Renault Grand Scenic (2009–2016 m.) apžvalga

Renault Grand Scenic (2009–2016 m.) apžvalga

Renault Grand Scenic – tai septynvietis universalus automobilis, dažnai pasirenkamas šeimų, kurioms reikia daug vietos ir lankstumo. Nors šio modelio dizainas nėra pats įspūdingiausias, tačiau praktiškumo jam tikrai netrūksta. Šiame segmente Grand Scenic tiesiogiai konkuravo su tokiais modeliais kaip Volkswagen Touran, Opel Zafira ar Ford Grand C-Max.

Kas išskiria Grand Scenic?

Didžiausia šio automobilio stiprybė – erdvumas ir galimybė prisitaikyti prie šeimos poreikių. Salone – septynios sėdimos vietos, tad vežti vaikus į mokyklą ar išvykti į kelionę nebėra iššūkis. Tiesa, trečioji sėdynių eilė – geriausia pasirinkti vaikams, nes suaugusiems ten pritrūks vietos kojoms. Jei galinės sėdynės nenaudojamos, jas galima pilnai nulenkti į grindis, taip padidinant bagažinės tūrį. Pakrovimo angos žemai ir plačiai, tad įkrauti didesnius daiktus – paprasta. Norint visiškai lygios pakrovimo erdvės, reikės išimti ir vidurinę sėdynių eilę, tačiau jos yra sunkios, todėl išėmimas gali pareikalauti pastangų.

Variklių pasirinkimas ir ekonomiškumas

Grand Scenic gali būti komplektuojamas tiek dyzeliniais, tiek benzininiais varikliais. Dauguma pirkėjų rinkosi dyzelinius modelius dėl praktiškesnio kuro sąnaudų ir didesnio sukimo momento. 1,5 l dyzelinis variklis (78 kW/106 AG) garsėja tylumu ir ekonomiškumu, nors dinamikos jam nepakaks spartiems manevrams. Benzininių variklių pasiūloje rasite 1,2 l TCe su 84 kW/114 AG arba 94 kW/128 AG – abu jie tylūs, tačiau 128 AG versija labiau tinka šiam dideliam automobiliui.

Degalų sąnaudos:

  • 1,2 l TCe 114 AG/128 AG – vidutinės sąnaudos apie 6,2 l/100 km.
  • 1,5 dCi 106 AG – apie 5,4 l/100 km.
  • 1,6 dCi 128 AG – net iki 4,4 l/100 km pagal gamintojo duomenis.
  • Benzininiai 1,6 l VVT ar 1,4 l turbo – sąnaudos viršija 7 l/100 km, o didesnį 2,0 l benzino variklį rinktis verta nebent ieškantiems galios – sąnaudos apie 8–9 l/100 km.

Kiek kainuos eksploatacija ir mokesčiai?

Grand Scenic eksploatacinės išlaidos priklauso nuo variklio rūšies – mažesnės talpos bei ekonomiškesni varikliai pasižymi mažesne tarša ir mažesniu kuro poreikiu. Lietuvoje eksploatacijos ir taršos mokesčiai nustatomi pagal variklio tipą, pirmos registracijos metus ir anglies dioksido (CO₂) emisiją. Tad ekonomiškesni modeliai leis sutaupyti tiek kuro, tiek taršos mokesčių sąskaita. Didesni ir galingesni varikliai dažniausiai reikš didesnes išlaidas tiek degalams, tiek mokesčiams.

Didžiausių pirkimo ir savininkų kaštų galite išvengti rinkdamiesi dyzelinį 1,6 dCi variklį – jis ne tik taupus, bet ir dažniausiai pigiausias eksploatuoti pagal taršos mokestį.

Komfortas, valdymas ir interjeras

Renault Grand Scenic savo klasėje išsiskiria saugumu, talpumu ir lanksčia salono erdve. Nors pakabos komfortas galėtų būti ir geresnis – važiuojant per didesnes duobes jaučiamas ‘bulpėtas’ automobilio judėjimas, tačiau sėdėti ir važiuoti net ilgesnėse kelionėse yra patogu.

Automobilio valdymas orientuotas į saugumą ir paprastumą, o ne sportinius pojūčius. Vairo stiprintuvas lengvas – puikiai tinkantis parkavimui, bet tiesiuose keliuose nepateikia daug grįžtamojo ryšio. Didelis pliusas – gausiai išdėstytos daiktadėžės ir nemažai vietos priekyje. Vairuotojo sėdynę bei vairą galima reguliuoti įvairiomis kryptimis, tad patogią padėtį ras kone visi.

Salono medžiagų kokybė gera – didesnės komplektacijos modeliai „Dynamique TomTom“ komplektuojami su automatinėmis šviesomis, lietaus davikliais, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais, kruizo kontrole, Bluetooth, odine vairuotojo apdaila bei TomTom navigacija.

Automobilio kaina ir pasirinkimai

Lietuvje naudotų Renault Grand Scenic pasiūla – plati. Seniausi septynviečiai, priklausomai nuo būklės, kainuoja nuo maždaug 1750 eurų. Už 5250–5850 eurų galima rasti tvarkingą, vidutinės komplektacijos „Dynamique TomTom“ versiją su rida iki 105 000 km. Turint didesnį, apie 8775 eurų biudžetą, atsiveria nemažai atnaujintų po 2012 metų gamintų variantų, neretai su sumažėjusia rida. Jei aktualus visai naujas modelis, už vėlyvą 2016 metų automobilį gali tekti sumokėti apie 14 000 eurų, priklausomai nuo būklės ir ridos.

Kokios alternatyvos?

Ieškant alternatyvų Renault Grand Scenic, verta pasidomėti Volkswagen Touran, kuris pasižymi dar geriau transformuojama salonu bei malonesne važiuokle. Jo vidaus apdaila kokybiška ir solidi, variklių gama – ekonomiška. Ford Grand C-Max – kitas populiarus pasirinkimas; itin patogu atsidarančios galinės slankiojančios durys, todėl vaikų sodinimas ankštoje stovėjimo aikštelėje tampa paprastesnis. Viduje stebina erdvumu, o 1,0 l „Ecoboost“ variklis – nors ir trijų cilindrų – pasižymi maloniomis dinaminėmis savybėmis.

Išvada

Renault Grand Scenic – patikimas ir lankstus šeimos automobilis, kuris puikiai tiks tiems, kam svarbu įkandin vaikų suspėti be rūpesčių. Tiek degalų sąnaudos, tiek eksploatacijos kaštai pasirinkus ekonomišką variklį bus prieinami, o gausus įrangos sąrašas net ir bazinėse komplektacijose suteiks kasdienio komforto.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *