Proton Impian sedano (2001–2008) apžvalga

Proton Impian sedano (2001–2008) apžvalga

Proton Impian yra vienas iš tų pasirinkimų, į kuriuos verta atkreipti dėmesį ieškant nebrangaus šeimyninio automobilio. Šio modelio pagrindinis privalumas – turtinga įranga ir gera kaina, kuri dažnai būna žemesnė nei artimiausių konkurentų. Kompaktiškas sedanas siūlo viską, ko reikia kasdieniams poreikiams, o eksploatavimo kaštai išlieka palankūs net ir naudotų automobilių rinkoje.

Važiavimas ir valdymas

Proton Impian stebina savo valdymu – automobilis gana tiksliai klauso vairo, išlieka stabilus posūkiuose ir nesvyruoja, kai reikia manevruoti greičiau. Šiame modelyje buvo pritaikytos Lotus kūrėjų žinios apie važiuoklės reguliavimą, todėl jausmas už vairo neprimena pigesnių šio segmento atstovų. Nors pakaba yra gana komfortiška, keleiviai nejaučia smarkių kratymų net ir keliaujant prastesniais keliais.

Variklis ir važiavimo ypatumai

Impian komplektuojamas tik su vienu, 1,6 litro benzinu varomu varikliu, išvystančiu 75 kW (102 AG). Vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 6,7 l/100 km – palyginti neblogas rezultatas šio dydžio automobiliui. Tačiau važiuojant su pilnu salono krūviu ar bandant staigiau įsibėgėti, variklio traukos gali pritrūkti, o dirbdamas aukštesniais sūkiais jis tampa gerokai garsesnis nei konkurentai.

Salonas ir komfortas

Nors viduje viskas pakankamai funkcionalu, salono apdaila atrodo pigiai, o kai kurios detalės – nepatvarios. Vairuotojui gali pritrūkti sėdynės patogumo, nėra vairo atstumo reguliavimo. Nepaisant šių trūkumų, penki suaugę keleiviai gali patogiai keliauti ilgus atstumus, o bagažinė tilpumu nenusileidžia konkurentams. Galinė sėdynė yra atlenkiama, tad automobiliu nesunkiai galima gabenti didesnius daiktus.

Eksploatavimo išlaidos

Naudotas Proton Impian išsiskiria žemais eksploatacijos kaštais – dalys prieinamos ir nėra brangios. 1,6 litro variklis pasižymi neblogu ekonomiškumu, todėl lyginant su panašiais modeliais, kaip Renault Laguna ar Ford Mondeo su 1,6 litro motorais, „Impian“ kasdieniai degalų ar priežiūros išlaidos dažnai būna šiek tiek mažesnės.

Taršos mokestis

Lietuvoje eksploatuojant šį automobilį, reikia atkreipti dėmesį į CO₂ emisiją, kurios dydis priklauso ne tik nuo variklio, bet ir nuo pirmos registracijos metų bei kuro tipo. Proton Impian, turėdamas benzininį variklį ir ganėtinai kuklias emisijas, dažniausiai priskiriamas mažiau taršių transporto priemonių kategorijai, tačiau prieš perkant verta pasitikrinti, kokie tiksliai mokesčiai bus taikomi pagal Lietuvos įstatymus.

Įranga ir saugumas

Nesvarbu, ar pasirinksite bazinę GLS, ar geresnę GSX komplektaciją, visi Proton Impian turi kondicionierių, elektrinius langus, radiją su CD grotuvu ir elektrinius veidrodėlius. Pilnos komplektacijos modeliai pasižymi papildomomis funkcijomis, tokiomis kaip odinės sėdynės ar šešių diskų keitiklis. Standartinę saugumą užtikrina priekinės ir šoninės oro pagalvės, anti-blokavimo sistema ir traukos kontrolė. Kai kurie automobiliai pasiūlo automatinę pavarų dėžę, tačiau daugiausia pirkėjų rinkdavosi paprastą ir patikimą mechaninį variantą, kuris leidžia iš šio variklio „išspausti“ maksimaliai sklandų darbą.

Ką rinktis iš naudotų?

Lietuvos naudotų automobilių rinkoje dažniausiai rasite tik 1,6 litro, 102 AG benzininio variklio versijas. Renkantis tarp apdailos lygių, reikėtų ieškoti įdomesnių komplektacijų su šildomomis sėdynėmis ar geresne garso sistema. Visi modeliai pasižymi panašiu ekonomiškumu ir patikimumu, tad pasirinkimą nulems norima įrangos gausa ar asmeninės pageidavimai.

Galimi trūkumai

Norintiems daugiau erdvės, Proton Impian gali pasirodyti kiek ankštas, o salono kokybės lygis kai kam pasirodys nepakankamas. Taip pat verta įsitikinti, kad automobilio priežiūra buvo atlikta nuosekliai – net ir paprastų modelių eksploatacija gali pareikalauti dėmesio dėl amžiaus ar dėvėjimosi.

Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?

Proton Impian pagrindiniai konkurentai naudotų automobilių rinkoje – populiarieji Renault Laguna ir Ford Mondeo. Šie modeliai dažnai siūlo kiek daugiau variklių pasirinkimų ar geresnio komforto, tačiau kainuoja brangiau tiek pirkimo, tiek eksploatacijos prasme. Palyginus pagal įrangos lygį ir ekonomiškumą, Proton Impian išlieka patrauklus taupiam vairuotojui, tačiau poreikį komfortui ar galios rezervui labiau patenkins kiti segmento atstovai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *