Sportinio visureigio konceptas dažnai atrodo kaip kompromisas – tokie modeliai būna aukšti, sunkūs ir mažai primena tikrą sportinį automobilį. Tačiau Porsche Macan yra viena iš išimčių, įrodančių, kad sporto pojūtį galima suderinti su praktiškumu ir universalumu.
Apžvalga
Nors dauguma SUV modelių labiau orientuoti į komfortą ar talpumą, Macan pasižymi neįprastai geromis valdymo savybėmis. Net ir naudoti šie automobiliai išlaiko aukštą kainą, o galinė sėdynė pritaikyta labiau vaikams nei suaugusiems. Visgi modelis stebina savo vairavimo pojūčiu, ypač jei lyginsime su kitais sportiniais visureigiais.
Privalumai ir trūkumai
- Stiprių variklių pasiūla
- Išskirtinis valdymas
- Aukštos kokybės salonas
- Mažai vietos gale
- Trūksta kai kurių saugumo įrangos elementų
- Aukšta įsigijimo ir eksploatacijos kaina
Varikliai ir dinamika
Porsche Macan variklių gama siūlo platų pasirinkimą – čia nėra lėtų versijų. Standartinis modelis turi 2,0 l keturių cilindrų benzininį variklį su 249 AG, o S versijoje montuojamas 3,0 l V6 dviem turbinomis su 335 AG. Didžiausią galią išvysime GTS ir Turbo modeliuose – jų galia siekia iki 394 AG (3,6 l Turbo). Visi šie varikliai pasižymi sportiška dinamika ir užtikrina įspūdingą greitėjimą.
Norintiems mažesnių išlaidų degalams verta paieškoti 3,0 l dyzelinio variklio (iki 2018 m.), kuris iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sekundes ir leidžia išlaikyti ekonomiškumą. Macan valdymas – vienas geriausių tarp sportinių visureigių. Vairas labai tikslus, o važiuoklės standumas ir sukibimas kelia pasitikėjimą įvairiomis sąlygomis.
Nors sportiškiausios Macan versijos yra kiek kietesnės, jos vis tiek išlieka gana komfortiškos. Didžiausi ratlankiai gali paveikti važiuoklės komfortą, bet net ir taip automobilis išlieka pakankamai patogus net kasdienėje eksploatacijoje.
Salonas ir praktiškumas
Porsche Macan viduje pasitinka solidus, prabangus salonas. Kokybiškos apdailos medžiagos, ergonomiškas valdymas, puikiai apgalvota sėdėsena ir moderni multimedija – viskas priderinta prie Porsche ribų. Valdymo mygtukai dideli ir patogūs, apmušalai – išskirtinai kokybiški, visa interjero apdaila – solidi ir prašmatni.
Pagrindinis trūkumas – ribota vieta gale. Už aukšto vairuotojo kelioms vaikams vietos pakaks, tačiau suaugusiems čia bus ankšta. Bagažinės talpa vidutinė, tačiau kasdieniams poreikiams jos pakanka.
Komplektacijos ir įranga
Nors Macan jau bazinėje versijoje siūlo išties aukštą komforto ir kokybės lygį, papildomų opcijų sąrašas labai platus. Pvz., kai kurios įprastos funkcijos, tokios kaip šildomos priekinės sėdynės ar galinio vaizdo kamera, gali neatsirasti kiekviename egzemplioriuje, nes priklauso nuo pirminio užsakovo pasirinkimo.
2019 m. Macan patyrė reikšmingą atnaujinimą: atsirado išskirtinė LED galinių žibintų juosta per visą plotį, nauji buferiai ir naujos spalvų paletės. Viduje įdiegta didesnė 10,9 col. laukimo sistema. Galiausiai, nuo 2021 m. dar kartą atnaujintas dizainas ir vidus – modelis tapo modernesnis, kad sėkmingai konkuruotų su kitais prabangiais SUV.
Kokia reali kaina ir išlaikymas?
Lietuvoje naudoto Porsche Macan kainos svyruoja labai plačiai – pagrindinis veiksnys yra komplektacija, variklis ir eksploatacijos istorija. Už ankstyvą, apie 2014–2015 m. modelį su 3,0 l benzininiu ar dyzeliniu varikliu, galima sumokėti 21 000 eurų. Galingesni Turbo ar GTS modeliai kainuos bent nuo 29 000 eurų. Už 2015–2019 m. modelį dažniausiai prašoma 29 000–41 000 eurų. 2020 m. laidos Macan gali kainuoti nuo 41 000 eurų, o naujesni (2022 m.) – iki 53 000 eurų. Beveik nauji 2024 m. egzemplioriai kainuoja daugiau nei 70 000 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
Ekonomiškiausias – 3,0 l dyzelis, kurio vidutinės sąnaudos siekia apie 6,1 l/100 km (pagal gamintojo duomenis), realiomis sąlygomis šis rodiklis siekia apie 6,9 l/100 km. 2,0 l benzininio variklio vidutinės sąnaudos siekia apie 7,2 l/100 km. S modeliai naudoja apie 8,8 l/100 km, o galingiausi Turbo – iki 9,7 l/100 km. Atkreipkite dėmesį, kad vėlesnių metų modeliai buvo testuojami pagal griežtesnį WLTP režimą, tad realios sąnaudos gali būti didesnės nei ankstesnių versijų.
CO₂ emisija priklauso nuo variklio: 3,0 l dyzelis išmeta apie 161 g/km, o 2,0 l benzininis – apie 185 g/km. Galingesni variantai taršesni (iki 224 g/km), tad pagal Lietuvoje galiojantį taršos mokestį, dydis priklausys nuo konkretaus variklio, kuro tipo ir registracijos metų – kuo naujesnis ir taupesnis automobilis, tuo mokestis mažesnis.
Draudimas ganėtinai brangus – visų versijų rizika įvertinta aukštai, todėl neverta tikėtis mažų metinių draudimo įmokų. Techninės priežiūros kaštai taip pat išlieka dideli, nes daug detalių ir darbų čia brangesni nei daugelyje įprastų automobilių. Techninį aptarnavimą rekomenduojama atlikti kas 20 000 km arba kas dvejus metus.
Patikimumas ir dažnos problemos
Porsche Macan patikimumas vertinamas nevienareikšmiškai. Dalis savininkų džiaugiasi beproblemine eksploatacija, tačiau pasitaiko pasikartojančių nesklandumų – ypač elektronikos srityje (signalai prietaisų skydelyje, multimedijos gedimai). Retkarčiais pasitaikė brangiai kainuojančių variklio defektų – alyvos nuotėkis ar grandinės ištempimo problemos.
Atsiliepimai apie atstovybių aptarnavimą taip pat skiriasi – vieni giria pagarbų ir kokybišką aptarnavimą, kiti susidūrė su ilgu laukimu, išaugusiomis kainomis ar prastu informacijos suteikimu.
Kokį Porsche Macan rinktis?
Pagrindinis 249 AG 2,0 l turbo benzininis variklis bendrauja su Porsche 7 greičių automatine pavarų dėže. S versija – mūsų mėgstamiausia tarp benzininių – su 3,0 l V6 (335 AG) pasižymi nepriekaištingu balansu tarp galios ir rafinuotumo. GTS turi dar šiek tiek didesnę galią, bet išlieka itin panašus į S. Turbo – išskirtinai greita opcija, tačiau išlaiko komfortą kasdienėse situacijose.
Ieškantiems geriausio kainos ir eksploatacijos kompromiso – rekomenduotina 3,0 l dyzelinė S versija. Ji derina puikų pajėgumą su ekonomiškumu ir komfortu.
Alternatyvos
Tarp pagrindinių konkurentų verta paminėti Mercedes-AMG GLC 63, kuris pasižymi žaibišku pagreitėjimu ir garsiu varikliu. Tai praktiškas ir talpus modelis, tačiau valdymo prasme neprilygsta Macan, o degalų sąnaudos labai didelės. 2014–2022 m. gamintas Range Rover Sport – komfortiškas, erdvus ir prabangus visureigis su septyniomis sėdynėmis, tačiau nei apdailos kokybe, nei vairavimo pojūčiu neprilygsta Porsche Macan.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.