Renault Vel Satis yra penkių durų didesnės klasės hečbekas, išsiskiriantis gausia standartine įranga ir aukštu saugumo lygiu. Šis modelis buvo sukurtas kaip prabangi ir išskirtinė alternatyva tradiciniams verslo klasės automobiliams.
Važiavimas ir komfortas
Šis automobilis puikiai tinka ilgoms kelionėms – važiuojant greitkeliu salone stebėtinai tylu, sklindančio vėjo ir variklio garsų beveik nesigirdi. Minkštai veikianti pakaba užtikrina švelnų riedėjimą lygiais keliais, tačiau ant nelygumų galimi kiek staigesni kūno judesiai. Labiau sportiško valdymo mėgėjai gali likti kiek nusivylę, nes posūkiuose automobilis nėra itin manevringas.
Erdvumas ir funkcionalumas
Viena didžiausių Vel Satis stiprybių – erdvus salonas ir didelis bagažinės tūris. Galinių sėdynių keleiviai turi daug vietos kojoms, o jei prireiks daugiau vietos bagažui, didelės galinės durelės leis lengvai jį praplėsti. Tiesa, už galinių sėdynių sėdintiems keleiviams gali šiek tiek trūkti vietos galvai.
Salonas ir įranga
Vairuotoją pasitinka solidūs, tvirtai prilaikantys sėdynės, kurių reguliavimo galimybės leidžia patogiai įsitaisyti kiekvienam. Standartinėje įrangoje rasite odinį vairą, automatinį klimato valdymą, lengvojo lydinio ratlankius, automatinį stabilumo kontrolės sistemą, ABS bei priekines ir šonines oro pagalves. Automobilis atitinka aukščiausius Euro NCAP saugumo reikalavimus.
Visgi priekinio skydelio valdymo mygtukai nėra patys patogiausi – kai kurie jų per smulkūs, o valdymas galėtų būti intuityvesnis. Nepaisant to, bendras įrangos lygis net ir baziniuose modeliuose lenkia daug kitų šio segmento automobilių.
Kuro sąnaudos ir eksploatacija
Naudotą Renault Vel Satis rinkoje galima rasti pakankamai palankiomis kainomis, ypač jei bus pasirinktas gerai prižiūrėtas modelis. Priklausomai nuo variklio, kuro sąnaudos gali gerokai skirtis: galingiausias 3,5 l V6 benzininis variklis sunaudoja apie 9,6 l/100 km, o populiariausias 2,2 l dyzelinis variantas – apie 7,1 l/100 km. Pastarasis pasižymi optimalia pusiausvyra tarp dinamikos ir ekonomiškumo bei yra dažniausiai sutinkamas naudotų automobilių rinkoje.
Lietuvoje Renault Vel Satis išmetamųjų dujų mokesčio dydis priklauso nuo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir automobilio pirmosios registracijos metų. Verta į tai atsižvelgti, renkantis norimą variklio bei gamybos metų derinį – ekonomiškesni variantai mokesčių atžvilgiu paprastai palankesni.
Variklių pasiūla ir rekomendacijos
Renault Vel Satis siūlomas su keletu skirtingų jėgainių: benzininiai variantai turi 2,0 l (121 kW/165 AG) arba 3,5 l V6 (180 kW/245 AG) variklius, o dyzeliniai – 2,2 l (110 kW/150 AG) ir 3,0 l V6 (132 kW/180 AG). Geriausias pasirinkimas ieškantiems balanso tarp ekonomijos ir galios yra 2,2 l dyzelinis variklis – jo našumas pakankamas, tačiau netrukdo mėgautis ramaus vairavimo komfortu ir nesukelia nepageidaujamo traukos valdymo poveikio, dažnai pasitaikančio galingesniuose modeliuose.
Kokį komplektacijos variantą rinktis?
Pagrindinės įrangos linijos – Expression, Privilege ir Initiale. Pastarasis paprastai skirtas prabangiausiems V6 modeliams. Jei turite galimybę, verta ieškoti Privilege lygio versijos – joje gausite daugiau komforto ir papildomų funkcijų.
Alternatyvos Renault Vel Satis
- Didelės klasės hečbekai ar sedanai, siūlantys panašią erdvę ir komfortą.
- Ekonomiški vokiški ar japoniški verslo klasės modeliai.
- Automobiliai su automatine transmisija ir moderniomis saugumo sistemomis.




