Proton GEN-2 – penkių durų hečbekas, skirtas ieškantiems ekonomiškos alternatyvos tokio dydžio automobiliams kaip „Ford Focus“ ar „Volkswagen Golf“. Automobilio išvaizda patraukli, o valdymas maloniai nustebina aštresniu, sportiškesniu charakteriu. Tokį pojūtį padėjo sukurti bendradarbiavimas su garsiais sportinių automobilių kūrėjais, padėjusiais suprojektuoti važiuoklę.
Pliusai ir minusai
Nors Proton GEN-2 važiuoklė stebina stabilumu ir posūkiuose atrodo užtikrintai, kasdienybėje automobilio įspūdis nėra vienareikšmis. Viena pagrindinių bėdų – triukšmas. Variklio gausmas sklinda į saloną vos paspaudus akceleratorių, o važiuojant juntamas tiek kelio, tiek vėjo ūžimas. Tokius trūkumus sunku ignoruoti, ypač ilgesnėse kelionėse.
Automobilio išorė smarkiai neišsiskiria, tačiau atrodo tvarkingai. Važiuojant jis laikosi užtikrintai, tačiau kiti aspektai žemiau lūkesčių: surinkimo kokybė, saugumas ir komfortas nusileidžia daugeliui segmento konkurentų.
Salono vertinimas
Patogias sėdėjimo pozicijas rasti gali būti sudėtinga, nors tiek vairuotojo sėdynė, tiek vairo kolonėlė yra reguliuojamos aukštyje. Priekyje vietos užtektinai, tačiau gale keleiviai dažnai pasiges erdvumo.
Bagažinė proton GEN-2 pakankamai talpi, tačiau praktiškumą riboja nebuvimas daiktadėžės keleivio pusėje. Salono dizainas atrodo moderniai, tačiau surinkimo ir medžiagų kokybė išlieka viena svarbiausių silpnų vietų, kaip ir saugumo elementų trūkumas, ypač lyginant su populiariausiais konkurentais.
Eksploatacijos kaštai
Naudotas Proton GEN-2 – viena pigiausių alternatyvų rinkoje, nes spartus vertės kritimas lėmė žemas antrinės rinkos kainas. Vis tik, eksploatacija gali būti brangesnė nei įprasta šioje klasėje. Priežasčių kelios: gamintojas nurodo trumpus techninės priežiūros intervalus – svarbių aptarnavimų reikia kasmet arba nuvažiavus 14 500 km, todėl per trejus metus šio automobilio priežiūra kainuos daugiau nei, pavyzdžiui, „Chevrolet Lacetti“ ar „Ford Focus“.
Degalų sąnaudos nedidelės: 1,3 litro variklis sunaudoja apie 5,8 l/100 km, 1,6 litro – apie 6,0 l/100 km mišriu režimu. Tai vidutinis rezultatas šio tipo automobiliams. Svarbu žinoti ir apie Lietuvoje galiojantį taršos mokestį, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Didesnio darbinio tūrio ar senesni modeliai paprastai apmokestinami labiau.
Rinktis naudotą: motorai ir komplektacijos
Proton GEN-2 siūlomas su dviem benzininiais varikliais: 1,3 l (74 AG) ir 1,6 l (110 AG). Mažesnės galios variantas patenkins tik važinėjant vienam ar su nedeliu kroviniu, nes pilnai pakrautas automobilis jaučia galios stoką, ypač užmiestyje ar kylant į įkalnes.
1,3 litro modelis buvo siūlomas bazinėje GLS komplektacijoje, kuri stebina gana solidžia standartine įranga: oro kondicionierius, nuotolinis centrinis užraktas, lengvo lydinio ratlankiai, CD grotuvų sistema, priekinės oro pagalvės, „ABS“. 1,6 litro variantas (GSX) dar papildomai turi šonines oro pagalves, elektrinius galinius langus, automatinio klimato kontrolę; galima rinktis tarp mechaninės ar automatinės pavarų dėžės.
Galingesnis 1,6 l variklis – optimalus pasirinkimas dėl geresnių dinaminių savybių ir didesnio komforto.
Ką verta žinoti apie konkurentus?
Prieš apsisprendžiant dėl Proton GEN-2 rekomenduojama palyginti jį su kitais šios klasės naudotais hečbekais. Rinkoje gausu alternatyvų, kurios gali pasiūlyti didesnį patikimumą, saugumą ar komfortą panašioje kainų kategorijoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.