Elektromobilių populiarumas Lietuvoje auga, tačiau daugelį vis dar stabdo didesnė įsigijimo kaina, baimė dėl realaus nuvažiuojamo atstumo, įkrovimo galimybių ir akumuliatoriaus ilgaamžiškumo.
Renault Zoe bandė išsklaidyti šias abejones jau nuo 2013 metų – modelis išsiskyrė patrauklia kaina bei siūlymu bateriją ne tik įsigyti, bet ir nuomotis. Dėl to Renault Zoe sparčiai išpopuliarėjo, o dabar naudotų šio modelio elektromobilių pasiūla išlieka itin didelė.
Renault Zoe vertė ir nauda
- Pigios eksploatacijos išlaidos
- Tylus, paprastas vairavimas mieste
- Patenkinamas nuvažiuojamas atstumas už prieinamą kainą
- Vidutiniška dinamika, ypač ankstesniuose modeliuose
- Salone juntama pigesnių plastikų gausa
- Tam tikros saugumo sistemos nėra standartinės visuose variantuose
Sparta ir nuvažiuojamas atstumas
Ankstyvieji Zoe modeliai komplektuojami su 22 kWh akumuliatoriumi ir 65 kW (88 AG) varikliu. Jų realus nuvažiuojamas atstumas – apie 210 km, tačiau šie automobiliai kainuoja gerokai pigiau. Automobiliai su 41 kWh baterija (nuo 2017 metų) gali įveikti iki 402 km, tačiau labiau realistiškai galima tikėtis apie 280 km vasarą ir apie 180 km žiemą. Kai kurios specifikacijos, kaip R110 modelis, pasiekia oficialų 299 km nuvažiuojamą atstumą pagal WLTP standartą.
2020 metais modelis sulaukė reikšmingo atnaujinimo: buvo pasiūlyti R110 (107 AG) ir R135 (134 AG) varikliai, kurių abiejų baterijos talpa sudaro 52 kWh. Šių variantų realus nuvažiuojamas atstumas – apie 374–394 km (oficialiai), o bandymų metu pasiekiama apie 310 km įkrautus iki galo. Žiemą šios vertės sumažėja iki maždaug 240 km.
Važiavimo savybės ir komfortas
Renault Zoe pasižymi energinga dinamika miesto režimu – reaguoja sklandžiai, greitai ir tyliai. Elektriniai varikliai leidžia ramiai važiuoti kamštyje ar stovint prie šviesoforo. Tiesa, greitėjimas virš 65 km/h su kai kuriomis versijomis gali būti vangus, o greičiausias R135 motoras iki 100 km/h įsibėgėja per 9,5 sekundės.
Komfortas mieste tikrai geras – tvirtos pakabos nevargina mažose duobėse, tačiau važiuojant didesniu greičiu kelio nelygumai pradeda jaustis stipriau. Vairas lengvas ir reaktyvus, tačiau posūkiuose kėbulo svyravimas gali būti didesnis nei įprasta, dėl minkštos pakabos.
Salonas, vieta ir praktiškumas
Renault Zoe vidus džiugina šviesiu dizainu, tačiau čia naudojama daug gan kietų plastikų. Sėdima pozicija kiek aukštesnė nei daugelyje mažų hečbekų, nors vairuotojo sėdynėje bazinis reguliavimas nėra siūlomas. Vairo padėties reguliavimas leidžia išgauti patogią poziciją – vietos galvai ir kojoms pakanka, o sėdynė minkšta ir patogi ilgesnėms kelionėms.
Bagažinė džiugina dydžiu šios klasės automobiliui – dalį akumuliatoriaus inžinieriai įkurdino po galinėmis sėdynėmis, kad netrukdytų kroviniams. Taip pat yra speciali vieta įkrovimo laidui, todėl jis neužima pagrindinės bagažo erdvės.
Komplektacijos ir įranga
Lietuvoje dažniausiai siūlomi Zoe – Expression, Dynamique ir Signature. Pagrindiniai modeliai turi 38 cm (15 colių) plieninius ratlankius, kruizo kontrolę, pilnavertį oro kondicionierių ir 18 cm liečiamą ekraną su navigacija.
Pakilus į Dynamique gaunama stilingesnių 41 cm (16 colių) lengvojo lydinio ratų, lietaus ir šviesų jutikliai, beraktė užvedimo sistema, DAB radijas ir galiniai parkavimo jutikliai. Topinė Signature versija siūlo šildomas sėdynes, elektriškai užlenkiamus veidrodėlius, galinio vaizdo kamerą, prabangesnius užbaigimus ir Bose garso sistemą.
Kaina ir eksploatacija
Naudotos Renault Zoe kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 7020 eurų už senesnius, mažesnės talpos akumuliatoriumi komplektuotus automobilius (kartais vis dar reikalinga baterijos nuoma). Padidinus biudžetą iki 8190 eurų galima rasti geros būklės, 2016 metų modelius. Automobiliai su naujesne, didesne baterija, kainuoja nuo 10 530 eurų, o už 2020 m. atnaujintą modelį gali tekti sumokėti ir apie 14 040 eurų. Naujausi 2022–2023 m. egzemplioriai kainuoja apie 18 720–21 060 eurų.
Priklausomai nuo modelio ir akumuliatoriaus, Zoe įkrovimas namuose su 7 kW įkrovikliu užtrunka 7–9 valandas. Naudojant galingesnį 22 kW viešą įkrovimo stotelę, laikas sutrumpėja iki dviejų su puse valandos iki pilnos įkrovos. Greito įkrovimo (Quick Charge) modeliai iki 80% įkraunami per kiek daugiau nei valandą, o mažesnės talpos versijos – dar greičiau.
Priežiūros išlaidos
Kaip ir kitiems elektromobiliams, Renault Zoe priežiūra kainuoja mažiau nei benzininiams ar dyzeliniams automobiliams – gamintojas už 2021 m. 52 kWh Zoe antrųjų metų techninę priežiūrą skaičiavo apie 337 eurus. Draudimo grupės svyruoja vidutiniškai – nuo 14 iki 25.
Patikimumas ir dažnos problemos
Remiantis įvairių vairuotojų patirtimis, Renault Zoe patikimumas vertinamas vidutiniškai. Dažniausiai pasitaiko gedimų, susijusių su įkrovimo sistemomis ar baterijos valdymu, kuriems kartais prireikia kelių apsilankymų servise. Dalis savininkų giria aptarnavimo kokybę, tačiau kiti skundžiasi lėtais atsakymais ar informacijos trūkumu. Vis dėlto daugumą vilioja maži eksploatacijos kaštai ir patogumas mieste.
Ką rinktis iš naudotų Renault Zoe?
Jeigu biudžetas leidžia, verta ieškoti po 2015 metų pagamintų modelių su 41 kWh baterija – toks Zoe leidžia drąsiai važiuoti toliau nuo miesto. Tarp populiariausių ir racionaliausių pasirinkimų – Dynamique komplektacija, kuri siūlo gerą įrangą ir patrauklų nuvažiuojamą atstumą.
Alternatyvos Renault Zoe
Norintiems mažų elektromobilių, alternatyvų nestinga. Vienas artimiausių konkurentų – pirmos kartos Nissan Leaf. Jis kiek didesnis nei Zoe, pasirinktinai komplektuojamas su 24 arba 30 kWh baterija, kurių nuvažiuojamas atstumas siekia nuo 200 km iki 250 km. Šis modelis patogus naudoti kasdien ir dabar kainomis gana konkurencingas.
Tarp aukštesnės klasės naudotų elektromobilių verta apsvarstyti Volkswagen e-Golf. Oficialus šio modelio nuvažiuojamas atstumas – apie 299 km, tačiau realus mieste dažniau siekia iki 201 km. Pilnas įkrovimas iš namų tinklo užtrunka 13 val., o naudojant galingą greitąją stotelę – apie 4 valandas. Šis automobilis pasižymi smagiu vairavimu, bet yra brangesnis už Zoe.
Tarp alternatyvų – BMW i3, siūlantis itin prabangią aplinką, pažangų dizainą ir realiai iki 200 km atstumą. Galima atrasti versiją su papildomu benzininiu generatoriumi (Range Extender), leidžiančiu išvengti visiško akumuliatoriaus išsikrovimo.
Kia Soul EV – išskirtinio dizaino mažas miesto visureigis, kuris išsiskiria momentine galia, tačiau jo tikras nuvažiuojamas atstumas nedidelis – apie 113 km. Komforto lygis vidutiniškas, ypač važiuojant per duobes.
Honda E – vienas stilingiausių mažų elektromobilių su išraiškingu dizainu ir aukštos kokybės salonu, tačiau jis brangesnis ir jo nuvažiuojamas atstumas realybėje siekia apie 219 km.
Apibendrinimas
Renault Zoe išlieka populiariu naudotu elektromobiliu pasirinkimu Lietuvoje. Jis tinka tiek kasdieniam naudojimui mieste, tiek trumpoms išvykoms, o didėjant baterijų talpai šie modeliai tampa universalesni. Mažos eksploatacijos išlaidos ir nuosaikus Lietuvoje taikomas taršos mokestis – puiki žinia ieškantiems ekonomiškos alternatyvos įprastam automobiliui. Vis dėlto planuojant įsigyti, verta atkreipti dėmesį į pasitaikančius elektronikos ar įkrovimo sistemų gedimus, o taip pat patikrinti konkretų egzempliorių istoriją bei techninę būklę.




