AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

Radau rumunišką automobilį, apie kurį net nebuvau girdėjęs

Mantas Želvys Paskelbė Mantas Želvys
2025 12 gruodžio
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Vaikštinėdamas po rajoną su savo senyvu basetu, neseniai pastebėjau neįprastą keturiais ratais varomą automobilį, kurio iškart neatpažinau. Iš pradžių pagalvojau, kad tai galėtų būti nusidėvėjęs Land Rover, bet niekaip nesiejosi su jokiu Lietuvoje matytu modeliu. Sekantis spėjimas buvo, kad tai galbūt japonų gamybos visureigis, panašus į Land Cruiser Prado ar Nissan Patrol, tačiau nuodugniau peržiūrėjus skirtingų modelių nuotraukas ši versija greitai žlugo.

Automobilis neturėjo nei grotelių, nei atpažinimo ženklų, todėl supratau, kad atpažinti jį bus keblu. Pasidalijau nuotrauka su keliais bendraminčiais automobilių grupėje, ir vienas jų greitai nustatė – tai yra ARO 244 Hunter visureigis. Nepaisant ilgametės domėjimosi išskirtiniais automobiliais patirties, apie šį rumunišką modelį iki tol nebuvau nė girdėjęs. Jei, kaip ir aš, šią markę atrandate pirmą kartą, jos istorija verta dėmesio.

Kas yra ARO?

ARO – tai Auto Romania trumpinys. Ši bendrovė pradėjo veiklą 1957 metais, gamindama pagal licenciją sovietinius GAZ-69 visureigius. Prekinis vardas ARO išpopuliarėjo tik 1972-aisiais, kai pristatytas naujos kartos 24-serijos „Hunter“ modelis. Šios serijos visureigiai buvo gaminami iki pat 2006 metų, jie pasižymėjo skirtingomis kėbulo konfigūracijomis ir įvairiais varikliais – nuo benzininio iki dyzelinio, tarp kurių buvo ir Toyota, Peugeot, Ford, Cosworth, Chrysler, VM Motori, be to, ARO konstravo ir savo jėgos agregatus. Aptiktas modelis, atrodo, priklauso po 1995 metų atnaujintai „Hunter“ versijai, kuriai būdingi dveji žibintai kiekvienoje pusėje šalia stačiakampių grotelių. Visgi tikslų modelio pagaminimo metus nurodyti sunku.

ARO pasaulinis paplitimas

24 serijos ARO visureigiai buvo eksportuojami į daugelį šalių, taip pat gaminami pagal licenciją, pavyzdžiui, Ispanijoje ar Brazilijoje. ARO automobiliai buvo parduodami daugiau nei 55 šalyse. Lietuvoje šis modelis žinomas, tačiau daugiausia visureigiai skirti eksportui. Bandymų importuoti ARO visureigius šeiminiams naudotojams būta ir XXI a. pradžioje, kai tokio tipo technika susilaukė daugiau dėmesio.

Kaip ARO atkeliavo čia?

Visgi dauguma importo projektų nebuvo įgyvendinta, tad iš kur toks automobilis atsirado mūsų apylinkėse – lieka neaišku. Galbūt jis atkeliavo kaip parodomasis ar bandomasis pavyzdys arba kažkoks automobilių entuziastas nusprendė imtis unikalios restauracijos. Pastebėta, kad vairuotojo durelėse atsiradusi didelė rūdžių skylė, o pats automobilis atrodo ilgai stovėjęs lauke, apaugęs vijokliais. Tiesti kelią išskirtinumo siekiančiam visureigiui tokia bazė – gana įdomus pasirinkimas, tačiau restauracijai prireiktų nemažai nuoširdaus darbo ir meistriškumo.

Kokią techniką galima įmontuoti?

Kokia jėgainė šiuo metu slypi po variklio dangčiu – lieka klausimas, tačiau šiandienos automobilių mėgėjui atsiranda galimybė modernizuoti šį modelį, sumontuojant modernų turbodyzelinį arba V8 variklį. Tikimasi, kad dabartinis savininkas turi aiškią viziją, kaip prikelti šį retą automobilį naujam gyvenimui. Jei šis automobilis priklauso jums – būtų įdomu apie tai sužinoti daugiau.

Ankstesnis įrašas

Kuris tavo mėgstamiausias JAV gamybos automobilis?

Kitas įrašas

Boeing Starliner gali vėl pakilti į kosmosą iki 2025 metų pabaigos

Mantas Želvys

Mantas Želvys

Autoservisų ir autodetalių srities ekspertas, daugiau nei 15 metų dirbęs tiek meistru, tiek techniniu konsultantu. Rašo apie automobilių priežiūrą, diagnostiką, padangas, variklių problemas ir serviso praktiką. Jo straipsniai populiarūs dėl paprastai paaiškintų sudėtingų techninių dalykų ir realių patarimų automobilio savininkams.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Radau rumunišką automobilį, apie kurį net nebuvau girdėjęs

2025 12 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 metų „Cadillac Optiq“ – patrauklus pasirinkimas jaunimui

2025 9 gruodžio
Automobilių apžvalga

Aptikau prasčiausią „Tesla Cybertruck“

2025 9 gruodžio
Automobilių apžvalga

Automobiliai, kuriuos keliautojai labiausiai mėgsta rinktis „Uber“ ir „Bolt“ platformose

2025 8 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025