„Proton Satria“ hečbeko (2000–2004) apžvalga

„Proton Satria“ hečbeko (2000–2004) apžvalga

Proton Satria yra nedidelis hečbekas, neretai sulaukiantis kritikos dėl prastų važiavimo savybių, ekonomikos ir surinkimo kokybės. Nors greitas žvilgsnis gali sudaryti patrauklios kainos įspūdį, išbandžius tampa akivaizdu, kad automobilis gerokai atsilieka nuo daugelio konkurentų.

Važiavimo savybės

Kasdienėje eksploatacijoje Satria nepalieka itin gerų įspūdžių. Vairavimas nėra nei dinamiškas, nei patogus – pakaba dažnai pasirodo per kieta, o dėl prastos garso izoliacijos važiuojant girdisi nemažai triukšmo tiek iš variklio, tiek iš kelio ar vėjo. Nesvarbu, kurį variklį pasirinksite – jie abu, tiek 1,3 l, tiek 1,5 l, veikia garsiai ir stokoja rafinuotumo.

Salono įranga ir erdvė

Bene akivaizdžiausias trūkumas – viduje naudojamos pigios medžiagos ir apdailos kokybė. Galinėje sėdynėje vietos stipriai trūksta, tad kelionės ilgesnės trukmės keleiviams vargu ar bus patogios. Standartinė įranga pradinėse versijose minimaliausia – bazinės versijos turi vairo stiprintuvą, o patogumų rasime nedaug.

Proton Satria GTi versija

Iš visos Satria gamos išsiskiria sportiškoji GTi versija. Ši modifikacija buvo patobulinta bendradarbiaujant su „Lotus”, tad pakaba ir vairo mechanizmo charakteristikos ženkliai geresnės nei bazinių modelių. GTi modelis daug smagesnis vairuoti, pakaba pasižymi balansu tarp sportiškumo ir patogumo, o dinamika – nors ir nėra lyderiaujanti klasėje – leidžia iki 100 km/h įsibėgėti per mažiau nei 8 sekundes.

Be techninių patobulinimų, GTi įranga solidesnė: standartinėje komplektacijoje rasite lengvojo lydinio ratlankius, oro kondicionierių, specialų dažymą ir CD grotuvą.

Ekonomiškumas ir išlaikymo kaštai

Eksploatacijos išlaidos iš esmės atitinka nedidelių miesto automobilių lygį, tačiau kuro sąnaudos gali nuvilti. 1,3 l variklio vidutinės sąnaudos siekia apie 8,3 l/100 km, 1,5 l variklis sunaudos panašų kiekį, o automatine pavarų dėže komplektuota versija vidutiniškai ima apie 9,1 l/100 km. GTi modelio apetitas – apie 8,8 l/100 km, tačiau atsižvelgiant į galingumą, tai dar gana priimtina.

Nors Satria kaina naudotų automobilių rinkoje itin žema, aptarnavimas dažnai pasirodo brangesnis nei kitų populiarių markių analogų. Detalių pasirinkimas nėra platus, o kai kurios remonto paslaugos gali kainuoti daugiau dėl riboto tiekimo ar mažos šio modelio paklausos.

Kurią Satria rinktis?

Iš visų siūlomų Satria modelių išsiskiria būtent 133 AG GTi – tai variantas, kuris bent jau dalinai pateisina įsigijimo lūkesčius. Visi kiti modeliai – tiek 1,3, tiek 1,5 litro benzinai – nėra pakankamai dinamiški, triukšmingi ir jiems tenka dirbti aukštomis apsukomis, kad pajustumėte bent minimalų pagreitėjimą.

Komforto lygis labai priklauso nuo komplektacijos. Bazinėse versijose papildomų privalumų beveik nėra, o jei renkatės aukštesnės komplektacijos variantą, dažnai tenka taikytis prie automatinės pavarų dėžės, kuri dar labiau sumažina automobilio dinamiką.

Saugumo įranga

Saugumas – tai dar viena silpna Satria pusė. Daugumoje variantų yra tik vairuotojo oro pagalvė, stabdžių antiblokavimo sistema montuojama tik GTi modelyje. Dėl to šis modelis ženkliai atsilieka nuo šiuolaikinių saugumo standartų.

Taršos mokestis Lietuvoje

Norint įsigyti naudotą Proton Satria, reikėtų atsižvelgti ir į galiojantį taršos mokestį. Lietuvoje šio mokesčio dydis priklauso nuo anglies dioksido emisijos, kuro rūšies bei pirmosios automobilio registracijos metų. Senesni benzinai, kaip Satria, dažnai pasižymi gana aukšta CO₂ emisija, todėl registracijos mokesčiai gali būti didesni nei naujesnių, efektyvesnių modelių.

Kokios yra alternatyvos?

Jei svarstote apie naudotą Satria, vertėtų pasižvalgyti ir į kitus ekonomiškus miesto automobilius ar hečbekus, kurie pasiūlys geresnes važiavimo savybes, modernesnę įrangą ir didesnį saugumą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *