Renault Kadjar – tai praktiškas ir šeimoms patrauklus SUV automobilis, kuris išsiskiria erdviu salonu, didele bagažine ir palankiomis eksploatacijos sąnaudomis. Nors jo dizainas gal kiek santūresnis, pirkėjai, ieškantys naudoto, ekonomiško ir patikimo šeimos automobilio, verta atkreipti dėmesį į šį modelį. Kadjar platformą dalijasi su Nissan Qashqai, todėl jo patikimumas ir važiavimo savybės artimos šiam populiariam automobiliui. 2018 m. atnaujinimas dar labiau pagerino modelio įrangą bei variklių asortimentą.
Praktiškas pasirinkimas šeimai
Kadjar viduje rasite daug erdvės tiek priekyje, tiek gale. Galinių sėdynių zona džiugina pakankama vieta kojoms ir galvai net aukštesniems keleiviams. Durys atsidaro plačiai, todėl vaiko kėdutę įdėti nesudėtinga. Priekyje taip pat netrūksta vietos ir patogių daiktų dėtuvėlių – jose lengvai tilps vandens buteliukas arba įvairūs smulkūs elektroniniai įrenginiai.
Bagažinė – viena didžiausių savo klasėje
Renault Kadjar turi talpią bagažinę, kuri net pranoksta Nissan Qashqai. Aukštesnės komplektacijos modeliuose galima rasti dvigubą bagažinės grindį, o atlenkus galines sėdynes (60/40 dalimis) susiformuoja lygi pakrovimo erdvė. Tiesa, sėdynės neturi slankių bėgių, kokių galima rasti kai kuriuose konkurentuose, tačiau daugeliui vairuotojų šios erdvės visiškai pakaks.
Patikimi ir ekonomiški varikliai
Kadjar variklių gama siūlo įvairių pasirinkimų. Pradžioje gamintas su dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais varikliais. Po atnaujinimo pagrindiniu pasirinkimu tapo 1,3 litro benzininis variklis, kurio galia svyruoja nuo 140 iki 160 AG. Šis motoras pasižymi dinamika ir sklandžiu veikimu kasdienėje eksploatacijoje. Ekonomiškas 1,2 litro TCe benzininis variklis gerai tinka važinėjantiems mieste, tuo tarpu dyzeliniai, ypač 1,5 dCi (113 AG), praverčia tiems, kurie tenka dažnai važiuoti didesnius atstumus ar gabenti pilną keleivių saloną. 1,6 litro dyzelis gali būti komplektuojamas ir su visų varomų ratų sistema.
Važiavimas ir komfortas
Nors Kadjar vairavimas nėra toks aštrus ar malonus, kaip kai kurių konkurentų, kasdienėse situacijose jis patogus. Standartiniai modeliai pasižymi padoriu komfortu, tačiau su didesniais, 19 colių ratlankiais važiuoklė tampa kietesnė ir kelio nelygumai jaučiami stipriau.
Įranga ir komplektacijos
Pasirinkimas platus – nuo bazinės iki prabangesnių komplektacijų. Jau standartinėje versijoje rasite tokius patogumus kaip kruizo kontrolė, oro kondicionierius, multimedijos sistema su „Bluetooth“ bei DAB radiju. Paaukštintos komplektacijos siūlo pažangesnę informacinę sistemą su 7 colių lietimui jautriu ekranu, navigacija, dviejų zonų klimato kontrole, raktų atpažinimą, automatinį apšvietimą ir lietaus jutiklius. Prabangesniuose variantuose taip pat rasite LED žibintus, panoraminį stogą, pusiau odines arba natūralios odos sėdynes, Bose garso sistemą, parkavimo jutiklius, kamerą, aklųjų zonų stebėjimo sistemą ir šildomas priekines sėdynes.
Kaip sekasi Kadjar ekonomikai?
Renault Kadjar pasižymi itin ekonomiškais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. 1,2 TCe benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja apie 5,6–5,4 l/100 km, priklausomai nuo transmisijos. 1,5 dCi dyzelis pagal gamintoją vidutiniškai sunaudoja vos 3,8 l/100 km, nepriklausomai nuo pavarų dėžės, o 1,6 dCi – apie 4,3 l/100 km. 1,6 litro benzininis turbo variklis (163 AG) „ima“ apie 6,2 l/100 km. 2018 metais papildytas 1,3 litro benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja 5,9–6,0 l/100 km.
Didesni ratai ir prabangesnės komplektacijos gali šiek tiek padidinti degalų sąnaudas – su 19 colių ratlankiais vidutinės sąnaudos didėja, nors skirtumas nėra itin didelis.
Eksploatacija ir mokesčiai
Nuo 2015 metų naudotų Renault Kadjar kainos prasideda maždaug nuo 4700 eurų už daug nuvažiavusį modelį. Geros būklės, vidutinės ridos ir su pilna aptarnavimo istorija Kadjar kainuos apie 5800–9400 eurų, o naujesnių modelių kainos viršija 9400 eurų.
Lietuvoje šiam automobiliui taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai varikliai paprastai išmeta mažiau CO₂, bet tarifas priklauso ir nuo konkretaus modelio bei variklio versijos.
Kokį Kadjar rinktis?
Trumpoms kelionėms ar miestui pakaks benzininio 1,2 TCe variklio, o tiems, kas daug važiuoja užmiestyje ar dažnai veža keleivius, labiau tiks dyzelinis 1,5 dCi variklis dėl didesnio sukimo momento ir mažesnių sąnaudų. Dinamiškesniems vairuotojams verta pagalvoti apie galingesnį 160 AG 1,3 litro benzininį.
Iš įrangos variantų patraukliausias daugelio pirkėjų pasirinkimas – „Dynamic Nav“, nes čia derinama pažangi multimedija, dviejų zonų klimato kontrolė bei automatinės funkcijos, užtikrinančios daugiau komforto.
Pagrindiniai konkurentai
Renault Kadjar tiesiogiai konkuruoja su Nissan Qashqai, kuris jau daug metų dominuoja šiame segmente dėl rafinuoto salono ir žemų eksploatacijos sąnaudų. Kia Sportage taip pat gali būti geras pasirinkimas dėl praktiškumo, tačiau ne visi jo varikliai tokie rafinuoti ar taupūs kaip pas Kadjar. Seat Ateca – geriausiai valdomas mažas SUV, tačiau jo vertė išlieka didelė, todėl naudoti modeliai paprastai brangesni, o vidaus erdvės lankstumas kiek ribotas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.