Porsche Taycan jau kelis metus patraukia dėmesį tarp elektromobilių, pakeisdamas daugelio žmonių požiūrį į sportišką, elektrinę transporto priemonę. Iki šiol elektriniai automobiliai dažnai stebino tik pagreičiu, tačiau motociklų entuziastai dažnai ieškojo daugiau vairavimo malonumo posūkiuose. Taycan pasiūlė būtent tai, kas ilgai buvo laikoma klasika tik galingų vidaus degimo variklių sportiniuose automobiliuose.
Bendras įspūdis
Porsche Taycan – tai vienas iš geriausių rinkoje siūlomų elektromobilių, kuris gali drąsiai konkuruoti ir su įprastais benzininiais ar dyzeliniais sportiniais modeliais. Nors kaina vis dar aukšta net ir naudotų modelių rinkoje, už ją gaunate automobilį su įspūdingu dinaminiu potencialu bei išskirtine vairavimo patirtimi. Vienintelis akivaizdus minusas – ne vienam savininkui teko susidurti su elektroninėmis problemomis.
Važiavimo ypatybės ir valdymas
Elektromobiliai paprastai būna sunkūs dėl baterijų, tačiau Taycan inžinieriai sugebėjo maksimaliai žemai sumontuoti bateriją – toks sprendimas užtikrina ypač žemą svorio centrą. Todėl posūkiuose automobilis išlieka stabilus ir nesvyruoja. Visose Taycan versijose rasite reguliuojamą pakabą: norite sportiškesnio charakterio – prašom standesni nustatymai, ieškote komforto – minkštesni režimai pasirengę užtikrinti malonią kelionę.
Atsiliepimai apie automobilio valdymą – puikūs, ypač lyginant su kitais konkurentais. Vairas – tikslus, o pasitikėjimo trasoje nestinga nė akimirkai. Net šiandien alternatyvos, kaip Audi E-tron GT ar Mercedes EQS, šioje srityje atsilieka nuo Porsche.
Greitis ir nuotolis
Tarp naudotų modelių dėmesį patraukia Taycan 4S – ši vidutinio lygio versija turi puikų galios ir kainos santykį, dažniausiai būna komplektuojama su didesne, 93 kWh baterija. Su šia versija keturių varomųjų ratų Taycan 0-100 km/h pasiekia per vos 3,6 sekundės, o realus viena įkrova įveikiamas atstumas – apie 376 km (oficialiai nurodoma iki 454 km). Silpnesnės, 79 kWh baterijos versijos vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti apie 370 km, nors realiomis sąlygomis šis skaičius gali būti mažesnis.
Galingesnės GTS, Turbo ir Turbo S versijos taip pat turi 93 kWh akumuliatorius, todėl jų maksimalus nuotolis – panašus. Pagal akseleraciją Turbo S versija laikoma viena greičiausių – 0-100 km/h galima pasiekti vos per 2,8 sekundės, o pradinio lygio modelis šią ribą pasiekia per 5,1 sekundės.
Vidus ir praktiškumas
Taycan salono kokybe taip pat išsiskiria iš daugelio konkurentų – čia gausu aukštos kokybės apdailos, medžiagų parinkimas ir surinkimas atrodo nepriekaištingai. Sportiškai žema sėdėsena suteikia išskirtinį vairavimo pojūtį, o sėdynės dera tiek ilgoms kelionėms, tiek sportiškam manevravimui. Elektrinis sėdynių reguliavimas dažniausiai yra standartas naudotuose modeliuose, o jei pasitaikys GTS versija – čia daugiau interjero detalių dengtos Race-Tex audiniu.
Keleivių erdvė nenuvilia – keturi suaugusieji tilps patogiai (penktam vietos gali šiek tiek trūkti), o bagažinėje telpa net ir vežimėlis ar golfo lazdoms skirtas krepšys. Išbandžius praktiniais bandymais – į bagažinę tilpo šeši rankiniai lagaminai ir dar liko vietos mažesniems daiktams. Jei reikia dar daugiau vietos, atkreipkite dėmesį į universalias Taycan Sport Turismo ar Cross Turismo versijas.
Įranga ir versijos
Net bazinis naudotas Porsche Taycan dažniausiai bus gausiai sukomplektuotas: standartinės yra 19 colių lengvo lydinio ratlankiai, šildomos priekinės sėdynės, dviejų zonų klimato kontrolė, kruizo kontrolė, elektra valdomas bagažinės dangtis ir šilumos siurblys. Kai kurios papildomos funkcijos (tokios kaip beraktė prieiga, privatus stiklas, pilnas odinis salonas ar adaptyvi kruizo kontrolė) buvo siūlomos už papildomą kainą ir priklausys nuo automobilio komplektacijos.
Kainos ir išlaikymo kaštai
Naudoto Porsche Taycan kaina Lietuvoje, priklausomai nuo metų ir komplektacijos, gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 2020 metų Taycan 4S pastebimai pigesnis nei naujas, o daugelis naudotų egzempliorių būna su papildoma įranga ir didesniu, 93 kWh akumuliatoriumi. Pradinio lygio galiniais ratais varomo modelio kaina rinkoje kiek didesnė, o už Turbo ar Turbo S versijas teks mokėti brangiau. GTS versija priklauso pačioms brangiausioms – už ją reikės nuo 80 730 €.
Įsigyjant beveik naują (2024 m. ir vėlesnį modelį), kainos bus dar aukštesnės.
Įkrovimas
Naudojant didesnę 93 kWh akumuliatorių turintį Taycan (standartas GTS ir Turbo versijose) maksimalus įkrovimo greitis siekia 270 kW, o 79 kWh akumuliatorius – iki 225 kW. Taip teoriškai nuo 10 iki 80 % bateriją galima įkrauti per maždaug 20 minučių. Dažniau Lietuvoje pasiekiami 100 kW galios įkrovimo punktai, kai pasikrauti tiek pat užtrunka apie 40 minučių. Naudojant įprastą 7 kW galingumo namų stotelę, visas įkrovimas nuo 0 iki 100% užtruks apie 13,5 valandos.
Draudimas, aptarnavimas ir patikimumas
Taycan draudimo įkainiai, kaip ir sportinių automobilių atveju, aukšti, todėl šiai išlaidai reikia ruoštis iš anksto. Gamintojas siūlo aptarnavimo planus, kurių kainos už ketverių metų/64 373 km intervalą prasideda nuo 2 698 €. Taip pat naujam automobiliui suteikiama trejų metų garantija, o akumuliatoriui – net iki aštuonerių metų, užtikrinant, kad šiuo laikotarpiu baterijos talpa nesumažės daugiau nei 30 %.
Iš patirties naudotų automobilių savininkai atkreipia dėmesį į įvairius programinės įrangos nesklandumus. Dažniausiai pasitaikančios bėdos susijusios su informacine sistema, navigacija ir įkrovimo procesu – pavyzdžiui, lėtesnis baterijos įkrovimas ar pasikartojančios sistemos klaidos. Serviso atsiliepimai taip pat nevienodi – vieni savininkai džiaugiasi specialistų profesionalumu, kiti skundžiasi ilgu remonto laukimu ar aukštomis paslaugų kainomis.
Rekomenduojami modeliai
Iš visų naudotų Taycan versijų racionaliausiu pasirinkimu laikytina 4S su 93 kWh akumuliatoriumi. Tai puikus balansas tarp kainos, nuvažiuojamo atstumo ir dinamikos. Alternatyvos – GTS ar Turbo, tačiau jų kainos aukštesnės.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp artimiausių elektromobilių konkurentų – Audi E-tron GT, kuris techniškai artimas Taycan, turi tą pačią 93 kWh bateriją ir labai panašią platformą. Nors vairavimo džiaugsmas kiek mažesnis nei Porsche, kainos rinkoje dažnai labai artimos. Mercedes EQS savo ruožtu – brangesnis, tačiau oficialus vienu įkrovimu įveikiamas atstumas viršija 724 km, o vairavimo pojūtis ir salono kokybė dar neprilygsta Porsche suvokimui apie sportiškumą.
Taršos mokestis Lietuvoje
Lietuvoje elektromobiliams, įskaitant Porsche Taycan, taikomas minimalus arba nulinis taršos mokestis, nes šios transporto priemonės neteršia aplinkos CO₂ emisijomis. Jeigu automobilis registruotas prieš daugelį metų arba turi papildomus vidaus degimo jėgos agregatus (pvz., hibridus), mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.