Renault Scenic nuo 2016 iki 2019 metų gaminimo laikotarpio siekia išsiskirti tarp vienatūrių – šis modelis pasižymi akį traukiančiais išorės sprendimais ir aptakiomis linijomis, o ne tradiciniu griozdišku dizainu. Šiuolaikiškas vaizdas neabejotinai traukia žvilgsnį, tačiau svarbiausia – ar tokie dizaino sprendimai nedaro kompromisų praktiškumui?
Praktiškumo ir komforto balansas
Renault Scenic sukurta taip, kad primintų erdvią ir universalią transporto priemonę šeimai, tačiau kai kurie sprendimai kelia klausimų. Priekyje erdvės netrūksta, dideli langai užtikrina puikų matomumą ir šviesą. Tačiau galinėse sėdynėse – kiek kita patirtis. Grindys čia aukštos, o sėdynės sumontuotos žemai, todėl keleiviams gali būti nepatogu – jų keliai pakyla aukštyn, o vietos kojoms stinga labiau nei, pavyzdžiui, Volkswagen Golf SV ar Citroen C4 Picasso modeliuose.
Įranga ir interjero kokybė
Renault Scenic siūlo keturias pagrindines komplektacijas: Expression+ turi automatinį klimato valdymą, Bluetooth ir skaitmeninį radiją. Dynamique Nav papildomai suteikia navigacijos sistemą, sulankstomus staliukus, parkavimo jutiklius priekyje ir gale. Dynamique S Nav aprūpinta išmaniuoju jutikliniu ekranu ir panoraminiu stoglangiu, o Signature Nav viršūnėje – odinės sėdynės ir LED žibintai.
Pagrindinėse versijose dominuoja paprasti valdymo sprendimai, o aukštesnėse komplektacijose – statmenas jutiklinis ekranas. Nors toks dizainas patogus navigacijai, meniu valdymas gali būti sudėtingas, o trumpųjų nuorodų mygtukų trūksta. Priekinė panelė iš pirmo žvilgsnio džiugina, tačiau apatinėje dalyje naudojamos pigesnės plastiko apdailos detalės. TFT ekranai modernizuoti, bet jų funkcionalumas ne toks lankstus kaip kai kurių konkurentų.
Variklių pasirinkimas ir važiavimo savybės
Iš pradžių Scenic buvo siūlomas su 1,2 l benzininiais (113 AG ir 128 AG) bei 1,5 l dyzeliniais varikliais (94 AG, 108 AG ir 158 AG). 108 AG versija taip pat galėjo būti įsigyta su Hybrid Assist technologija, kur mažas elektrinis motoras padeda sumažinti kuro sąnaudas ir pagerina dinamiką. Vėliau 1,2 l variklius pakeitė našesni 1,3 l variantai (113 AG ir 138 AG), o galingesnei versijai buvo suteikta galimybė naudoti automatinę pavarų dėžę.
Nors teoriškai pasirinkimas platus, silpnesni varikliai sunkiai „tempia“ gana sunkią konstrukciją. Galingesni varikliai šią problemą dalinai sprendžia, bet dauguma pagrindinių konkurentų siūlo dar geresnį balanso tarp galios ir taupumo variantą. Važiavimo kokybė labiau orientuota į komfortą – pakaba labai minkšta, kas kompensuoja didelių ratlankių kietumą, tačiau posūkiuose automobilis svyruoja, vairas nėra informatyvus – todėl azartiškai vairuoti Scenic nesinori.
Saugumas ir vertė
Vienas esminių Scenic pranašumų yra aukšti saugumo rezultatai. Modelis per Euro NCAP bandymus 2016 m. pasiekė maksimalius penkis žvaigždutes, o suaugusiųjų bei vaikų saugos rezultatai siekia atitinkamai 90% ir 82%. Tai nuramina šeimas, ieškančias saugaus automobilio kasdienai.
Eksploatacinės išlaidos
Pirkimo kaina
Norint įsigyti naudotą Renault Scenic iš šio laikotarpio, verta planuoti bent 15 210 eurų biudžetą už paprastesnės komplektacijos modelį. 2018 ir 2019 metų modeliai kainuoja apie 16 380–21 060 eurų. Lyginant su konkurentais, Scenic nėra pigus, bet išlaiko stiprią įrengimo lygio ir įvaizdžio kombinaciją.
Degalų sąnaudos ir priežiūra
Tarp visų versijų ekonomiškiausia – 1.5 dCi Hybrid Assist, kuri vidutiniškai sunaudoja apie 3,0 l/100 km. Standartinis 1,5 l dyzelinis motoras irgi labai ekonomiškas – apie 3,3 l/100 km. Įprastos benzininių versijų sąnaudos kiek didesnės – racionaliausi pasirinkimai čia yra 1,3 l varikliai.
Serviso paslaugų kainos Renault Scenic yra vidutinės savo klasėje, tad nei permokėsite, nei ženkliai sutaupysite. Automobiliui sulaukus trejų metų, galima pasinaudoti specializuotais fiksuotos kainos serviso pasiūlymais, tai padeda kontroliuoti remonto išlaidas.
Taršos mokestis Lietuvoje
Renault Scenic taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai ir benziniai varikliai turi skirtingas tarifo ribas – ekonomiškiausi modeliai (ypač su Hybrid Assist sistema) bus apmokestinami žemesniu tarifu, o vyresnės, galingesnės versijos – brangesniu.
Rekomendacijos
Kuris Renault Scenic geriausias?
Jei ieškote optimalios pusiausvyros, tinkamiausias pasirinkimas – 1,5 l dyzelinis variklis su 108 AG, ypač Dynamique Nav komplektacijoje. Ši kombinacija gerai subalansuoja kainą, komfortą, degalų sąnaudas ir įrangą. Vis dėlto, jei norite benzininės versijos dėl mažesnių taršos iššūkių miestų zonoje – geriau rinktis vėlyvesnius, 1,3 l motorus.
Kokie konkurentai turi pranašumų?
Vertinant alternatyvas, Volkswagen Golf SV yra talpesnis, komfortiškesnis ir pasižymi aukštesne salonų apdailos kokybe bei geresnėmis važiavimo savybėmis. Citroen C4 Picasso dar ryškiau orientuotas į minkštą komfortą ir tuo pačiu užtikrina patogesnes keliones šeimai, taip pat dažnai kainuoja pigiau. Verta atkreipti dėmesį ir į Opel Zafira Tourer – šis modelis turi dvi papildomas paslėptas sėdynes ir taip siūlo daugiau universalumo už panašią kainą.




