Rover 75 – tai automobilis, sukurtas tiems, kurie vertina patogumą ir ramų važiavimą. Dėl komfortiškos važiuoklės ir išskirtinės izoliacijos jis idealiai tinka ilgoms kelionėms, kur kelio nelygumai tampa vos juntami. Nors šis automobilis kurtas tuo metu, kai gamyklą valdė vokiečių kompanija, jo charakterio pagrindas – solidus ir išlaikytas britiškas stilius.
Bendra apžvalga
Rover 75 išsiskiria ypatingu dėmesiu keleivių patogumui. Važiuoklė sukurta taip, kad net ir blogesnis kelias nenervintų nei vairuotojo, nei keleivių. Mieste ar didesniais atstumais važiavimas „75-uku“ – itin sklandus, primenantis pravažumą limuzinu.
Išvaizdoje dominuoja masyvi priekinė panelė, medžio apdaila ir didelės, kviečiančios sėdynės. Viduje gausu klasikos akcentų – net prietaisų skydelyje išlaikytas retro stilius. Tačiau automobilis nėra be trūkumų: galinė sėdynių erdvė gana ribota, tad aukštesni keleiviai gali jaustis suspausti. Galinio matomumo vairuotojui taip pat negausite įspūdingo – nors bagažinė tikrai talpi, galinė sėdynė nenusilenkia ir krovinių skyrių išplėsti nepavyks.
Eksploatacijos išlaidos ir priežiūra
Naudotų Rover 75 kainos išlieka patrauklios, ypač atsižvelgiant į kuklų tolesnį nuvertėjimą. Dauguma variantų jau seniai neturi gamyklinės garantijos, todėl planuojant išlaidas verta numatyti papildomų lėšų nenumatytoms remontų išlaidoms, ypač jei rinkitės naujesnį variantą.
Techninė priežiūra nepasižymi aukštomis kainomis – Renault ar Ford klasės automobilių servisai dažnai įkainoja panašiai. Lyginant su prabangesniais vokiškais modeliais, aptarnavimo kaštai maloniai nustebins.
Kalbant apie kuro sąnaudas, ekonomiškiausias yra 2.0 CDT dyzelinis variantas, kurių vidutinės sąnaudos tesiekia apie 5,8 l/100 km. Net ir benzininis 2,5 l V6 variklis, nors ir galingesnis, vidutiniškai nesuvartos daugiau nei 9,4 l/100 km.
Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmosios registracijos metų. Dažniausiai dyzeliniai ir didesnio darbinio tūrio benzininiai varikliai bus apmokestinami daugiau, tad šią informaciją rekomenduojama išsiaiškinti prieš perkant.
Kuris Rover 75 geriausias?
Ieškantiems optimalios dinamiko ir ekonomiškumo dermės, verta atkreipti dėmesį į 2.0 CDT dyzelinį variklį. Šis jėgos agregatas pasižymi tylia eiga, nemaloniai nenustebins nei prie svorių, nei prie kuro sąnaudų skaičiaus, o „užgriebimo“ užtenka kasdieniniam važinėjimui ir ilgoms kelionėms. Stipriai spausti, norint išgirsti variklio garsą, tikrai nereikės.
Kiti pasiūlymai – benzininiai variantai: bazinis 1.8 l atmosferinis variklis, dar galingesnis 1.8 l turbo, „drąsus“ 2.0 l V6 ir dar stipresnis 2.5 l V6. Iš jų, balansas tarp našumo ir taupumo dažniausiai pasiekiamas su 1.8 l turbo varikliu.
Vertinant įrangos lygius, bazinė „Classic“ komplektacija neturi oro kondicionieriaus, todėl verta rinktis bent jau „Club“ versiją – čia jau bus elektriniai galinių langų pakelėjai. „Connoisseur“ versija skirta prabangos mėgėjams, su elektrinėmis odinėmis sėdynėmis, chromuotais veidrodėliais. Modeliai, pažymėti SE ženklu, papildomai aprūpinti tempomatu ir CD keitikliu.
Ką verta žinoti apie alternatyvas?
Rover 75 turi nemažai konkurentų tarp naudotų vidutinės klasės sedanų. Jei ieškote sportiškesnių važiavimo savybių ar daugiau vietos gale, verta pasidairyti į kitus šios klasės automobilius. Visgi jei prioritetas – komfortui ir savitam, klasikai artimam stiliui, Rover 75 gali maloniai nustebinti.




