Seat Alhambra – septynvietis vienatūris, pelnęs populiarumą dėl erdvumo, patogumo ir universalumo. Antrosios kartos modelis, gamintas nuo 2011 iki 2020 metų, pasiūlė praktiškumą šeimoms ar verslo poreikiams. Nesunku suprasti, kodėl šis automobilis vis dar dažnai aptinkamas Lietuvos keliuose kaip patikimas naudotas MPV.
Bendra apžvalga
Alhambra pagrindas – bendras su Volkswagen Sharan platforma, tačiau Seat pasirinkimas paprastai būna patrauklesnis kainos atžvilgiu. Net ir bazinėje įrangoje šis modelis užtikrina komfortą, saugumą ir modernią salono erdvę, o svarbiausia – galimybę vežti iki septynių keleivių be jokių kompromisų dėl bagažo vietos.
Erdvė, kasdieniai poreikiai ir vidaus sprendimai
Daugiausia Alhambra išsiskiria būtent vidaus erdve. Priekinėje dalyje – patogi vairuotojo vieta, aiškiai išdėstyti valdymo mygtukai ir gera matomumas. Antroje eilėje be vargo susės trys suaugusieji, o trečioje – dviem keleiviams vietos taip pat netrūksta. Bagažo skyrius džiugina apimtimi: su išlankstyta trečia eile vietos vis dar pakanka kasdieniams poreikiams, o kai ši eilė nenaudojama, bagažas telpa ir kelionei į užsienį. Papildomas praktiškumas – daugybė daiktadėžių, atlenkiami staliukai ir individualiai stumdomos antros eilės sėdynės.
Varikliai ir važiavimas
Seat Alhambra buvo komplektuojama su benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Populiariausias – 2.0 TDI (150 AG), garantuojantis ekonomišką važiavimą ir pakankamą dinamiką (taip pat buvo galingesnė, 184 AG versija). Benzininį pasirinkimą atstovavo 1.4 TSI (150 AG), kuris pasiūlo malonų, švelnų darbą, tačiau dyzelinis variklis išlieka optimaliausiu pagal ekonomiškumą ir sukimo momentą.
Visi varikliai derinti su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, o norintiesiems daugiau komforto buvo galima rinktis septynių laipsnių DSG automatinę pavarų dėžę.
Važiavimo savybės
Nors Alhambra – didelis vienatūris, jo valdymas nustebina tikslumu. Vairavimas lengvas, automobilis gerai laikosi posūkiuose, o pakaba užtikrina gražų komforto ir stabilumo balansą. Ant didesnių kelio nelygumų automobilis gali pasijusti kiek standesnis, tačiau bendrai žiūrint, šeimos kelionėms tai vienas komfortiškiausių pasirinkimų savo klasėje.
Įranga ir komplektacijos
Ilguose gamybos metuose pirkėjai galėjo rinktis kelias įrangos komplektacijas. Net bazinėje įrangoje Alhambra pasiūlo 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, šildomus veidrodėlius, slankiojančias galines duris ir parkavimo jutiklius. Viduje – trijų zonų klimato kontrolė, elektriniai langai bei 6,5 colių lietimui jautrus ekranas su Bluetooth ryšiu.
Aukštesnių komplektacijų modeliai gali pasigirti didesniais ratlankiais, panoraminiu stoglangiu, odiniu salonu, šildomomis sportinėmis sėdynėmis, adaptyvia pakaba, navigacija, atbulinės eigos kamera, o saugumo įrangos sąrašą papildo septynios oro pagalvės, padangų slėgio stebėjimo sistema, signalizacija, variklio užraktas. Pažangesni modeliai turėjo juostos palaikymo, kelio ženklų atpažinimo ar aklosios zonos stebėjimo funkcijas.
Eksploatacija ir išlaidos
Kiek kainuoja naudotas Seat Alhambra?
Naudotų Alhambra kainos priklauso nuo pagaminimo metų, ridos ir būklės. Ankstyviausi antros kartos modeliai (2012–2013 m.) su vidutine rida ir pilnu aptarnavimo įrašu dažniausiai kainuoja apie 9945–11 700 eurų. Šiek tiek vėlesni, 2014–2015 m. automobiliai pardavėjų salonuose siekia 11 700–14 040 eurų, o 2016–2017 m. pavyzdžiai – apie 15 210–17 550 eurų. Naujausi, 2018–2020 m. modeliai gali kainuoti nuo 17 550 iki 23 400 eurų.
Kuro sąnaudos ir priežiūros kaštai
Ekonomiškiausias yra 2.0 TDI (150 AG) variklis, vartojantis apie 5,1 l/100 km (pagal NEDC), arba 6,4 l/100 km (pagal naujesnius WLTP standartus), CO₂ emisija – nuo 130 iki 132 g/km. Galingesnė 2.0 TDI 184 AG versija vidutiniškai sunaudoja apie 5,3 l/100 km (NEDC) arba 7,0 l/100 km (WLTP), o 1.4 TSI benzininis variklis – 6,5 l/100 km (NEDC) arba 7,8 l/100 km (WLTP).
Lietuvoje šiems automobiliams taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Kuo mažesnė emisija – tuo mokestis mažesnis, o ir eksploatacinės išlaidos išlieka kontroliuojamos.
Kasko draudimo grupė ribojasi ties 20 klase, tad išlaidos nėra itin aukštos, o periodinė priežiūra su gamintojo siūlomomis programomis sumažina ilgalaikius kaštus.
Modelių pasirinkimas ir rekomendacijos
Ieškant geriausio balanso tarp dinamikos, ekonomiškumo ir komforto – patariama rinktis 2.0 TDI (150 AG) versiją, o SE komplektacija laikytina optimaliu pasirinkimu. Benzininių variklių mėgėjams patrauklus 1.4 TSI, tačiau teks šiek tiek dažniau suktis iki kuro kolonėlės.
Alternatyvos
Tarp pagrindinių konkurentų – Volkswagen Sharan, kuris daugeliu parametrų labai artimas Alhambra, tačiau įprastai kainuoja šiek tiek brangiau. Ford Galaxy taip pat siūlo erdvią salono konstrukciją, šeimynišką praktiškumą ir solidų komfortą, tačiau išlaidos eksploatacijai kiek didesnės.




