Dodge dyzelinių variklių istorija yra kur kas įvairesnė, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Prieš Dodge sunkvežimiuose pradėjus montuoti Cummins variklius, čia galima buvo rasti ir kitų gamintojų agregatų. Vienu metu svarbią vietą užėmė Mitsubishi gaminta dyzelinė jėgainė – žingsnis, nulėmęs tolesnius Dodge techninius sprendimus.
Svarbus pokytis: Japonijos indėlis į Dodge sunkvežimius
1970-ųjų pabaigoje, kai degalų kainos vis dar laikėsi aukštos, Dodge ieškojo ekonomiškesnio sprendimo savo D100, D200 pikapams ir B serijos furgonams. Kadangi nuosavos naujos jėgainės kūrimas buvo finansiškai sunkiai įgyvendinamas, buvo nuspręsta bendradarbiauti su Mitsubishi – jau pažįstamu partneriu, kurio automobiliai žymimi Chrysler, Dodge ir Plymouth prekių ženklais sėkmingai buvo parduodami dideliais kiekiais Europoje.
Mitsubishi 6DR5 pagalba ekonomijos paieškose
Nuo 1978 metų Dodge savo sunkvežimiams ir furgonams suteikė galimybę rinktis Mitsubishi 6DR5 dyzelinį variklį. Tai buvo 4 litrų darbinio tūrio, šešių cilindrų, linijinis, be turbinos dyzelis, nuo seno naudojamas Mitsubishi Fuso didžiuosiuose sunkvežimiuose ir industrinėse transporto priemonėse. Šiuo jėgos agregatu komplektuojami Dodge pikapai demonstravo maždaug 12 litrų degalų sąnaudas važiuojant sumai, kas gerokai pranoko to laikmečio standartą po naftos krizės. Tikėtasi, kad šis pasiūlymas gerokai praplės potencialių pirkėjų ratą.
- Variklio galia siekė 77 kW (105 AG)
- Maksimalus sukimo momentas – 229 Nm
- Automobiliui pasiekti 96 km/val. prireikdavo laiko ir kantrybės
- Dauguma pirkėjų liko nepatenkinti nedidele dinamika
Nors degalų sąnaudų skirtumas buvo akivaizdus, daugelį nemaloniai nustebino ir didesnė variklio kaina – be to, šis agregatas turėjo mažiau galios net už to meto Dodge gamintą Slant Six benzininį variklį. Toks pasirinkimas lėmė prastą populiarumą ir ribotą paklausą – vos 2 835 pikapai buvo komplektuoti šia jėgaine. Furgonų su dyzeliniu Mitsubishi varikliu pardavimų skaičius lieka nežinomas, tačiau jie buvo itin reti. 1979 metais variklis buvo pašalintas iš pasirinkimų sąrašo, tapdamas tik laikinai naudotu sprendimu.
Pirmieji bandymai su dyzeliniais varikliais
Visgi ši Japonijos bendrovės variklio istorija nėra pati pirmoji Dodge santykiuose su dyzeliais. Dar 1962 metais D serijos „Sweptline“ pikapuose trumpą laiką buvo montuojamas Perkins šešių cilindrų dyzelinis variklis, kuris iki tol buvo montuojamas eksportuojamuose modeliuose. Tačiau šio modelio egzistavimas buvo beveik nepastebėtas – parduota mažiau nei 1 000 vienetų, o dauguma vairuotojų net nežinojo apie jo egzistavimą.
Naujas etapas su Cummins
Tik tada, kai 1989 metais Dodge pristatė Ram modelį su Cummins 6BT dyzeliniu varikliu, gamintojas atrado, kaip iš tiesų galima sėkmingai pasiūlyti dyzelinius sunkvežimius vairuotojams. Atrodytų, kad tik trečias bandymas leido pasiekti ilgalaikę sėkmę šioje rinkoje.




