Rinkdamiesi kompaktišką naudotą automobilį miesto gyvenimui, dažnai pagalvojame apie patikrintus vokiškus modelius. Visgi, ne mažiau dėmesio verta skirti naudotam Renault Clio, kuris daugelį metų užsitarnavo populiarumą dėl patikimumo, ekonomiškumo bei praktiškumo.
Renault Clio evoliucija ir pasirinkimai
Nors šis straipsnis daugiausia skirtas 2019 metais atnaujintam Clio modeliui, rinkoje dar gausu ir ankstesnių, kaip 2013–2019 ar net senesnių, egzempliorių. Tokie modeliai kainuos kiek mažiau, tad jei biudžetas ribotas, juos taip pat verta apsvarstyti.
Kuo išsiskiria Renault Clio?
- Plati saugumo įranga
- Didelė bagažinė
- Sklandžiai veikianti hibridinė sistema
- Patraukli interjero apdaila
Visgi, kai kurie savininkai skundžiasi hibridinių modelių patikimumu bei ne itin tiksliu mechaniniu pavarų perjungimu. Taip pat, nors ir komfortiškas, Clio nėra toks dinamiškas kaip kai kurie konkurentai – pavyzdžiui, Ford Fiesta įtraukimo ar Skoda Fabia komforto atžvilgiu.
Patobulintos versijos ir varikliai
2023 metais Clio sulaukė išvaizdos atnaujinimo ir gamintojas ženkliai sumažino siūlomų variklių pasirinkimą – nuo tol galima rinktis tik 1.0 l 90 AG benzininį bei 1.6 l 143 AG hibridinį modelį.
Variklių variantai
- 1.0 SCe (73 AG) benzininis – kiek silpnokas sprendimas
- 1.0 TCe (89 ir 99 AG) – ekonomiškesnis ir gyvesnis
- 1.3 TCe (128 AG) – daugiau galios, komplektuojamas su automatine dvigubos sankabos transmisija
- 1.6 E-TECH (138 AG, hibridas) – tylus ir sklandus, pristatytas 2020 pabaigoje
Geriausia rinktis 1.0 TCe benzininį variklį – jis siūlo tinkamą balansą tarp dinamikos ir ekonomiškumo, nors didesnių lūkesčių turintiems derėtų ieškoti 1.3 TCe arba E-TECH hibrido.
Važiavimas ir komfortas
Renault Clio valdymas bei važiavimo komfortas yra pakankamai subalansuotas kasdieniams poreikiams, tačiau lyginant su kai kuriais konkurentais, automobilis gali pasirodyti kiek ne toks tikslus ar švelnus važiuojant nelygiais keliais. Ypač per duobes ar kelio nelygumus važiuojant didesniu greičiu, Clio gali atrodyti šiek tiek šokčiojantis.
Po 2023 atnaujinimo važiavimo savybės tapo pastebimai geresnės, o pakaba geriau sugeria kelio nelygumus.
Interjeras ir funkcionalumas
Viduje Clio (ypač nuo vidutinės komplektacijos) džiugina švelniomis apdailos medžiagomis ir puikiu ergonomikos lygiu. Pagrindinės įrangos modeliai turi 7 colių lietimui jautrų ekraną, o aukštesnės komplektacijos – 9,3 colių sistemą su pažangesne grafika bei patogesniu valdymu. Abi versijos palaiko Android Auto ir Apple CarPlay belaidį ryšį.
Sėdėti gale vietos nėra tiek daug kiek, pavyzdžiui, Volkswagen Polo, bet gerokai daugiau nei Ford Fiesta. O bagažinė – net didesnė nei abiejų minėtų konkurentų (nors aukštas slenkstis truputį apsunkina krovimą).
Komplektacijos apžvalga
- Evolution – 16 colių ratlankiai, automatiniai LED žibintai, lietaus jutikliai, beraktė užvedimo sistema, automatinis klimato valdymas, 7 colių ekranas, galiniai parkavimo jutikliai.
- Techno – 17 colių ratlankiai, odinis vairas, belaidis telefonų įkrovimas, pažangesni žibintai, priekiniai parkavimo jutikliai, galinio vaizdo kamera.
- Esprit Alpine – sportiška stilistika, sportinės sėdynės, unikalūs 17 colių ratlankiai, didesnis informacinis ekranas, šildomas vairas, šildomos sėdynės, adaptyvi greičio palaikymo sistema.
Naudoto Renault Clio kainos
Automobilio kaina priklauso nuo gamybos metų, komplektacijos ir ridos. Ankstyvesni 2019–2020 metų modeliai kainuoja nuo 8190 eurų. Už 9360–14 040 eurų galima rasti geriau išlaikytų 2020 ar 2021 metų automobilių, o naujesni – 2022–2023 metų Clio kainuoja apie 14 040–17 550 eurų. 2023 ir 2024 metų po atnaujinimo modeliai pradeda kainuoti nuo 17 550 eurų bei daugiau.
Eksploatacinės išlaidos ir ekonomija
Degalų sąnaudos
- 1.5 dCi dyzelinas – 4,2 l/100 km
- Hibridas – 4,4 l/100 km
- 1.0 SCe – 5,4 l/100 km
- 1.0 TCe – 5,2 l/100 km
- 1.3 TCe automatine pavarų dėže – 5,8 l/100 km
- 1.6 hibridas 2023 m. – 4,2 l/100 km
Metinis taršos mokestis
Lietuvoje naudoto Renault Clio metinė kelių taršos rinkliava skaičiuojama pagal anglies dvideginio emisiją, kuro rūšį ir pirmosios registracijos metus. Hibridiniai modeliai dažniausiai taikomi mažesni tarifai, o dyzeliniai ar galingesni – kiek didesni.
Draudimas ir aptarnavimas
Draudimo įkainiai žemi – Clio priklauso 10–15 draudimo grupei, todėl įprastai metinis draudimas kainuoja apie 470–585 eurus. Gamintojas siūlo išplėstus techninės priežiūros paketus: 3 metų/48 000 km planas kainuoja apie 584 eurus mokant iš karto ar 12 eurų per mėnesį, 4 metų/64 000 km planas – apie 876 eurus arba 16,3 euro per mėnesį.
Patikimumas ir dažnos bėdos
Nuo 2019 metų gaminami benzininiai ir hibridiniai Clio vertinami kaip gana patikimi, dauguma vairuotojų fiksuoja tik smulkias ir nenumatytas problemas. Visgi, hibridinių modelių savininkai dažniau mini elektronikos gedimus, dėl kurių tenka kreiptis į atstovybes.
Patirtis su aptarnavimo centrais – nevienareikšmė: vieni giria greitą ir profesionalų aptarnavimą, kiti pasigenda lankstumo ar skundžiasi ilgesniais remonto terminais.
Kurią Renault Clio versiją rinktis?
Daugeliui pirkėjų optimaliausias pasirinkimas bus 99 AG 1.0 TCe benzininis variklis – jis derina ekonomiškumą ir dinaminius rodiklius. Hibridas dėl mišrių atsiliepimų apie patikimumą tinka tiems, kas daugiau važinėja mieste ir nori mažesnių emisijų, tačiau įprastai benzininė versija yra pigesnė ir paprastesnė eksploatuoti.
Jei įmanoma, verta dairytis 2023 metais atnaujinto modelio – šios Clio versijos patobulintos dinamiškumo, komforto ir įrangos atžvilgiu. Rekomenduotina rinktis Evolution komplektaciją – ji siūlo optimaliausią kainos ir turimos įrangos santykį.
Alternatyvūs modeliai
Jei ieškote didesnio vairavimo malonumo, Ford Fiesta įtrauks smagesniu valdymu, nors bagažinė bus mažesnė, o vietos gale – ribotai. Trokštantiems aukščiausio komforto tiktų Volkswagen Polo arba Skoda Fabia – jie minkštesni, erdvesni ir siūlo šiek tiek solidesnį interjerą.




