Porsche Boxster yra viena iš tų sportinių automobilių ikonų, kurios nepalieka abejingų. Trečiosios kartos modelis išsiskiria ne tik išskirtiniu valdymu, bet ir pagirtina surinkimo kokybe. Mieste ar užmiesčio keliuose – atviros stogo konstrukcijos Boxster teikia išskirtinio vairavimo malonumo pojūtį.
Pajėgūs ir gaivinantys šešių cilindrų varikliai
Šiame modelyje rasite atmosferinius, horizontalius šešių cilindrų variklius – tiek 2,7 litro (192 kW / 261 AG), tiek 3,4 litro (229 kW / 311 AG) talpos versijose. Norintys dar daugiau emocijų gali rinktis dar galingesnę GTS (239 kW / 325 AG) arba išskirtinį Boxster Spyder – pastarojo 3,8 litro motoras išvysto net 272 kW / 370 AG.
Visi varikliai – itin jautrūs ir tolygiai veikiantys, o pačiam vairuotojui suteikia daug aštraus ir užburiančio garso. Greitėjimą lydi sklandus šešių laipsnių mechaninės dėžės ar PDK automatinės transmisijos veikimas. Boxster išlaiko idealų pusiausvyros jausmą tiek tiesioje, tiek posūkiuose – malonumas kiekvienoje kelio atkarpoje garantuotas.
Važiuoklė – tarp sportiškumo ir komforto
Boxster stipriai išsiskiria savo valdymo tikslumu ir laikysena. Vairavimas – lengvai prognozuojamas, automobilis lengvas, tvirtas ir svorio paskirstytas puikiai. Net ir sportiškai pakelta važiuoklė išlieka komfortiška kasdienėje eksploatacijoje – stebina, kiek patogiai šis kabrioletas sugeria nelygumus.
Salonas – minimalistinis, tačiau funkcionalus
Nors Boxster salone vietos nėra per daug, interjeras alsuoja išskirtine kokybe. Dominuoja centrinis, didelis apsukų matuoklis, sportinis vairas ir puikiai apgalvota mygtukų architektūra centrinėje konsolėje. Iš pradžių gausi mygtukų įvairovė gali pasirodyti paini, tačiau priprantama gana greitai.
Praktiškumo prideda abu bagažinės skyriai – tiek priekyje, tiek gale, tad trumpam savaitgalio išvykimui ar apsipirkimui vietos pakaks dviem. Porsche, kaip įprasta, standartinėje įrangoje nesiūlo pernelyg daug papildomų priedų, todėl tikėtina, jog komforto funkcijos priklausys nuo ankstesnio savininko pasirinkimų.
Įranga ir praktiškumas
Stovintys bazinėje komplektacijoje, šio modelio automobiliai turi 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, oro kondicionierių, 7 colių lietimui jautrų ekraną, automatinį žibintų įjungimą ir CD grotuvą. Boxster S ar GTS – didesni, 19 colių ratai, bi-xenon žibintai, dalinai odinis salonas bei dar daugiau galios nuteikia papildomai sportiškai.
Norintiems išmanesnių komforto funkcijų (Bluetooth, pažangesnės garso sistemos ir pan.) teks pasidomėti, ar ankstesnis savininkas užsakė šiuos priedus. Kaip ir būdinga Porsche – kone visi priedai buvo pasirenkami papildomai.
Eksploatacijos sąnaudos ir išlaikymo kaštai
Naudoto Porsche Boxster kaina Lietuvoje prasideda maždaug nuo 23 400 eurų, kai automobilio rida siekia apie 129 000 km. Už kiek didesnę sumą – apie 29 250 eurų – tikėtis galima mažesnės, apie 80 000 km, ridos ir net Boxster S modelių. GTS kainos prasideda nuo 46 800 eurų, o retą Boxster Spyder teks ieškoti nuo 70 200 eurų.
Degalų sąnaudos, priklausomai nuo variklio versijos, siekia apie 8,2–9,1 l/100 km – sportiniam automobiliui tai prieinama. Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo konkretaus variklio (CO₂ emisijos), degalų rūšies ir automobilio registracijos metų. Didelės galios varikliai generuoja daugiau CO₂, todėl taršos mokestis tampa svarbiu kriterijumi renkantis šį modelį.
Draudimo įmokos – taip pat ganėtinai aukštos, kas būdinga sportiniams automobiliams, o pagrindinis aptarnavimas rekomenduojamas kas 29 000 km. Nors dalis savininkų patiki automobilį tik specializuotiems Porsche servisams, rinkoje yra ir profesionaliai dirbančių nepriklausomų servisų, kurie už tą pačią priežiūrą gali pareikalauti mažesnių kainų.
Kurią versiją rinktis?
Tarp pagrindinių pasirinkimų – 2,7 litro ir 3,4 litro Boxster S. Abi yra puikios, tačiau Boxster S turi daugiau galios, todėl mūsų manymu, tai logiškas pasirinkimas ieškantiems papildomos sportiškumo dozės. Visgi net ir bazinės versijos pirkėjams garantuotas išskirtinis penkių žvaigždučių sportinis automobilis.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp artimiausių varžovų verta paminėti Audi TT – kuris tiek kupė, tiek rodsterio pavidalu pasižymi puikiu valdymu, aukštesnės kokybės salonu ir entuziastingais varikliais. BMW M2 pasižymi dar didesne galia bei praktiškesniu vidumi, tačiau nėra toks vikrus ar tikslus posūkiuose, o transmisija gali būti kiek nelygi.
Kitas pasirinkimas – Mercedes-Benz SLC – komfortiškas kabrioletas, kuriame daugiau patogumo nei sportinių pojūčių, tačiau vairavimo malonumo atžvilgiu visgi nusileidžia Porsche dinamikai.
Apskritai, jei ieškote itin malonios vairuoti, sportiškos išvaizdos ir funkcionalios Porsche markės mašinos – Boxster išlieka išskirtiniu pasirinkimu tarp naudotų sportinių automobilių Lietuvoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.