Porsche Cayenne visureigis – vienas iš tų modelių, kurie iš pradžių automobilininkų bendruomenę nustebino. Kadaise sportiškų automobilių gamintojų sprendimas sukurti prestižinį SUV kai kam atrodė keistas, tačiau laikui bėgant Cayenne ne tik įsitvirtino rinkoje, bet ir tapo vienu svarbiausių markės modelių. Šiandien trečiosios kartos Porsche Cayenne jau visiškai įsiliejęs į didelių, prabangių SUV gretas ir sėkmingai konkuruoja su Audi Q7, Q8 bei kitais premium segmento visureigiais.
Apžvalga
Nors naudotas Porsche Cayenne nėra pigus pirkinys, šis automobilis siūlo įspūdingą valdymo balansą bei sportišką dinamiką, sujungtą su kasdiene praktiškumu. Naudoto Cayenne kaina atspindi jo išskirtinumą, tačiau už ją gaunate tvarkingą saloną, aukštą surinkimo kokybę ir puikų pasirinkimą įvairių variklių.
- Galingi benzininiai ir hibridiniai varikliai
- Stabilus ir tikslus valdymas
- Reguliuojamos galinės sėdynės
- Gana didelės išlaikymo sąnaudos
- Brangūs papildomi priedai
- Kietoka važiuoklė su standartiniais amortizatoriais
Varikliai ir modifikacijos
Cayenne visureigį gamintojas sukūrė su aliuminio konstrukcija – tai leidžia sumažinti svorį, palyginti su kitais segmentą atstovais. Modelių gama apima nuo 3,0 l V6 iki 4,0 l V8 dviejų turbinų variklių. Taip pat galima rasti įkraunamąjį hibridą, kuris itin patiks norintiems sujungti galią su mažesniu degalų suvartojimu.
Bazinė komplektacija gana gerai aprūpinta – didelis lietimui jautrus ekranas su navigacija, LED žibintai, dviejų zonų klimato kontrolė, kruizo kontrolė ir elektrinis bagažinės dangtis. Daug automobilių bus papildomai su odiniu salonu, adaptyvia oro pagalve ar oro pakaba. S ir E-Hybrid versijos brangesnės, bet papildomos įrangos dažnai siūloma ne itin daug. Turbo modelis turi daugiau komforto elementų, bet ir kaina atitinkama.
Važiavimo savybės
Cayenne modeliai išsiskiria aštriu valdymu bei puikiu sukibimu su kelio danga, ypač su pasirenkama oro pakaba. Net bazinis V6 įsibėgėja iki 100 km/val. per mažiau nei 6 sekundes, S versija – dar greitesnė ir pasiekia iki 264 km/val. didžiausią greitį, o galingiausias Turbo modelis įsibėgėja iki 100 km/val. vos per 4,1 sekundės.
Bazinės versijos su plieninėmis spyruoklėmis važiuoja minkščiau nei tikėtasi, tačiau duobių ar dangos nelygumų nepavyksta visiškai neutralizuoti. Rekomenduojama ieškoti Cayenne su oro pakaba – tokia važiuoklė užtikrina daugiau komforto, ypač Comfort režimu.
Salonų ergonomika ir erdvė
Cayenne salonas pasitinka prabangia oda, aukšta apdailos kokybe ir ergonomišku darbo vietos išdėstymu. Vairuotojas gali laisvai reguliuoti sėdynę, puikus matomumas užtikrinamas standartiškai montuojama galinio vaizdo kamera. Didžiausia dalis valdiklių lengvai pasiekiami – nors smulkesni mygtukai jutikliniame skydelyje reikalauja akimirkos daugiau dėmesio nuo kelio.
Didelis 12,3 colių lietimui jautrus centrinis ekranas pasižymi puikia raiška, greitu reagavimu, intuityviomis piktogramomis. Galinėje sėdynėje erdvės pakanka ir aukštesniems keleiviams, o sėdimosios dalys reguliuojamos pirmyn-atgal. Talpus, kvadratinės formos bagažinės erdvė pasiekiama patogiai per elektrinį dangtį.
2019 metais pasirodė ir Cayenne Coupe – sportiškesnė kėbulo versija, orientuota į dar daugiau dinamikos ir stiliaus ieškančius pirkėjus. 2023 m. modelis atnaujintas – pakeista išorė, vidus, variklių galia, pakaba tampa dar komfortiškesnė ir geriau valdoma net sudėtingesnėmis sąlygomis.
Išlaikymo kaštai
Kainų tendencijos
Lietuvoje naudoto Porsche Cayenne kaina išlieka aukšta. Už 2018 ar 2019 metų V6 modelį su nedidele rida ir pilna serviso istorija galima tikėtis sumokėti apie 46 800–58 500 eurų. S modifikacija, ypač naujesnių gamybos metų, kainuos nuo 58 500 iki 70 200 eurų. Hibridinių modelių kainos prasideda nuo 58 500 eurų, už Turbo versiją gali tekti pakloti ir 70 200–105 300 eurų ar daugiau, priklausomai nuo komplektacijos ir metų. Už atnaujintus 2021 m. modelius prašoma daugiau kaip 70 200 eurų, o už 2022–2023 m. Cayenne – dar brangiau.
Eksploatavimo išlaidos
Porsche Cayenne siejamas su didesnėmis eksploatavimo išlaidomis – ir dėl degalų, ir priežiūros. Taupesnė ne hibridinė versija pagal WLTP ciklą sunaudoja apie 9,6 l/100 km, GTS – apie 11,1 l/100 km, Turbo – 11,3 l/100 km. E-Hybrid oficialiai pasiekia apie 3,2 l/100 km, o Turbo S E-Hybrid – 4,0 l/100 km, tačiau tokius rodiklius realiai galima pasiekti tik važiuojant su pilnai pakrauta baterija ir trumpais atstumais. Mūsų bandymo metu su E-Hybrid pavyko pasiekti apie 5,7 l/100 km per 80 km atstumą.
Baterijos įkrovimas nuo 7,2 kW galios namuose užtrunka apie 2 val. 20 min. – Turbo S E-Hybrid modeliui prireiks beveik 2 val. 40 min. Pilnai išnaudoti šią galimybę reikės papildomo Type 2 įkrovimo laido.
Taršos mokestis
Cayenne priklauso nuo taršos mokesčio, kurį Lietuvoje lemia išmetamo CO₂ kiekis, kuro tipas ir pirmos registracijos metai – galingiausi benzininiai ir senesni automobiliai bus priskirti didesniam tarifui, papildomai įtaką daro pasirinktas variklis ir komplektacija.
Draudimas ir techninis aptarnavimas
Draudimo įmokos bus aukštos dėl automobilio galios ir vertės. Techninė priežiūra ir autorizuoti serviso darbai taip pat kainuos nemažai, ypač jei pasirinksite originalių dalių naudojimą ir gamintojo rekomenduojamas aptarnavimo programas. Kai kurios dirbtuvės siūlo fiksuotą kainą už profilaktinę priežiūrą – paprastesnis aptarnavimas prasideda nuo maždaug 570 eurų.
Patikimumas
Porsche Cayenne pasižymi tvirta surinkimo kokybe, patikimi visi pagrindiniai mazgai ir dažnai vyrauja aukštas savininkų pasitenkinimas. Didžiausias skirtumas – ryškesnės nuomonės apie oficialių atstovybių darbo kokybę, todėl verta pasidomėti pasirenkant servisą.
Ką pasirinkti?
Geriausias balansas tarp sportiško charakterio ir kasdienio patogumo – S versija su 2,9 l V6. Brakes didesni, ratai – 19 colių, išskirtinės keturgubos išmetimo angos.
Galimi alternatyvūs modeliai
- Audi SQ7: išsiskiria galingumu, kokybišku salonu, komfortu ir erdve, nors kainuoja nemažai.
- Range Rover Sport: stulbinantis dizainas, komfortiškas važiavimas, tačiau patikimumas ir surinkimo kokybė kelia klausimų perkant naudotą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.