Automobilių entuziastai, nuolat ieškantys naujų variklio tobulinimo galimybių, vis dažniau atranda galimybę montuoti Hellcat tipo kompresorių prie Chevrolet LS variklio. Nors toks derinys iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti neįprastas, jis įgauna vis daugiau šalininkų dėl kelių svarbių priežasčių.
Kas lemia Hellcat kompresoriaus populiarėjimą LS varikliuose
Nors Chevrolet LS agregatams originaliai ir antrinėje rinkoje siūloma nemažai specialiai pritaikytų kompresorių, Hellcat modelio kompresorius išsiskiria didesne darbine apimtimi ir patrauklesne kaina. Be to, nuolat didėjanti sudaužytų sportinių automobilių pasiūla padeda šį komponentą įsigyti ženkliai pigiau nei analogus.
Kainų skirtumai rinkoje
Naudotų Hellcat kompresorių kainos įvairiose platformose siekia vidutiniškai apie 2800 eurų, tačiau entuziastai dažnai randa gerokai pigesnių variantų vietiniuose skelbimuose ar kitose prekybos vietose. Už tokią sumą gaunamas našumą ženkliai didinantis komponentas.
Ką reikia žinoti apie montavimą
Nors Hellcat tipo kompresoriaus įsigijimas dažnai kainuoja mažiau, pats montavimo procesas reikalauja nemažai specifinių komponentų bei reguliavimo darbų. Norint įtaisyti šį kompresorių ant LS variklio, yra būtini specialūs adapteriai, droselinės sklendės perėjimai, diržinės pavaros sprendimai, papildomas elektronikos ir žarnų kiekis, o taip pat rekomenduojama pasirūpinti gerai pritaikytomis tarpinėmis.
- Adapterinės plokštės cilindrų galvutėms
- Droselinės sklendės adapteris
- Pavaros ir skriemulių komplektas
- Laidai ir valdymo elektronika
- Tarpinės bei žarnos oro ir aušinimo sistemoms
Montavimui paspartinti kai kurios įmonės, pavyzdžiui, Trinity Performance and Design, siūlo pilnus komplektus su esminėmis montavimo detalėmis. Tokie rinkiniai dažnai kainuoja apie 1300 eurų ir padeda sumažinti atskirų dalių paieškos laiką.
Kiek galima sutaupyti ir kam tai aktualu
Bendra Hellcat kompresoriaus keitimo ir montavimo komplekto kaina gali siekti 4100 eurų, tačiau tai vis dar kone dvigubai pigiau už originalaus gamintojo siūlomą analogiško našumo komplektą, kurio kaina dažnai siekia 8300 eurų. Didžiausias Hellcat kompresoriaus privalumas – 2,4 litro darbinė apimtis ir iki 0,8 baro įpūtimo slėgis, palyginti su LS platformai labiau pritaikytais, bet mažesnės apimties analogais. Tuo pat metu, jei nereikalinga maksimali galia, yra nebrangių centrifuginių sprendimų, tokių kaip ProCharger ar Vortech.
Viena problema – vietos po variklio dangčiu
Nemaža Hellcat kompresoriaus konstrukcija tampa iššūkiu montuojant jį po įprastu variklio dangčiu. Tiems, kurie naudoja automobilį tik savaitgaliais ar lenktynių trasose, pakanka išpjauti angą variklio dangtyje arba visiškai jį nuimti. Tačiau važiuojant kasdien prireiks aukštesnio ar specialaus, vadinamo cowl induction tipo, variklio dangčio, kuris užtikrins tiek vietą, tiek apsaugą nuo aplinkos poveikio.
Apibendrinant, Hellcat kompresoriaus pritaikymas LS varikliams yra patrauklus dėl efektyvumo ir kainos, tačiau reikalauja kruopščiai įvertinti montavimo sąlygas ir galimus papildomus darbus, ypač sprendžiant variklio dangčio derinimo klausimą.




