dinamines savybes už gerokai mažesnę sumą. Be to, šie modeliai pasižymi kokybiškesniu interjeru ir didesne erdve. Verta paminėti, kad Lamborghini autorizuotų serviso atstovybių pasirinkimas yra ženkliai siauresnis, tad išlaikyti Urus bus sudėtingiau ir brangiau nei analogiškų techninės bazės modelių. Tokiu atveju už Urus tenka mokėti ne už technologiją ar komfortą, o už prekinį ženklą.
Audi E-Tron GT – solidi kaina, vidutiniai sprendimai
Elektrinis sedanas Audi E-Tron GT kainuoja nuo 100 000 Eur, tačiau jau nuo debiuto modelio dizainas spėjęs pasenti. Priekinė dalis su ryškiu grotelės uždangalu akcentuoja elektrinį traktorių, tačiau dauguma šio segmento konkurentų orientuojasi į santūrumą ir rafinuotumą. Salono valdikliai, pavyzdžiui, vairo už vairo esantys valdikliai regeneraciniam stabdymui valdyti, neatitinka prabangaus elektromobilio pirkėjų lūkesčių, nes vis daugiau gamintojų renkasi vientisą valdymą viena kojele. Pigesni analogiški modeliai užtikrina ilgesnę ridą ir palankesnį kainos bei savybių santykį.
Volkswagen ID Buzz – įdomus, bet per brangus
Volkswagen ID Buzz išsiskiria patrauklia išvaizda ir sukelia daug simpatijų, tačiau realiai jo kaina (apie 66 000 Eur) pernelyg aukšta, lyginant su siūloma kokybe. Vidaus apdailos medžiagos primena komercinį transportą, o technologijos nepalieka įspūdžio. Didžioji dalis apdailos plastiko yra kietas, o automobilio elektrinė trauka ir kelionės nuotolis nuvilia: maksimaliai galima nuvažiuoti apie 375 km viena įkrova (AWD versijoje – 372 km). Tokiu atveju automobilio vertė neatitinka prašomos sumos, o modelis patrauklus tik dėl nostalgijos faktoriaus, bet ne kaip solidus pasirinkimas už didelę sumą.
Mercedes-Benz CLE300 – neįtikina už reikalaujamą sumą
Mercedes-Benz CLE300 4Matic bazinė kaina prasideda nuo 55 000 Eur. Šis visų varančiųjų ratų kupė, varomas paprastu 2,0 l turbininiu keturių cilindrų varikliu (255 AG ir 400 Nm), dinamiškumu neužtikrina tokio įspūdžio, kokio galima tikėtis iš markės kupė klasės. Nors salonas atrodo stilingai, daug kur panaudotas kietas plastikas, kuris tiktų ekonominės klasės automobiliui, bet ne brangiam Mercedes atstovui. Papildomai pasirinkus daugiau įrangos, kaina perkopi apie 70 000 Eur. Vertėtų apsvarstyti naudotą E klasės kupė, kuris suteiks solidesnį interjerą ir aukštesnės prabos pojūtį.
Subaru Solterra – paprastas elektromobilis už neadekvačią kainą
Subaru Solterra – vidutinio dydžio visureigis už beveik 36 000 Eur. Tai elektrinis krosoveris, kuris interjero kokybe, akustiniais ir komforto sprendimais neatitinka reikalaujamos sumos. Vidaus apdaila atrodo pigiai, važiuoklė – per standi, o plastikiniai paviršiai tik pabrėžia ekonomiškumo pojūtį. Galutinis rezultatas neatitinka nei kainos, nei segmentui keliamų lūkesčių. Norint šiam modeliui užimti masinės rinkos elektromobilio poziciją, jis turėtų pasižymėti aukštesne vidaus kokybe ir komfortu.
Nissan Z Nismo – pernelyg didelė kaina už ribotą patobulinimą
Standartinis Nissan Z kainuoja apie 39 500 Eur ir dėl to išlieka konkurencingas sportinių kupė segmente. Tačiau Z Nismo versija, orientuota į sportiškiausius potyrius, tiekiama tik su automatine pavarų dėže ir kainuoja 60 700 Eur. Nismo modifikacija nuo bazinės versijos skiriasi 20 AG daugiau, stipresniu sukimo momentu ir keliais sportiniais sprendimais, tačiau tai tikrai nepateisina kainos šuolio. Už tokią sumą galima pasirinkti gerokai galingesnius, dinamiškesnius automobilius arba įsigyti aukštesnės klasės sportinį kupė.
Jeep Grand Wagoneer L – prabangus tik kaina
Jeep Grand Wagoneer L kaina prasideda nuo 84 000 Eur ir pasirinkus papildomą įrangą gali pasiekti šešiaženklę sumą. Tai itin didelis, prabangių pretenzijų šeimyninis visureigis, kurio interjere gausu plastiko, o bendras surinkimas nepalieka prestižo įspūdžio. Šis modelis tapo pavyzdžiu, kaip markės bandymas žengti į prabangesnių automobilių segmentą gali atsisukti prieš ją pačią – net ir už didelę sumą klientas negauna solidžios ilgalaikės vertės.
Maserati MC20 – išskirtinumas be realios pridėtinės vertės
Maserati MC20 – išraiškingos išvaizdos ir techninių sprendimų vidutinio variklio superautomobilis su atveriamomis durimis bei galingu V6 varikliu, tačiau kaina prasideda nuo 222 000 Eur ir su papildoma įranga peržengia 280 000 Eur ribą. Nors automobilis žada įspūdingą dinamiką ir malonumą vairuojant, jo ergonomika silpna, prastai apgalvotos sėdynės ir ribota matomumas apsunkina kasdienį naudojimą, o tiesioginė konkurencija už šią sumą siūlo platesnį galimybių spektrą bei didesnį komforto lygį.
Kada verta permokėti už naują automobilį?
Didelė automobilio kaina savaime negarantuoja tikros kokybės ar komforto. Svarbu atidžiai įvertinti pasirinkto modelio apdailos lygi, technologinius sprendimus, surinkimo kruopštumą ir aptarnavimą. Prieš pirkdami verta palyginti alternatyvas ir įsitikinti, jog renkatės ne tik prekinį ženklą, bet ir realias naudas, kurias siūlo modernus automobilis.




