Rover 75 Tourer – tai universalas, kuris išsiskiria savo komfortu ir klasikine, šiek tiek retro dvasia primenančia dizaino kryptimi. Salone dominuoja medžio ir odos apdaila, ypač turtingesnių komplektacijų modeliuose. Prietaisų skydelis vizualiai primena senus radijo imtuvus, o platus priekinės sėdynės užtikrina poilsį ilgesnėse kelionėse. Vis tik dėl jų dydžio jos užima nemažai erdvės, todėl galinių keleivių vieta šiek tiek sumažėja.
Bagažo skyrius ir salono apdaila
Nors iš pirmo žvilgsnio bagažo skyrius atrodo nedidelis, iš tikrųjų jis gana talpus. Vienintelis trūkumas – pakabos konstrukcija kiek susiaurina naudingą plotą. Daugelyje modelių salonas apmuštas šviesaus atspalvio medžiagomis, kurios greitai susidėvi ir sunkiai atlaiko intensyvų naudojimą. Šios audinių dangos atrodo elegantiškai, tačiau jų patvarumas abejotinas.
Važiavimo įspūdis
Rover 75 Tourer universalas primena laikus, kai automobiliai buvo projektuojami siekiant išskirtinio komforto. Šis modelis pasižymi maloniu, minkštu važiavimu bei gera kelionės kokybe. Universalas puikiai tinka ilgesniems atstumams ir didesniam kroviniui, todėl yra praktiškas šeimos pasirinkimas ar tiems, kuriems reikia erdvesnio automobilio kasdienėms reikmėms.
Variklių pasirinkimas ir patikimumas
Rover 75 universalas siūlytas su keliais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Patikimiausiais laikomi 1,8 litro benzininis ir 2,0 litro dyzelinis varikliai. Tačiau 2,5 litro V6 agregatas dažnai sulaukia nusiskundimų – jam pasitaiko gedimų, o kuro sąnaudos gerokai didesnės.
Visuose modeliuose rasite gausią įrangą pagal to meto standartus, o pati vairavimo patirtis yra lengva ir maloni, tinkama tiems, kurie ieško ramaus bei neskubraus automobilio. Prieš įsigyjant, verta žinoti, kad šios markės daugiau nebegaminama, todėl oficialaus serviso paslaugų Lietuvoje nebėra – teks pasikliauti nepriklausomais autoservisais arba patiems rūpintis detalių paieška.
Išlaikymo ir eksploatacijos kaštai
Šie universalai yra vieni pigiausių naudotų rinkoje, tačiau, kadangi jų konstrukcija jau kiek pasenusi, svarbu įvertinti aptarnavimo galimų sunkumų. Nors pagrindinių atsarginių dalių dar netrūksta, kai kurie kėbulo elementai gali būti sunkiau randami.
Rover 75 Tourer vertė jau yra gerokai sumažėjusi, todėl papildomo nuvertėjimo baimintis nereikia. Kasdienės eksploatacijos kaštai nėra dideli, o remonto ir techninės priežiūros darbai nepriklausomose dirbtuvėse paprastai kainuoja mažiau nei specializuotuose servisuose.
- Dyzelinis 2,0 CDTi variklis vidutiniškai sunaudoja apie 5,9 L/100 km.
- 1,8 litro benzininis – apie 7,8 L/100 km.
- 1,8 turbo – maždaug 8,0 L/100 km.
- 2,5 V6 varikliui prireiks net apie 9,4 L/100 km.
Renkantis šį universalą Lietuvoje svarbu įsivertinti ir taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, variklio tipo bei pirmosios registracijos metų.
Rekomendacijos
Iš Rover 75 universalių versijų optimaliau rinktis 2,0 litro dyzelinį modelį. Šis patikimas ir ilgaamžis variklis suprojektuotas ilgiems nuotoliams ir pasižymi taupiomis kuro sąnaudomis. Jei renkatės benzininį, bazinis 1,8 litro variklis tiks ramiam vairavimui, tačiau patraukliau atrodo 1,8 turbo, mat jis užtikrina geresnę dinamiką. V6 versija dažnai nuvilia savo išlaidumu ir galimais techniniais nesklandumais, tad jos rekomenduoti nereikėtų.
Įsigyjant bazinį Classic modelį, teks apsieiti su paprastesniais apmušalais bei plastikiniais ratlankiais. Aukštesnės komplektacijos (Connoisseur) pasižymi odinėmis sėdynėmis ir lietiniais ratlankiais, kurie universalui suteikia solidumo. 2004 m. gamintojas atnaujino modelio išvaizdą: patobulino priekines groteles, sujungė dvigubus žibintus ir atnaujino prietaisų skydelį.
Kur ieškoti ir ką svarbu žinoti
Rover 75 Tourer verta ieškoti naudotų automobilių pardavimo aikštelėse ar pas nepriklausomus naudotų automobilių pardavėjus, kurie specializuojasi universaluose. Prieš perkant reikėtų atidžiai vertinti automobilio techninę būklę, kadangi šios markės atstovybių Lietuvoje nebėra bei remonto darbams teks rinktis universalius servisus.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Jei galvojate apie naudotą Rover 75 Tourer, taip pat verta pasidomėti kitomis panašaus laikmečio ir klasės universalo tipo mašinomis. Tarp populiarių analogų – tokie modeliai kaip Volvo V70, Volkswagen Passat Variant, Opel Vectra ar Ford Mondeo universalai. Pastarieji pasižymi didesne dalių pasiūla bei platesniu servisų tinklu Lietuvoje.




