Renault Grand Scenic (2016–2020 m.) vienatūrio apžvalga

Renault Grand Scenic (2016–2020 m.) vienatūrio apžvalga

Renault Grand Scenic – tai vienas tų retų vienatūrių, kurie stengiasi atrodyti išskirtinai. Dailios, banguotos kėbulo linijos smarkiai išsiskiria iš daugumos konkurentų griežtesnių formų, todėl šis modelis gali patikti tiems, kas siekia ne tik praktiškumo, bet ir šiek tiek charakterio automobilio išorėje.

Praktiškumas ir erdvės pojūtis

Nors pirmoje eilėje dėl didelių langų jaučiamas lengvumas ir erdvumas, realybėje Grand Scenic nėra pats talpiausias septynvietis. Užpakalinėse eilėse vietos gali trūkti tiek kojoms, tiek galvai, ypač ilgesnių kelionių metu ar keliaujant pilnu automobiliu. Antroje eilėje aukštą grindų lygį pajus ir suaugę keleiviai. Jei norėsite suteikti daugiau vietos trečiai eilei, teks pastumti vidurines sėdynes į priekį, bet tuomet erdvės trūks dar stipriau. Galiausiai, paskutinių eilių sėdynės labiau tiks vaikams, o ne suaugusiems keleiviams.

Salono įranga ir valdymas

Aukštesnės komplektacijos Grand Scenic modeliuose montuojamas vertikalus multimedijos ekranas – puiki pagalba naudojantis navigacija. Tačiau meniu išdėstymas sudėtingas, o greitų paspaudimų mygtukų stygius reiškia, kad nustatymus keisti teks ilgesniame kelio ruože. Visa prietaisų skydelio išvaizda yra moderni, tačiau žemesnėse dalyse naudotos girgždančios plastmasės gali priminti apie ekonomišką kainos segmentą. Skaitmeniniai ekranai atrodo įdomiai, bet jų funkcionalumas nusileidžia naujausiems sprendimams, kurie siūlomi kituose šiuolaikiškuose automobiliuose.

Važiavimo pojūtis ir saugumas

Važiuodamas Renault Grand Scenic dažniausiai užtikrina komfortą – švelni pakaba sugeria didesnius nelygumus, todėl net su didesniais ratais kelionė išlieka pakankamai rami. Kita vertus, posūkiuose automobilio kūnas smarkiai svyruoja, o vairo sistema reaguoja vangiai ir ne visada informuoja vairuotoją apie padangų kontaktą su kelio danga. Stovėjimo metu didelis kėbulas gali pareikalauti kantrybės ieškant vietos ar manevruojant ankštoje aikštelėje.

Džiugina saugumo rodikliai – šis modelis surinko visus penkis Euro NCAP įvertinimo žvaigždutes pagal 2016 metų standartus. Ypač geros yra suaugusiųjų (90 %) ir vaikų (82 %) saugos sistemos, tad tai – saugus šeimos automobilis.

Variklių pasirinkimas ir degalų sąnaudos

Grand Scenic siūlomas su plačiu turbo variklių spektru. Baziniai – 1,2 litro benzininis (113 AG) ir 1,5 litro dyzelinis (108 AG) – efektyvūs ir santykinai tylūs, bet gali sunkiai susitvarkyti su sunkesniu kėbulu, ypač vežant daugiau žmonių ar daiktų. Ieškant daugiau galios, verta atkreipti dėmesį į 1,6 litro dyzelinius variklius (128–158 AG), kurie užtikrina geresnį dynamizmą, tik reiktų tikėtis šiek tiek didesnio triukšmo. Bene efektyviausias iš jų – 1,5 litro Hybrid Assist dyzelinis variklis su elektros pagalba. Oficialiais duomenimis, šios versijos vidutinės degalų sąnaudos siekia 3,0 l/100 km, o „grynas” 1,5 l dCi – apie 3,3 l/100 km. Tarp benzininių variklių efektyviausi yra naujausi 1,3 litro variantai.

Eksploatacinės ir išlaikymo išlaidos

Grand Scenic degalų sąnaudos maloniai nustebins, ypač renkantis ekonomiškiausius dyzelinius variklius. Lietuvoje už šį automobilį mokamas taršos mokestis, priklausomai nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – prieš perkant verta įvertinti šį aspektą, nes didesni varikliai ir senesni modeliai bus brangesni išlaikyti.

Renault serviso kainos – nei aukščiausios, nei pačios žemiausios. Įsigijus trijų ar daugiau metų senumo modelį, galima pasinaudoti Renault aptarnavimo kainų pasiūlymais vyresniems automobiliams, kas leidžia išlaidas suvaldyti racionaliau.

Komplektacijos pasirinkimas

Standartinė Expression+ versija turi viską, ko reikia kasdienai, tačiau dauguma naudotų Grand Scenic siūlomi su Dynamique Nav įranga. Tai – optimalus balansas tarp kainos, komforto ir įrangos: integruota navigacija, patogesni sprendimai šeimai. Ieškantiems ypatingo komforto – Dynamique S Nav su didesniu, vertikaliu ekranu arba Signature lygis, tačiau brangiausios versijos retai pasitaiko rinkoje ir dažniausiai būna pernelyg brangios naudotų automobilių pirkėjui.

Alternatyvos ir konkurentai

Pagrindinis Grand Scenic konkurentas – Volkswagen Touran. Jis ne toks išraiškingas išvaizda, bet yra praktiškesnis, patogesnis ir dažnai net taupesnis, ypač jeigu aktualus ekonomiškas šeimos automobilis. Citroën Grand C4 Picasso išsiskiria komfortu ir praktiškumu, o interjere netrūksta žaismingų sprendimų. Ieškantys nebrangaus ir universalaus varianto dažnai renkasi Vauxhall Zafira Tourer dėl patikimumo ir itin patrauklios kainos, nors vairavimo džiaugsmo čia nedaug.

Išvada

Renault Grand Scenic siūlo įdomų stilių ir gerus saugumo rezultatus, tačiau nusileidžia varžovams praktiškumu bei valdymo malonumu. Geriausiai šis modelis tiks tiems, kurie vertina išskirtinę išvaizdą ir nori ekonomiško, šeimai tinkamo automobilio, tačiau didelės salono erdvės ar dinamiškumo nėra šiame modelyje svarbiausi privalumai. Prieš perkant rekomenduojama įvertinti taršos mokestį bei pasirinkti optimalų variklį – tai padės džiaugtis eksploatavimu kasdienėje vairavimo rutinoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *