Porsche 718 Boxster (nuo 2016 m.) apžvalga

Porsche 718 Boxster (nuo 2016 m.) apžvalga

Naudotas „Porsche Boxster“ jau daugelį metų išlieka vienu ryškiausių atvirų sportinių automobilių – dvivietis, su varikliu viduryje ir legendiniu vairavimo pojūčiu. Ilgą laiką pagrindine šio modelio vertybe laikytas natūraliai įsiurbiamas šešių cilindrų opozicinis variklis, tačiau naujesnės kartos 718 pasiūlymas – turbokompresorinis keturių cilindrų opozitorius. Nors jis galingesnis už ankstesnį, tikriems automanams labiau imponuoja senoji šešių cilindrų melodija ir reakcija į akseleratorių. Tačiau naujoji versija vis tiek išlaiko svarbiausias Boxster savybes ir kelia daug emocijų tiek naujuose, tiek naudotuose automobiliuose.

Sportiškumas ir vairavimo patirtis

718 Boxster išsiskiria išskirtiniu balansu ir malonumu vairuoti. Nesvarbu, ar priekyje turite 2,0 l 296 AG, ar 2,5 l 345 AG S versiją, ar itin galingą GTS – visi modeliai reaguoja gyvai, vairo mechanizmas pasižymi puikiu tikslumu ir pastangomis. Ši platforma leidžia pajusti, kodėl Boxster laikomas tikru vairuotojo automobiliu. Jis išlieka stabilus, noriai suka, o sukibimo lygis – įspūdingas net važiuojant aktyviai.

Nors 2,0 l agregatas sąraše atrodo „pagrindinis“, pagal dinamines galimybes jis visiškai neatsilieka: šimto kilometrų greitį pasiekia per 5,1 sekundės, o maksimalus greitis – net 273 km/h. S versija dar spartesnė – iki 100 km/h užtenka 4,6 sekundės, GTS pasižymi dar geresniais rezultatais ir pasiekia net 290 km/h. 2019 metais į asortimentą vėl grįžo natūraliai įsiurbiamas šešių cilindrų GTS – šis modelis tapo svajone visiems Boxster entuziastams.

Važiavimo komfortas ir kasdienė praktiškumas

Net ir būdamas sportinis automobilis, Boxster užtikrina komfortišką važiavimą. Nors pakaba standi, judėti Lietuvos keliais neteks patiriant diskomfortą – elastingumas ir smulkesnių nelygumų slopinimas stulbina. Vairuotojo vieta maksimaliai pritaikyta mėgautis sportiniu pojūčiu: sėdima žemai, o valdymo priemonės – puikiai pasiekiamos.

Kabina dvelkia kokybe – čia rasite kokybiškus apdailos sprendimus, tvirtus mygtukus ir malonią liesti apmušalų medžiagą. Standartiškai įrengiamas 7 colių jutiklinis ekranas, Bluetooth ryšys, navigacija, DAB radijas, Apple CarPlay. Dviem keleiviams erdvės pakanka, tačiau bagažinės talpa ribota – priešakyje ir už variklio įrengtos dvi mažesnės bagažinės.

Komplektacija ir įranga

Bazinė Boxster įranga apima elektrinius langus, kondicionierių, 18 colių lengvojo lydinio ratus, ksenono žibintus bei iš dalies Alcantara apmušalus. S modelis siūlo 19 colių, o GTS – 20 colių ratus, sportiškus dizaino akcentus, reguliuojamą žemintą pakabą, riboto slydimo diferencialą, sportinį išmetimą bei „Sport Chrono“ paketą. Daugelyje naudotų Boxster variantų papildomai gali būti įrengti parkavimo davikliai ar net kamera, tad manevruoti – paprasta net mieste.

Kuro sąnaudos ir eksploatacinės išlaidos

Verta įvertinti, kad Boxster, kaip sportinis automobilis, pasižymi galingais varikliais, tad ekonomijos stebuklų tikėtis neverta. Ekonomiškiausias 2.0 l modelis pagal gamintojo duomenis sunaudoja apie 7,4 l/100 km, kai tuo tarpu 2.5 l S versija – apie 8,1 l/100 km, o galingiausias GTS pareikalaus iki 8,8 l/100 km. Realiomis sąlygomis vidurkis svyruoja tarp 8–10 l/100 km, priklausomai nuo važiavimo stiliaus.

Lietuvoje registruojant ar eksploatuojant Boxster, papildomai tenka mokėti taršos mokestį: jo dydis priklauso nuo automobilio pirmos registracijos metų, variklio tipo ir anglies dvideginio emisijos.

Draudimo įkainiai aukšti, nes šis modelis sportiškas ir vertinamas kaip didelės rizikos. Priežiūros kaštai taip pat nemenkos – geriausia automobilį prižiūrėti specializuotuose servisuose, kur kainos už smulkų techninį aptarnavimą prasideda nuo 570 eurų.

Kainos ir naudotų automobilių pasirinkimas

Boxster vis dar išlaiko aukštą likutinę vertę. Norint įsigyti 2016 metų Boxster su vidutinėmis ridomis ir gera istorija, tikėtina, kad reikės skirti nuo 37 440 iki 41 000 eurų. Už 2017–2018 metų modelius iš nepriklausomų pardavėjų – 41 000–46 800 eurų. Naujesni, 2018–2019 metai iš oficialių atstovybių – 46 800–58 500 eurų. Beveik naujas, 2022 metų modelis kainuoja daugiau nei 70 200 eurų.

Ką rinktis?

2,0 litro Boxster nėra ženkliai lėtesnis už galingesnių versijų modelius – dinamika puiki, o kasdienėje eksploatacijoje jis kiek ekonomiškesnis ir paprasčiau prižiūrimas. Todėl, jei renkatės naudotą Boxster, verta atkreipti dėmesį būtent į šią versiją.

Artimi konkurentai

Rinkoje egzistuoja stiprių alternatyvų. Sportiškas, bet kasdieniškiau pritaikytas „Audi TT“ gali būti puikus pasirinkimas: siūlo tiek kupė, tiek kabrioleto versijas, pasižymi maloniu valdymu ir aukštos kokybės salonu. Nepaisant to, kad „Mercedes-Benz SLC“ patogus, gerai įrengtas ir labiau tinka ramiam pasivažinėjimui, vairavimo aistra būtų mažesnė, nei pasirinkus Porsche.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *