Porsche Panamera išsiskiria tarp prabangių penkiadurių automobilių – tai komfortiškas ir sportiškas modelis, kuris tinka tiek kasdieniam vairavimui, tiek ilgesnėms kelionėms. Antroji Panamera karta buvo pristatyta 2016 m., gaminta iki 2023 m., ir lyginant su pirmtaku pasižymi dar griežtesnėmis linijomis bei patobulintomis technologijomis. Dėl šių pokyčių modelis tapo dar patrauklesnis ir pirkėjų, ir automobilių ekspertų akyse.
Bendra apžvalga
Tiek nauji, tiek naudoti Porsche Panamera modeliai išlaiko rinkos vertę, nors vis dar išlieka prabangos ir kainos pojūtis. Stilizuotas kėbulas, klasikinis Porsche charakteris bei kokybiškas salonas daro šį automobilį vienu universaliausių tarp sportiškų hečbekų.
- Greitas ir galingas net bazinėse versijose
- Išskirtinės interjero medžiagos
- Yra mažos CO₂ emisijos hibridinių versijų
- Kai kurios valdymo funkcijos gali būti painios
- Brangus tiek naujas, tiek naudotas
Varikliai ir dinamika
Modelių pasirinkimas platus – nuo 330 AG 3,0 litro benzininio variklio bazinėje versijoje iki 550 AG 4,0 litro V8 Turbo ar net 670 AG Turbo S. GTS versija, pasirodžiusi nuo 2020 m., siūlo 473 AG ir 4,0 litro V8 agregatą. Siūlomos ir hibridinės versijos, pvz., E-Hybrid, kurių galia siekia 455 AG. Turbūt universaliausias pasirinkimas – 2,9 litro V6 E-Hybrid, derinantis dinamiką, ekonomiškumą ir keturių varančiųjų ratų pavarą.
Vairavimo patirtis išlieka viena stipriausių Porsche Panamera pusių. Automobilis labai gerai valdomas, net ir kampuotose posūkiuose išlaiko stabilumą ir precizišką kontrolę. Esant poreikiui, pasirinkus papildomą keturių vairuojamųjų ratų sistemą, manevringumas dar pagerėja. Nors pakaba ganėtinai standi, kelionės komfortas, ypač automobiliams su oro pakaba, išlieka aukštame lygyje.
Interjeras ir praktiškumas
Porsche Panamera salonas išpildytas itin kokybiškomis medžiagomis, pasižymi patogia ir elektriškai reguliuojama vairuotojo pozicija. Priekyje vietos užtenka visiems, o galinėse sėdynėlėse patogiai įsitaiso du keleiviai – net jei vairuotojas aukštesnis.
Didesnei erdvei galima rinktis Executive versiją, kuri turi net 15 cm ilgesnę ratų bazę. Be hečbeko, siūlomas ir Sport Turismo – universali kėbulo versija, siūlanti dar daugiau praktiškumo. Bagažinė talpi, pritaikyta tiek kasdieniams poreikiams, tiek ilgesnėms kelionėms.
Didelis liečiamasis centrinis ekranas (12,3 colio) leidžia patogiai valdyti daugumą funkcijų. Infotainment sistema pasižymi aukšta raiška ir greitu veikimu, nors kai kurie prietaisų valdymo elementai gali pasirodyti ne visai intuityvūs vairuojant.
Įranga ir komplektacijos
Porsche Panamera jau bazinėje versijoje siūlo daug standartinės įrangos, įskaitant automatinį klimato valdymą, odines sėdynes, kruizo kontrolę, LED žibintus ir aukštos kokybės multimediją. Papildomai galima rinktis įvairius vairavimo pagalbininkus, komforto priedus.
Kainos ir eksploatacija
Dėl savo klasės Porsche Panamera išliekamoji vertė gera, bet net ir naudotas šis automobilis išlieka brangiu pasirinkimu. Pavyzdžiui, 2016 m. modelio su didesne rida kaina prasideda nuo 40 950 eurų. 2017 m. automobilis su normaliu nuvažiavimu ir pilna aptarnavimo istorija kainuoja nuo 46 800 eurų. Turbo ar Sport Turismo modeliai – dar brangesni, o 2020–2021 m. už egzempliorių prašoma nuo 70 300 eurų. 2022 m. modeliai kainuoja nuo 70 300 iki 93 600 eurų, o 2023 m. kaina prasideda nuo 93 600 eurų.
Eksploatacijos išlaidos ir taršos mokestis
Panamera išlaikymas reikalauja didesnių investicijų nei vidutiniai modeliai. Degalų sąnaudos priklauso nuo variklio – hibridiniai modeliai idealiai tinka trumpoms kelionėms ir pasižymi bene mažiausiomis CO₂ emisijomis, siekiančiomis vos 56 g/km. Oficialios degalų sąnaudos gali pasiekti net 2,5 l/100 km (E-Hybrid, laboratorinėmis sąlygomis), tačiau realybėje šis skaičius bus didesnis, ypač ilgesnių kelionių metu. Dyzelinės versijos vidutiniškai sunaudoja apie 6,7 l/100 km, o galingi V8 benzininiai varikliai – nuo 10 iki 12 l/100 km.
Lietuvoje Porsche Panamera taršos mokestis nustatomas pagal CO₂ emisijas, kuro tipą ir pirmosios registracijos metus. Mažos emisijos hibridiniai variantai turės minimalų mokestį, o benzininiams ir dyzeliniams su didesniu CO₂ kiekiu taikomas didesnis tarifas.
Draudimas ir servisas taip pat kainuos brangiau – tai sportiškas automobilis, todėl draudimo grupė bus viena iš aukščiausių. Serviso darbai ir atsarginės dalys reikalauja specialisto ir specifinės priežiūros, ypač hibridinės sistemos remontas.
Patikimumas
Naujausios Panamera kartos savininkai dažniausiai vertina automobilio patikimumą palankiai, tačiau pastebimos specifinės problemos, susijusios su sudėtinga elektronika – infotainment sistemos, įvairūs jutikliai ir įspėjimų lemputės reikalauja dėmesio servise. Kai kurie savininkai susidūrė su brangiu hibridinės sistemos remontu.
Aptarnavimo kokybė oficialiose atstovybėse vertinama nevienareikšmiškai – kai kurie klientai džiaugiasi profesionalumu, kiti pasigenda aiškesnės komunikacijos dėl darbų kainos ar terminų.
Kurią Porsche Panamera rinktis?
Jeigu ieškote subalansuoto kainos, dinamikos ir ekonomiškumo santykio, verta rinktis 2.9 V6 4 E-Hybrid variantą – tai keturių varančių ratų hibridas, kuris pasižymi mažomis eksploatacinėmis sąnaudomis, puikiu pajėgumu ir dideliu komfortu. Tiems, kurie degte trokšta maksimalių pojūčių, GTS ir Turbo versijos siūlo išties įspūdingą dinamiką.
Alternatyvos
- Mercedes-Benz CLS – keturduris sedanas su elegantišku siluetu, kokybišku salonu, ekonomiškais varikliais ir išraiškingu įvaizdžiu.
- BMW M5 – itin sportiškas prabangus sedanas, kurio dinamika ir stabilumas užburia net išrankiausius vairuotojus.
Rinkdamiesi naudotą Porsche Panamera gaunate sportiškumą, kasdienio naudojimo patogumą ir išskirtinį įvaizdį, tačiau turėkite omenyje aukštesnes įsigijimo bei eksploatacijos išlaidas.




