Kawasaki Z1-R TC tapo vienu iš išskirtiniausių motociklų savo laikais, į automobilizmo istoriją įrašydamas sprogstamą galią ir charakteringą vairavimo patirtį. Pristačius Z1-R modelį 1978 metais, technikos entuziastai sulaukė dar sportiškesnės alternatyvos ankstesniajam K1000: naujame modelyje atsirado lieti ratlankiai, siauresni kėbulo sprendimai ir papildoma priekinio žibinto apdaila, pritaikyta greitam važiavimui trasoje.
Kawasaki Z1-R TC atsiradimo aplinkybės
Gamintojai siekė pagaminti ne tik greitą bei išvaizdų, bet ir rekordiškai galingą motociklą. Todėl Z1-R buvo patikėtas nedidelei turbokompresorių gamintojų komandai, kuri iš standartinio litro darbinio tūrio motociklo išgavo pastebimą galios šuolį. Standartinis modelis pasiekdavo apie 90 AG, o pridėjus turbokompresorių ir alkoholio įpurškimo sistemą, galios rezultatas pasiekė net 130 AG galinį ratą.
Turbokompresoriaus įtaka dinamikai
Toks technologinis sprendimas leido Z1-R TC įveikti ketvirčio mylios (apie 402 m) atstumą per kiek daugiau nei 10 sekundžių, taigi šis motociklas iškart pakliuvo į greičiausių serijinės produkcijos mototechnikos sąrašą. Visgi dėl staiga šokančios galios kreivės, vadinamosios turbo vėlavimo, vairuoti šį modelį reikėjo itin atsargiai – ne visi buvo pasiruošę tokiems tempams ir jėgoms.
- Alkoholio įpurškimo sistema papildomai aušino įsiurbiamą orą, leidžiant turei pasiekti iki 0,69 bar viršslėgio.
- Gamintojas nemodifikavo daugumos komponentų: motoras liko praktiškai standartinis, kas tebebuvo didelė rizika dėl mechaninių apkrovų.
Kainos ir versijų skirtumai
1978 metais Z1-R TC be garantijos buvo siūlomas už 5 050 Eur, kai standartinio Z1-R kaina siekė apie 3 730 Eur. Vis dėlto egzistavo dar retesnės, specialiai spaudos bandymams skirtos „Stage 3“ versijos su reikšmingai sustiprintomis detalėmis. Šiose modifikacijose buvo įrengti papildomai suvirinti ir sustiprinti alkūninio veleno kaiščiai, geresnės vožtuvų ir sankabos spyruoklės, sustyguota galinė pakaba, padidinto sukibimo padangos bei traukos strypai. Vienas tokios būklės motociklas 1978-aisiais kainavo apie 7 100 Eur, o vertinant dabartinėmis kainomis ši suma siektų apie 34 600 Eur.
- Palyginti, to paties laikotarpio populiaraus mažo automobilio naujo kaina siekė apie 3 080 Eur, tačiau jo galia buvo 88 AG.
Retumas ir kolekcinė vertė
Pagal skirtingus šaltinius, iki griežtesnių išmetamųjų teršalų normų įsigaliojimo, buvo pagaminta 500–519 Z1-R TC egzempliorių. Įspūdingesnės „Stage 3“ modifikacijos buvo vos trys. Šiuo metu vienas tokio tipo motociklas, visiškai restauruotas žinomo kolekcininko, siūlomas aukcione už 37 450 Eur, o jo būklė užtikrina kolekcinę vertę ateičiai.
Ką verta žinoti apie Z1-R TC pasirinkimą
Jei ieškote motociklo, kuris gebėtų įveikti ketvirčio mylios distanciją greičiau nei per 11 sekundžių ir nesate linkę rinktis šiuolaikinių, gerokai kuklesnių pagal charakterį modelių su garantija už mažesnę nei 14 000 Eur kainą – šis legendinis turbo motociklas gali būti tinkamas jūsų pasirinkimas. Tarp gausybės šiuolaikinių, technologiškai saugių litrinių motociklų, tokio tipo technika išsiskiria savo rizika, dinamika ir istorinės vertės etalonu.




