„Porsche 911 Cabriolet“ (2005–2012) apžvalga

„Porsche 911 Cabriolet“ (2005–2012) apžvalga

Porsche 911 Cabriolet visada buvo vertinamas kaip vienas įdomiausių sportinių kabrioletų, leidžiančių tikrai pajusti greičio ir laisvės malonumą. Tik su 997 karta, pasirodžiusia 2005 metais, šis modelis įgavo sportinio automobilio tikslumą, kuris anksčiau buvo būdingas tik kupė versijai.

Kas išskiria 997 kartos 911 Cabriolet?

Ši kartos 911 Cabriolet buvo kuriamas remiantis itin sėkmingu kupė variantu, todėl pasižymi ne tik puikiomis valdymo savybėmis, bet ir išlieka pakankamai praktiškas, kaip sportiniam automobiliui. Bagažinė yra pakankamai talpi, o galinėje dalyje rasite dvi mažas sėdynes, kurias galima panaudoti vaikams arba papildomiems daiktams laikyti.

Stogas – lengvas ir funkcionalus

911 Cabriolet turi audinio stogą, kuris, lyginant su metaliniais kabrioletų stogais, yra lengvesnis ir užima mažiau vietos, kai yra nuleistas. Automatinis stogo mechanizmas leidžia jį veikti net važiuojant iki 50 km/h greičiu. Su nuleistu stogu be saulės spindulių galite mėgautis ir išskirtiniu Porsche variklio garsu, kuris geriausiai atsiskleidžia natūraliai įsiurbiamo opozicinio variklio dėka. Tiesa, uždaras kabrioletas yra kiek triukšmingesnis už kupė, tačiau stogas sandarus ir gerai izoliuotas nuo šalčio ir lietaus.

Variklių ir komplektacijų įvairovė

911 Cabriolet modelių gama gana plati: nuo galiniais ratais varomos 3,6 l, 321 AG Carrera iki 3,8 l, 350 AG Carrera S. Taip pat siūlomi ir visais ratais varomi Carrera 4 bei Carrera 4S. 2009 metais modelis buvo atnaujintas – atsirado varikliai su tiesioginiu kuro įpurškimu (340 AG Carrera ir 380 AG Carrera S), o automatinę pavarų dėžę PDK pakeitė greitesnis dviejų sankabų agregatas. Pastarieji modeliai tarp automobilio gerbėjų žinomi kaip „Gen 2“.

Didesnės galios ieškantiems siūlomas Turbo variantas – keturių varančiųjų ratų, 480 AG (Gen 1) arba net 500 AG su Gen 2. Prie pat 997 kartos pabaigos pasirodė GTS modelis su kiek galingesniu varikliu, sumažinta pakaba ir specialiais ratlankiais. Ši versija vis dar laikoma viena geidžiamiausių tarp 911 Cabriolet entuziastų.

Išlaikymo kaštai ir pirkimo patirtis

Naudoto automobilio kaina

Lietuvos naudotų automobilių rinkoje galėsite rasti Porsche 997 kabrioletų nuo maždaug 23 400 eurų už didelės ridos modelius. Už 29 200 eurų dažniausiai gausite ankstyvą „Gen 1“ su apie 112 600 km rida. Populiariausi yra rankinė pavarų dėžė ir Carrera S modeliai. Už naujesnius Gen 2 modelius paprastai prašoma nuo 41 000 eurų (apie 144 840 km rida), o už gerai išlaikytus 911 – nuo 46 800 eurų. GTS modelių kainos prasideda nuo 70 200 eurų, bet dėl didelės paklausos šie automobiliai ilgiau išlaiko vertę. Turbo kainos svyruoja nuo maždaug 63 200 eurų iki beveik 117 000 eurų už vėlyvą, mažai nuvažiavusį Turbo S modelį.

Perkant tokį automobilį iš oficialaus pardavėjo, galima gauti ir papildomą garantiją, tačiau tai dažnai padidins įsigijimo kainą.

Eksploatacijos sąnaudos

Tvarkingas 997 Cabriolet važiuojant ekonomiškai gali vidutiniškai suvartoti apie 7,8 l/100 km kuro – tai puikus rezultatas, atsižvelgiant į tokio automobilio dinamiką. Standartiškai padangos laiko apie 32 000 km, tačiau dažniau naudojant didesnį galingumą bei sportinį važiavimą, šie rodikliai gali sumažėti. Kiekvienai degalų bakui tenka ir sąnaudos, kurios gali šoktelėti iki 10–11 l/100 km, jei aktyviai spaudžiate akceleratorių.

Techninės priežiūros intervalai – kas dveji metai arba kas 32 000 km. Tačiau kiekvienas aptarnavimas gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo atliekamų darbų. Pavyzdžiui, sankabos keitimas atsieina apie 585 eurus ir dažniausiai tenka keisti kas 80 000 km.

Lietuvoje registruojant ar eksploatuojant tokį automobilį, reikėtų nepamiršti, kad dėl sportinio automobilio charakteristikų bei didesnių CO₂ emisijų ir galingumo, taikomas taršos mokestis. Maksimalus konkretus mokestis priklausys nuo variklio darbinio tūrio, kuro tipo, CO₂ emisijų ir pirmos registracijos datos Europoje.

Ką vertėtų pasirinkti?

Jei finansai leidžia, GTS laikomas geriausiu pasirinkimu dėl išskirtinio valdymo ir vertės išlaikymo rinkoje. Visgi paprastesni Carrera ar Carrera S modeliai – puikus sprendimas tiems, kas ieško tinkamo balanso tarp kainos ir galios. Iš šių dviejų labiau verta rinktis Carrera S, nes šis turi didesnę galią ir daugiau papildomos įrangos.

Norint apsisaugoti nuo brangesnių remonto darbų, rekomenduojama rinktis kiek naujesnį Gen 2 modelį. Tačiau patikimas specializuoto serviso Gen 1 automobilis su aiškia aptarnavimo istorija taip pat gali puikiai tarnauti.

Kokie naudotų Porsche 911 Cabriolet alternatyvos?

Kai kurie konkurentai siūlo patrauklias alternatyvas. Pavyzdžiui, BMW M3 Convertible arba 6 serijos Convertible. M3 pasižymi dinamiškomis savybėmis, labai artimomis 911, nors sunkesnis metalinis stogas kiek sumažina galutinį V8 variklio potencialą. Tuo tarpu 6 serijos BMW geriau tiks ilgoms kelionėms ir šiuo metu yra labai geros kainos dėl didelės vertės netekimo – rinkoje tokį galima rasti jau nuo 5 850 eurų.

Kita alternatyva – Jaguar XK kabrioletas. Šis modelis puikiai tiks mėgstantiems stilingas ilgų kelionių mašinas, tačiau dinamiškumu sunkiai prilygs 911 modelio vairavimo malonumui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *