Sedaniniai universalai neretai nuvilia praktiškumu – jiems bagažinė dažnai būna pridėta paskutinę minutę, todėl erdvės išnaudojimas tampa ribotas. Tačiau Saab 9-5 universalas šioje vietoje išsiskiria – tai automobilis su tikrai talpia bagažo vieta, kuris nustoja būti vien tik „stiliaus“ pasirinkimu ir tampa praktišku sprendimu kasdieniam naudojimui.
Kabinos erdvė ir surinkimo kokybė
Salonas Saab 9-5 universale itin erdvus – čia patogiai jausis tiek vairuotojas, tiek keleiviai. Sėdynės minkštos, patogios ilgoms kelionėms, viskas surinkta gana tvirtai. Visgi, svarbu pažymėti, kad interjeras bei medžiagų kokybė atsilieka nuo tos, kurią siūlo vokiškų konkurentų modeliai – tiek pojūčiu, tiek dizainu.
Pagrindinės savybės
Saab 9-5 universalas yra universalus ir patikimas naudotas automobilis, dažnai siūlomas už patrauklią kainą. Didžiulė bagažinė, erdvi kabina, maloni važiuoklė – visa tai padaro 9-5 idealų variantą šeimai arba tiems, kuriems svarbus praktiškumas. Važiavimo pojūčiu jis kiek nusileidžia dinamiškesniems konkurentams, ypač pagal valdymo aštrumą ir sportiškumą, bet komfortas bei triukšmo izoliacija gali drąsiai konkuruoti su kitomis klasės mašinomis.
Ekonomiškumas ir priežiūra
Naudotas Saab 9-5 universalas išlieka vienas ekonomiškiausių pasirinkimų savajai klasei. Kuro sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio – ekonomijos ieškantiems verta pagalvoti apie 1,9 l dyzelinį variantą, kurio vidutinės sąnaudos siekia apie 6,4 litro 100 kilometrų. Benzininiai variantai šiek tiek „išalkę“, tačiau nestipriai pralenkia panašius E-Class ar 5 serijos modelius. Priežiūros išlaidos nėra didesnės nei konkurentų, tad Saab 9-5 universalas savaime nesukels netikėtų rūpesčių ar didelių kasdienių išlaidų.
Ką rinktis iš variklių?
Rinkdamiesi naudotą Saab 9-5 universalą, atkreipkite dėmesį į variklius. Po 2006 metų atnaujinimo atsirado 1,9 l turbodyzelis su 110 kW (150 AG), kuris išsiskiria geru balansu tarp galios ir ekonomiškumo. Jei ieškote universalo su benzininiais varikliais, verta rinktis 2,3 l benzininį variklį su 136 kW (185 AG) – jis pajėgus, nėra pernelyg brangus išlaikyti ir užtikrina balansą tarp dinamikos ir kuro sąnaudų.
Yra ir galingesnė, 2,3 l turbo versija su 162 kW (220 AG), tačiau jos papildoma galia akivaizdžiai padidina kuro sąnaudas, o dinaminis skirtumas – minimalus. Patys galingiausi modeliai, tokie kaip 250 AG HOT Aero, dažnai laikomi nepraktišku pasirinkimu dėl aukštos kainos ir sunkiai su valdomos priekinės pavaros važiuoklės.
Įrangos lygiai ir papildomos galimybės
Paprastesnis Linear komplektacijos lygis padės sutaupyti, bet gausite visus svarbiausius patogumus: stabilumo kontrolę, automatinį klimato valdymą, lengvojo lydinio ratlankius, CD grotuvą bei elektrinius langus. Tai – jau pakankamai komfortiškas pasirinkimas kasdieniam naudojimui.
Kiek kainuoja ir kiek kainuos eksploatuoti?
Lietuvoje taršos mokestis už registraciją bei kasmetinė priežiūra priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir registracijos metų. Net ir anksčiausiai pagaminti Saab 9-5 universalai rinkoje kainuoja palyginti nedaug, nes jų vertė, lyginant su kai kuriais vokiškais analogais, laikui bėgant sumažėjo ženkliai daugiau.
Kuro ir priežiūros išlaidos išlieka artimos konkurentų lygiui, tad Saab 9-5 universalas – protingas pasirinkimas tiems, kurie nori taupaus, patogaus ir universalaus automobilio už patrauklią kainą.
Kokių alternatyvų verta ieškoti?
Saab 9-5 universalas konkuruoja su tokiais automobiliais kaip Volvo V70, Audi A6 Avant ar Mercedes-Benz E-Class universalas. Kiekvienas jų turi savo privalumų, tačiau jei vertinate komfortą ir erdvę už prieinamą kainą, Saab 9-5 universalas išties išsiskiria rinkoje.




