Pastaraisiais metais elektromobilių gamintojas Rivian vis labiau sieja savo veiklą ne tik su elektriniais pikapais ir visureigiais, bet ir su mikromobilumo sprendimais. Įmonė jau keletą metų vykdė elektrinių dviračių kūrimo veiklą, tačiau neseniai paskelbė iš šios veiklos atsiradus naują savarankišką bendrovę – Also. Rivian vadovybė nusprendė, kad atskira įmonė turės daugiau galimybių sėkmingai plėtoti elektrinių dviračių verslą. Įkurus Also, bus išvengta didelės įmonės struktūros ribojančio poveikio ir užtikrinta lankstesnė orientacija į produktų kūrimą bei rinkodarą.
Elektrinių dviračių plėtra ir naujo verslo modelio pasirinkimas
Pagal Rivian poziciją, Also įmonė veiks kaip atskiras vienetas, galintis koncentruotis į visiškai kitokius produktus, rinkas ir prekinį ženklą, nei pagrindinė kompanija, kuri užsiima didelės apimties transporto priemonėmis. Rivian generalinis direktorius ir įkūrėjas RJ Scaringe išreiškė įsitikinimą, kad norint siekti visapusiško elektrinio transporto proveržio, būtini skirtingi transporto rūšių ir formatų sprendimai. Jis pabrėžė, kad Also komandos naujovės bus reikšmingos plėtojant modernias mikromobilumo priemones, kurios prisidės prie visiškai naujų paslaugų ir kategorijų atsiradimo.
Investicijų pritraukimas savarankiškos įmonės kuriamam potencialui
Vienas iš pagrindinių tokio sprendimo motyvų buvo investicijų pritraukimas. Į Also ėmė investuoti „Eclipse Ventures“ rizikos kapitalo fondas, iš karto įnešęs 97 milijonus eurų. Rivian liks mažumos akcininku naujoje mikromobilumo kompanijoje, o tai leis įgyvendinti dalyvavimą ir toliau, bet nesikišant į kasdienes veiklas.
Mikromobilumo tendencijos ir automobilių gamintojų patirtis
Mikromobilumo sąvoka išpopuliarėjo tik pastarąjį dešimtmetį, tačiau automobilių gamintojai dviračių kūrime dalyvauja jau daugiau nei šimtmetį. Prancūzijos gamintojas „Peugeot“ pradėjo gaminti dviračius dar 1882 metais, tai buvo anksčiau nei pradėjo gaminti automobilius. Abi įmonės veiklos kryptys egzistavo greta daugiau nei šimtą metų. Ilgą laiką „Peugeot“ dviračių gamykla buvo itin sėkminga, o įmonės sportinė komanda devynis kartus iškovojo pergalę prestižinėse dviračių lenktynėse. Vėlesniais dešimtmečiais dviračių padalinys buvo atskirtas nuo automobilių verslo, tačiau dviračiai vis dar parduodami su „Peugeot“ ženklu.
- Naujos mikromobilumo bendrovės įkūrimas leidžia orientuotis į inovatyvių elektrinių dviračių kūrimą.
- Mažesnių elektrinių transporto priemonių populiarumas sparčiai auga, ypač tarp miestų ir priemiesčių gyventojų.
- Didelė investicija iš specializuoto fondo rodo stiprų pasitikėjimą savarankiškos įmonės perspektyvomis.
- Ilgametė automobilių gamintojų patirtis kuriant dviračius rodo, kad šis kelias jau buvo pasirinktas ir anksčiau.
Ateityje Also elektriniai dviračiai ir kiti produktai galės papildyti inovatyvius transporto sprendimus, pritaikytus prie įvairių klientų poreikių, nepriklausomai nuo įmonės pradinių šaknų automobilių pramonėje.




