Porsche Cayman kupė dažnai klaidingai laikomas tik kuklesniu savo legendinio brolio, Porsche 911, variantu. Tačiau iš tiesų Cayman nestokoja charakterio ir gali pasiūlyti autentišką sportinio automobilio patirtį. Šios kartos modeliai (pagaminti 2013–2016 m.) vis dar gali pasigirti klasikiniais šešių cilindrų varikliais, kuriuos automobilio entuziastai vertina labiau nei vėlesnius, keturių cilindrų variantus. Šiandien jau galima rasti gerai išlaikytų Cayman už patrauklią kainą, tad jei pavyks aptikti puikios būklės egzempliorių – prieš jus bus tikras sportinio automobilio perlas.
Bendras vertinimas
Porsche Cayman gali pasiūlyti tikrą sportiškumo pojūtį – tai greitas, išraiškingas ir ypač tiksliai valdomas automobilis. Nors vertėtų pastebėti, kad vis daugiau šios kartos modelių jau pasiekusios nemažas ridą, todėl prieš perkant pravartu atidžiai patikrinti techninę būklę ir istoriją. Svarbiausia – bendra automobilio būklė, o ne tik nuvažiuoti kilometrai.
- Visiškai sportiška važiavimo dinamika
- Unikali valdymo kokybė
- Rafinuotas ir aukštos kokybės salonas
- Pagrindinėje komplektacijoje nedaug įrangos
- Keitimo dalys gali būti brangios
- Panašaus amžiaus konkurentai dažnai kainuoja mažiau
Varikliai ir dinamika
Kokį Cayman pasirinktumėte, visi modeliai suteiks sportišką pojūtį. Standartiniame modelyje montuojamas 2,7 l darbinio tūrio, 199 kW (271 AG) galios atmosferinis šešių cilindrų variklis, o Cayman S turi galingesnį, 3,4 l – 236 kW (321 AG) ar 246 kW (335 AG) Cayman GTS versijoje. GT4 topas išsiskiria net 3,8 l, 279 kW (380 AG) varikliu. Standartiškai montuojama 6 laipsnių mechaninė transmisija, tačiau daug kas renkasi 7 laipsnių PDK automatinę pavarų dėžę.
Net bazinis 2,7 l variklis leidžia Cayman nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 5,7 sek., o maksimalus greitis siekia 265 km/h. 3,4 l modeliai šį patį sprintą įveikia per 4,7 sek., maksimalus greitis – apie 280 km/h. GT4 modelis 0–100 km/h pasiekia vos per 4,4 sek., todėl patiks net patiems išrankiausiems sportinių automobilių gerbėjams.
Pakaba ir valdymas
Cayman išsiskiria išmaniu ir jautriu valdymu, kuris suteikia nuostabų pasitikėjimo pojūtį posūkiuose. Nors kai kurie entuziastai vis dar mėgsta mechaninį vairo stiprintuvą, šios kartos elektrinis variantas stebina tikslumu.
Porsche Active Suspension Management (PASM) sistema – norima papildoma įranga, leidžianti pasirinkti skirtingus pakabos parametrus tarp patogesnio ir sportiškesnio režimo. Jei ieškote Cayman, verta pasidairyti, ar ši sistema jau įdiegta.
Salonas ir praktiškumas
Salono dizainas čia sportiškas ir prabangus, su tvirtais ir kokybiškais apdailos elementais. Vairuotojo vietą dominuoja ryškus apsukų matuoklis ir patogus vairas, o centrinėje konsolėje gausu funkcinių mygtukų, prie kurių priprasti gali prireikti laiko.
Nors Cayman yra dviduris sportinis automobilis, praktiškumo čia nestinga: gale įrengta 275 litrų talpos bagažinė, o dar 150 litrų talpina priekinis bagažo skyrius. Tad vietos poros kelionei ar kasdienėms reikmėms tikrai pakaks.
Komplektacijos ir įranga
Porsche Cayman dažnai pristatomas gana asketiškas – bazinė įranga kukli. Standartiškai rasite 18 colių ratlankius, oro kondicionierių, 7 colių lietimui jautrų ekraną, automatinius žibintus ir CD grotuvą. Cayman S turi didesnius, 19 colių ratlankius, bi-xenon žibintus ir dalinai odinį saloną. Dauguma papildomų patogumų – pasirenkami už papildomą kainą; populiariausi priedai – navigacijos sistema, Bluetooth, adaptyvi pastovaus greičio kontrolė ir aktyvios pakabos valdymas.
Kainos ir eksploatacijos išlaidos
Lietuvoje Porsche Cayman naudotų automobilių kainos priklauso nuo variklio, komplektacijos ir ridos. Paprasčiausias, didesnės ridos Cayman su 2,7 l varikliu kainuoja nuo 23 400 eurų, tačiau už 29 250 eurų galima rasti geresnės būklės modelių su mažesne nei 130 000 km rida. Cayman S paprastai kainuoja brangiau, o už GTS ar GT4 reikės paruošti dar daugiau lėšų.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Nors Cayman – sportinis automobilis, jo degalų naudojimas neblogas: 2,7 l variklio su PDK pavarų dėže vidutinės sąnaudos yra apie 7,7 l/100 km, mechaninės pavaros – 8,2 l/100 km. Cayman S su 3,4 l varikliu su automatine pavarų dėže vartoja apie 8,0 l/100 km, o mechanine – 8,8 l/100 km.
CO₂ emisijos svyruoja nuo 180 iki 206 g/km, priklausomai nuo variklio ir transmisijos. Lietuvoje aplinkos taršos mokestis nustatomas atsižvelgiant į CO₂ taršą, automobilio kuro tipą ir pirmosios registracijos metus – kuo tarša didesnė bei automobilis senesnis, tuo mokestis aukštesnis.
Porsche išlaikymo kaštai – aukšti tiek aptarnavimų, tiek draudimo prasme, o atsarginių dalių kainos kartais išauga ypač sparčiai.
Patikimumas
2013–2016 metų Cayman modeliai paprastai yra patikimi, tačiau kartais pasitaiko elektroninių sistemų sutrikimų – vairuotojai pastebėjo, kad gali be aiškios priežasties užsidegti perspėjimo lemputės, o diagnostika neretai būna brangi. Mechaninės problemos – retos, nors atskiri vairuotojai skundėsi pavarų dėžės gedimais. Serviso reputacija įvairuoja: vieni vertina kokybę, kiti pabrėžia dideles kainas.
Pagrindinės stiprybės ir trūkumai
- Puikus dinamiškumas ir valdymas
- Aukštos kokybės interjeras
- Gerai išlaiko vertę ir automobilio istoriją
- Brangus išlaikymas
- Bazinė komplektacija asketiška
- Gali pasitaikyti elektronikos nesklandumų
Kurį Cayman rinktis?
Tiek mechaninė, tiek PDK automatinė pavarų dėžė turi savų privalumų: automatinė leidžia sutaupyti kuro, be to, automobilis visuomet šiek tiek greitesnis. 2,7 l variklio modeliai ekonomiškesni, tačiau 3,4 l variantas – išraiškingesnis. Komplekto pasirinkimas priklausys nuo poreikių: rekomenduojama rinktis automobilį su papildoma navigacijos sistema, Bluetooth ryšiu bei PASM pakabos sistema.
Alternatyvos
Tarp galimų konkurentų verta paminėti BMW M2, kuris pasižymi ypač dideliu greičiu tiek tiesioje, tiek posūkiuose, bei Audi TT RS – šis automobilis siūlo puikų valdymą, įspūdingą garsą bei kasdienišką praktiškumą. Tačiau retas kuris gali prilygti Porsche Cayman subtiliam sportiškumui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.