Saab 9-3 universalas – stilingas švediškas variantas tiems, kurie ieško praktiško, kompaktiško premium klasės automobilio. Jis tiesiogiai konkuruoja su BMW 3 serijos bei Audi A4 Avant modeliais, o gamintojas 9-3 Universalą pavadino Sport Wagon, norėdamas pabrėžti tiek sportiškumą, tiek universalumą.
Išvaizda ir praktiškumas
Vizualiai Saab 9-3 universalas tikrai traukia akį. Automobilio dizainas modernus, proporcijos gerai apgalvotos, o sportiškumo įspūdį sustiprina žemas bagažinės kraštas, plati pakrovimo anga ir erdvus bagažo skyrius. Nugarinės sėdynės lengvai ir beveik visiškai išsitiesia, todėl erdviame bagažo skyriuje patogu vežti net didesnius daiktus.
Nors praktiškumo modelis nestokoja, universalo rinkoje yra ir talpesnių variantų už kiekvienam biudžetui prieinamesnę kainą. Saab 9-3 išsiskiria patogiu salono išplanavimu, tačiau vietos didesnėms šeimoms gali šiek tiek trūkti.
Važiavimas ir valdymas
Nors automobilio išorė žada sportiškumą, važiavimo kokybė šiek tiek nuvilia. Pakabos darbas kai kada gali būti kiek kietokas, o važiuoklė tik vidutiniškai suvaldo galingesnių variklių galią. Vairuojant posūkiuose pasijaučia, kad pakaba nėra tokia tiksli, kaip kai kurių konkurentų.
Variklių pasirinkimas
- 1,9 litro turbodyzelis (120 AG ir 150 AG) – abu šie varikliai išsiskiria ekonomiškumu. Galingesnis 150 AG dyzelis siūlo dar ir daugiau dinamikos važiuojant pilnai pakrautu automobiliu.
- 1,8 litro turbo benzininis – benzininiai varikliai gali būti su 120, 150 arba 175 AG. Jie pasižymi sklandžiu darbu bei pakankama galia kasdieniam naudojimui.
- 2,8 litro V6 turbo benzinas – itin galingas agregatas, tačiau šio motoro galia dažnai viršija važiuoklės galimybes. Be to, jis gerokai didina kuro sąnaudas.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Ekonomiškiausias pasirinkimas – 1,9 litro dyzeliniai varikliai. 150 AG versija sunaudoja apie 5,9 l/100 km, o silpnesnė dar kiek mažiau. Galingesnis 2,8 V6 turbo benzininis variklis žymiai didina kuro sąnaudas, kurios gali viršyti 10 l/100 km. Kiti turbo benzininiai varikliai liks saikingesni, ypač jei daugiausia važinėjate mieste ar trumpais atstumais.
Lietuvoje už šio automobilio eksploataciją taip pat taikomas metinis taršos mokestis. Jis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmosios registracijos metų. Automobiliai su mažesne tarša ir dyzeliniai modeliai dažnu atveju bus pigesni išlaikyti. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į taršaus 2,8 V6 variklio mokestinio išlaikymo sąnaudas.
Išlaikymo kaštai
Remontas ir priežiūra šiam modeliui dažniausiai kainuos mažiau nei panašios klasės konkurentų automobiliams. Kėbulo remonto ar smulkių avarijų atveju, dalys kainuoja nedaug. Dar didesnes santaupas galima pasiekti pasitikint specializuotais, Saab markės automobiliais užsiimančiais servisais.
Komplektacijos ir įranga
Pirkėjams siūlomos trys pagrindinės komplektacijos: Linear, Vector ir Aero. Aero priskiriama tik galingiausiems benzino modeliams, tuo tarpu Linear ir Vector galima rinktis ir su papildoma Sport įranga. Net ir bazinės įrangos versijos paprastai būna pilnai sukomplektuotos, todėl daug investuoti į papildomą įrangą greičiausiai nereikės.
Ką verta pasirinkti?
Geriausias pasirinkimas daugumai vairuotojų – 1,9 litro 150 AG turbodyzelis. Jis subalansuotas tiek kasdieniams maršrutams, tiek ilgesnėms kelionėms pilnai pakrautu automobiliu. Jei pirmenybę teikiate benzinui, verta žvalgytis į 1,8 litro turbo versijas, kurios suderina pakankamą dinamiką ir santūrų kuro apetitą.
Kokie konkurentai?
Ieškant alternatyvų, dėmesį verta atkreipti į tokias universalų klasės žvaigždes kaip BMW 3 serija, Audi A4 Avant, Volvo V50 ar Volkswagen Passat Variant. Kiekvienas šių modelių turi savų privalumų, tačiau Saab išsiskiria skandinavišku charakteriu ir žema kaina už aukštą kokybės lygį.




